Zararın neresinden dönersen kâr

Bende 17 TL'den girmiştim 14-15 i görünce satacağım.
Devlet müdale etmek zorunda aksi taktirde yeni uygulanan Doviz korumalı TL Mevduatlarından zarar eder.
Bu devletin sağı solu belli olmaz. Bir gece sabit kur politikasına geçiyoruz felan derler (Saka tabi boyle bir şey mümkün değil)
Hocam Türkiye piyasalarını takip ederseniz sizin dediğiniz gibi düşünülüyor fakat yurt dışı kaynakları biraz okursanız Türkiye ekonomisi ile ilgili kaygılar oldukça fazla. Kur eğer belli bir çizgide kendini koruyamıyorsa ki koruyamadığını her gün görüyoruz. 2 gün önce dolar 11,5'lardaydı. Dün 12,5, bugün 13,30 TL. Uzun vadeli doların yükselişi kaçınılmaz. Buna Cumhurbaşkanı veya Hazine ve Maliye bakanı durmadan yeni kararlar alarak engel olamaz. Kur korumalı hesaba giren de söylendiği gibi pek yok. Dolarını bozanlar tl olarak bekliyor. Zaten uygulamaya kamu bankalarında başlandı. Özel bankalar isterse bu uygulamayı kullanacak. Şuan çoğu özel bankada hala bu uygulama yok. Olsa da dezavantaj içeren bir uygulama olduğunu kullananların vade sonunda anlayacağını düşünüyorum. Kimse parasını kilitlemek istemiyor uzun vadeli olarak. Ayrıca Türkiye'de genellikle kısa vadeli işlemler kullanılmakta. 6-9-12 ay kullananların sayısı totalde %5-6 civarında. Tüm dünya ekonomisi dolara endeksli. Türkiye'nin kontrolü dışında bir çok şey. Düşüşün de sebebi insanların panikleyip bozdurmaya gitmesi. Doların, altının vs tarihine bakarsanız gördüğü zirveyi asla unutmamıştır, her yıl ve sonraki yıl daha da üzerine ekleyerek devam etmiştir. Bu yüzden panik yapmak doğru değil, ihtiyaç durumuna göre hareket etmek en doğrusu.
Not: Yatırım tavsiyesi değildir.