4 kişiden 1 kişiye soylemek istemiş (misal oda da 4 kişi varsa)
hocam böyle cümlemi kurulur kuran yanlış kurmuş boşuna tartışmayın
Bazılarınızın olsa idi çoğul kişiyi direk kasıt ederdi.
Bazınızın dediğinde yine birden çok kişi içerisinde bir kişiyi işaret eder.
Bazınız: Tekil
Bazılarınız: Çoğul
bazınızı bazınızla imtihan edeceğiz.enam süresi burada iki tekil kişi belirtiliyor ama aslında çoğul böyle olacak gerçek anlamda. bazılarınızın aşığıyım dese çoğul olur.bazınızın aşığıyım tekildir.
Cümle yanlış, tartışmaya lüzûm yok.

)
Baz mı bazı mı nasıl cümle bu
Aynı anda aynı ortamdaki çok kişiye "aşık" olamayacağından tekil olarak ele almak mantıklıdır.
Mantığın kabul etmediğini dilinize yerleştirmeyin.
Bir yorum da ben yapayım
Aslında Türkçe konuşan birisi olarak öncelikle kullanım şekli tamamen yanlıştır.
Velev ki doğru kabul ettiğimizi varsayalım.
Bazı kelimesi: Türkçemizde canlılar için kullanıldığı gibi nesneler için de kullanılan kelimedir. Aynı zamanda yanlış biliyorsam Türkçeci arkadaşlarım düzeltsin belirteç olarak da kullanılıyor diye biliyorum.
Bazı İç Anadolu Bazlama ismiyle kullanılan tandır ekmeği yapımından sonra genelde yapılan bir ekmek türünün kısaltılmış adı olarak da kullanılır.
Kişiler üzerinden düşünecek olursak sorunuzun cevabı kişinin tamamen niyetine göre olduğunu düşünüyorum. Bazınız = kısmen veya kısmi anlamına gelebilir. Bunu şöyle örneklendirebiliriz. 5 kişilik bir topluma bazınızı seviyorum demek iki kişi seviyorum anlamına gelebileceği gibi 4 kişi veya 1 kişi anlamına da gelebilir.
Bu girdabdan sağlıklı bir şekilde çıkabilmeniz dileğiyle
Herkese çoook teşekkür ederim yorumlarından dolayı sağolun 😅