• 23-01-2022, 01:04:45
    #10
    Baz mı bazı mı nasıl cümle bu
  • 23-01-2022, 01:11:12
    #11
    Aynı anda aynı ortamdaki çok kişiye "aşık" olamayacağından tekil olarak ele almak mantıklıdır.
    Mantığın kabul etmediğini dilinize yerleştirmeyin.
  • 23-01-2022, 01:11:23
    #12
    Bir yorum da ben yapayım

    Aslında Türkçe konuşan birisi olarak öncelikle kullanım şekli tamamen yanlıştır.

    Velev ki doğru kabul ettiğimizi varsayalım.

    Bazı kelimesi: Türkçemizde canlılar için kullanıldığı gibi nesneler için de kullanılan kelimedir. Aynı zamanda yanlış biliyorsam Türkçeci arkadaşlarım düzeltsin belirteç olarak da kullanılıyor diye biliyorum.

    Bazı İç Anadolu Bazlama ismiyle kullanılan tandır ekmeği yapımından sonra genelde yapılan bir ekmek türünün kısaltılmış adı olarak da kullanılır.

    Kişiler üzerinden düşünecek olursak sorunuzun cevabı kişinin tamamen niyetine göre olduğunu düşünüyorum. Bazınız = kısmen veya kısmi anlamına gelebilir. Bunu şöyle örneklendirebiliriz. 5 kişilik bir topluma bazınızı seviyorum demek iki kişi seviyorum anlamına gelebileceği gibi 4 kişi veya 1 kişi anlamına da gelebilir.

    Bu girdabdan sağlıklı bir şekilde çıkabilmeniz dileğiyle
  • 23-01-2022, 01:18:35
    #13
    EmrullahERTAS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    4 kişiden 1 kişiye soylemek istemiş (misal oda da 4 kişi varsa)
    berkaykacar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam böyle cümlemi kurulur kuran yanlış kurmuş boşuna tartışmayın
    omerbulut00 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bazılarınızın olsa idi çoğul kişiyi direk kasıt ederdi.
    Bazınızın dediğinde yine birden çok kişi içerisinde bir kişiyi işaret eder.
    Lifent adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sozelciler: 404 error
    Kei adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bazınız: Tekil
    Bazılarınız: Çoğul
    eyefive5 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bazınızı bazınızla imtihan edeceğiz.enam süresi burada iki tekil kişi belirtiliyor ama aslında çoğul böyle olacak gerçek anlamda. bazılarınızın aşığıyım dese çoğul olur.bazınızın aşığıyım tekildir.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ara sıra bazı bazı.
    BilalBayar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cümle yanlış, tartışmaya lüzûm yok. )
    gurbuzemre adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Baz mı bazı mı nasıl cümle bu
    serterefendi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynı anda aynı ortamdaki çok kişiye "aşık" olamayacağından tekil olarak ele almak mantıklıdır.
    Mantığın kabul etmediğini dilinize yerleştirmeyin.
    fatiheryildiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir yorum da ben yapayım

    Aslında Türkçe konuşan birisi olarak öncelikle kullanım şekli tamamen yanlıştır.

    Velev ki doğru kabul ettiğimizi varsayalım.

    Bazı kelimesi: Türkçemizde canlılar için kullanıldığı gibi nesneler için de kullanılan kelimedir. Aynı zamanda yanlış biliyorsam Türkçeci arkadaşlarım düzeltsin belirteç olarak da kullanılıyor diye biliyorum.

    Bazı İç Anadolu Bazlama ismiyle kullanılan tandır ekmeği yapımından sonra genelde yapılan bir ekmek türünün kısaltılmış adı olarak da kullanılır.

    Kişiler üzerinden düşünecek olursak sorunuzun cevabı kişinin tamamen niyetine göre olduğunu düşünüyorum. Bazınız = kısmen veya kısmi anlamına gelebilir. Bunu şöyle örneklendirebiliriz. 5 kişilik bir topluma bazınızı seviyorum demek iki kişi seviyorum anlamına gelebileceği gibi 4 kişi veya 1 kişi anlamına da gelebilir.

    Bu girdabdan sağlıklı bir şekilde çıkabilmeniz dileğiyle
    Herkese çoook teşekkür ederim yorumlarından dolayı sağolun 😅
  • 23-01-2022, 10:56:30
    #14
    Misafir; merhaba. Genelde çoğul algılanır. 🙂