• 20-12-2021, 18:15:05
    #28
    dalgasına yazılmıştır, yoksa gerçekte o yapılan hesapta, sadece iki kalem giderde yani bir market alışverişi ve doğalgaz ile zaten ulaşılır. diğer yandan 1600 liraya 1+1 bile bulunmuyor memlekette..
  • 20-12-2021, 18:19:02
    #29
    350 lira kira veriyorum şu an. Karadeniz'in İç Anadolu'ya kaçan bir bölgesinde kalıyorum. Bodrum kattayım seçim vaadiyle doğalgaz gelmiş eskaza. Kısacası 350 liraya doğalgazlı bir evde kalıyorum (önceden Kuran Kursu imiş arada hala kapımı çalıp kursa geldik diyen çıkıyor ama olsun (?)). Sıkıntı kirada değil. 2 yıl önce basılı çıkardığım gazeteyi kapatmak zorunda kaldım, yüksek lisans yapayım dedim. İçinde bulunduğum durum bu yani. 4 bin 250 lira bana yeter de artar. Ama bakın altını çiziyorum, tek başıma yaşıyorum (ilçenin biraz dışında kalıyorum, gece geç kalırsam köpeklerle köşe kapmaca oynuyoruz, ısırttırmadım ısırttırmam). Benim hesap şu şekilde;
    Gıda - 800 (Buzdolabı yok demiştim, makarna ve işlenmiş ürünlerle besleniyorum. Normal şartlar altında kişi başı bundan az harcama yapılıyorsa zaten sıkıntı)
    Sigara - 300 (240 liraya içiyorduk, zamlardan sonra 300 oldu)
    Kafe, Okulda, Kahve, Çay - 150
    İnternet - 150 (Bulunduğum konuma net bağlanmıyor cepten giriyorum. Bağlayanlar da ayrı sıkıntı çıkarıyor, 3 paketle ayı geçiriyorum)
    Elektrik - 66.50 (Buzdolabı, televizyon, çamaşır makinası kısacası hiçbir elektronik alet yok. Sadece bilgisayar ve kombi)
    Ulaşım - 60
    Doğalgaz - 11.50 (Şu aralar 1-5 derece arası. Bir tarafım donarsa donsun fatura yüksek gelmesin diye sadece duş için kullanıyorum)
    Su - Yok, (ev sahibi vermeme gerek olmadığını söyledi, zaten çeşme suyu da içilmiyor, buraya dışarıdan gelenlerin ortak şikayeti)

    Kısacası ortalama 1550-1600 liraya tek başıma geçinebiliyorum. Ama nasıl? Sağlıksız, sürekli kemer sıkarak, ot gibi. Kitap masraflarını falan eklemedim onları korsan buluyorum netten mecburi. Yani listede eğitim masrafı, kültürel aktivite, hobi gibi hiçbir şey yok. Çocuklu arkadaşlara bakıyorum, kolaylıklar ve başarılar diliyorum. Hem fiziken hem de ruhen sağlıklı birey olabilmek için 4 bin 250 lira çok az bir rakam.

    Ha bu rakama bırak 2 çocuklu aileyi 4 çocuklu aile de geçinir. Nasıl? Çocukları salarsın meraya, ne yapmış, ne etmiş, bir baltaya sap olur mu, olmaz mı derdi taşımazsın. 2 güne bir tarhana yersin 3 öğün. Hobi olarak cinsel aktiviteler baş tacıdır, başka da bir şey yapmazsın. Günlük eğlence dedikodu ve bilmem kimin karısı ne yapmıştır konuşmalarıdır. Elektrik yardımı, çocuk yardımı vesaire abanırsın. 2 değil 3 bin lira da atarsın köşeye. Memlekete katkın sabah 9 akşam 8 gidip geldiğin ve robotik olarak çalıştığın iş olur.
  • 20-12-2021, 23:43:36
    #30
    aidat 50 tl
    internet 80 tl
    3 kişi telefon hattı=120 tl
    kira=1400 tl
    ulaşım=300 tl (5 tl git 5 tl gel günlük 10 tl haftalık 70 tl 1 ay sonunda 300 tl üzerinden hesapladım)
    restorant kafe=yok
    eğlence=yok
    elektrik=200
    su=200
    doğalgaz=200
    günlük 3 ekmek=270 tl

    bu haliyle eski asgari ücrete göre aylık 5 tl fazlalığımız oluyormuş (2820 tl toplam hesapladım)
    evdeki herkes işsiz ve şuanda giderler bu eğer işsizlik düzelmiş olsaydı derdim evet haklıdır belki derdim fakat işsizlik düzelmedi.
  • 20-12-2021, 23:44:59
    #31
    Üyeliği durduruldu
    Bunlar özel olarak 100 lirayla tutulmuş sanal bekçiler 100 liraya hastagh atmak gibisi yok demişler
  • 21-12-2021, 00:00:49
    #32
    Eylence diyerek eğleniyorlar bizle xD
  • 21-12-2021, 00:20:50
    #33
    İçimden sövüyorum bre onu yazan densiz 30 TL yol parası nerede 1 aylık
    Diğerlerini görmezden geliyorum taş devrinde yaşıyor heralde
    150 doğalgazmış açmadan o kadar geliyor zaten.
    Tansiyon hastası ettiler beni böyle edepsiz insanlar.
    İnsanlar köle olsun istiyorlar. Namussuzlar.
  • 21-12-2021, 00:24:56
    #34
    iyisite.NET
    Kira 400 ?
    Aydat nedir ?
    Ulaşım 30 ?
    ..
    ..
    ..

    Gerçekten böyle embesillerle aynı havayı soluyorum.
  • 21-12-2021, 01:49:03
    #35
    Hayır forumdaki arkadaşlar teknolojiden, sosyal medyadan uzak arkadaşlar da değil ki yani.. Şu hesapların troll olduklarını, mizahşörlük adı altında saçmalayarak etkileşim aldıklarını anlamasınlar.. Herkes ciddiye alarak eleştirmiş bir de ilginç 😅
  • 21-12-2021, 02:04:01
    #36
    oguzyasinbas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gerçek hali: (Minimum)

    Mutfak 800
    Elektrik 200
    Doğal Gaz 600
    Fatura 300
    Kira (400 kira kaldı mı?) 1200 olsun hadi
    Ulaşım 100
    Çocuk harcaması 150 demiş sadece bir bez 150 artık 400 diyorum
    Eğlence burayı boş bırakıyorum şimdilik
    Aidat geçtim

    3600tl ediyor. Gayet minimum tuttum bu arada yani ben Zonguldak'ta yaşadığım için diyorum. Büyükşehirde bu sayı 5000'i geçer (minimum hali)
    Çocuk harcaması şu şekilde olabilir. Pislendiğinde yıkanıp tekrar kullanılabilen bezler vardı eskiden, ondan kullanıyor olabilirler
    Çocuğun hastalığı olduğundada bitkisel ot falan kullanıyordur