Yarın ürün fiyatları düşecek mi
14
●391
- 20-12-2021, 23:24:47Şunu unuttuk sanırım, dolar 12'de kalsa bile 8'den 12'ye çıkmış olacak. Yani dolar 8 olmadıkça çok fazla bir indirim gelmez.
- 21-12-2021, 00:11:43Aylardır nefes almadan yükselen dolar birkaç saat önce geçen hafta olduğu seviyeye düştü diye üstelik bu halkın parası ile milletin mevduat faizini ödeme sözü yüzünden düştü diye neden malların fiyatları düşsün ki? Gerçekçi ve tarafsız olarak söylüyorum, ben 3-5 gün önce dolar 16 lirayken aldığım mal elimdeyken ve satamamışken neden indirim yapıp zarar edeyim mesela? Var mı mantıklı bir açıklaması? O mala dolar yüksekken o maliyet ödenmiş, masrafı vergisi eklenmiş ve perakende fiyatı ortaya çıkmış, o saatten sonra iş bitmiştir, ülkede ortaya çıkan döviz oynaklığının sebebi esnaf değil. Ayrıca evet dolar düşünce bazı mallar ucuzlar, ben eskiden telefon aksesuarı dükkanı işletiyordum kırılmaz cam, batarya ve kılıf gibi ürünler Tahtakale de dolar ile fiyatlanır, toptan olarak hesaplanır ve anlık döviz kuru üzerinden ödenirdi ve hala öyle. Kırılmaz cam 0,6 dolardı, 10 tane alırsın 6 dolar tutar ve o an 6 dolar karşılığı kaç TL ye denk gelirse onu verir devam ederdin ve bu şekilde kimse üzülmezdi. Adam toptan 55 cent'e getiriyorsa bize 60 cent'e verirdi kaça aldığını kaça satacağını bilirdi, TL üzerinden sürekli etiket ile oynamak zorunda kalmazdı, dövizlerde oynaklık devam ederse çoğu üründe olacağı bu zaten. Enflasyonun yüksek olduğu zamanlar bile gidin yine 60 centten alırsınız, dolar bazlı fiyatı kolay kolay değişmez, ne ödeyeceğinizi bilirsiniz, sürpriz ile karşılaşmazsınız. Aylardır memlekette ne zaman alışverişe girsek sürpriz oluyor, fiyatlar yerinde durmuyor. Dolar 8 mi olacak 10 mu olacak 13 mü 15 mi ne olursa olsun ama yerinde dursun, istikrar olsun ve uzun süre aynı dar fiyat aralığında dalgalansın, böylece dolar yüksekken mal alan kişinin dolar düştüğünde malları elinde patlamaz, istikrar olur. Umarım sürdürülebilir şekilde yatay bir seyir görürüz dövizde.