EmrullahERTAS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
4 kişiden 1 kişiye soylemek istemiş (misal oda da 4 kişi varsa)
berkaykacar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
hocam böyle cümlemi kurulur kuran yanlış kurmuş boşuna tartışmayın
omerbulut00 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bazılarınızın olsa idi çoğul kişiyi direk kasıt ederdi.
Bazınızın dediğinde yine birden çok kişi içerisinde bir kişiyi işaret eder.
Lifent adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sozelciler: 404 error
Kei adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bazınız: Tekil
Bazılarınız: Çoğul
eyefive5 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
bazınızı bazınızla imtihan edeceğiz.enam süresi burada iki tekil kişi belirtiliyor ama aslında çoğul böyle olacak gerçek anlamda. bazılarınızın aşığıyım dese çoğul olur.bazınızın aşığıyım tekildir.
Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ara sıra bazı bazı.
BilalBayar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Cümle yanlış, tartışmaya lüzûm yok. )
gurbuzemre adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Baz mı bazı mı nasıl cümle bu
serterefendi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Aynı anda aynı ortamdaki çok kişiye "aşık" olamayacağından tekil olarak ele almak mantıklıdır.
Mantığın kabul etmediğini dilinize yerleştirmeyin.
fatiheryildiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bir yorum da ben yapayım

Aslında Türkçe konuşan birisi olarak öncelikle kullanım şekli tamamen yanlıştır.

Velev ki doğru kabul ettiğimizi varsayalım.

Bazı kelimesi: Türkçemizde canlılar için kullanıldığı gibi nesneler için de kullanılan kelimedir. Aynı zamanda yanlış biliyorsam Türkçeci arkadaşlarım düzeltsin belirteç olarak da kullanılıyor diye biliyorum.

Bazı İç Anadolu Bazlama ismiyle kullanılan tandır ekmeği yapımından sonra genelde yapılan bir ekmek türünün kısaltılmış adı olarak da kullanılır.

Kişiler üzerinden düşünecek olursak sorunuzun cevabı kişinin tamamen niyetine göre olduğunu düşünüyorum. Bazınız = kısmen veya kısmi anlamına gelebilir. Bunu şöyle örneklendirebiliriz. 5 kişilik bir topluma bazınızı seviyorum demek iki kişi seviyorum anlamına gelebileceği gibi 4 kişi veya 1 kişi anlamına da gelebilir.

Bu girdabdan sağlıklı bir şekilde çıkabilmeniz dileğiyle
Herkese çoook teşekkür ederim yorumlarından dolayı sağolun 😅