• 30-12-2021, 09:44:09
    ErkanAranci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zararın neresinden dönersen kâr Bende 17 TL'den girmiştim 14-15 i görünce satacağım.

    Devlet müdale etmek zorunda aksi taktirde yeni uygulanan Doviz korumalı TL Mevduatlarından zarar eder.

    Bu devletin sağı solu belli olmaz. Bir gece sabit kur politikasına geçiyoruz felan derler (Saka tabi boyle bir şey mümkün değil)
    Hocam Türkiye piyasalarını takip ederseniz sizin dediğiniz gibi düşünülüyor fakat yurt dışı kaynakları biraz okursanız Türkiye ekonomisi ile ilgili kaygılar oldukça fazla. Kur eğer belli bir çizgide kendini koruyamıyorsa ki koruyamadığını her gün görüyoruz. 2 gün önce dolar 11,5'lardaydı. Dün 12,5, bugün 13,30 TL. Uzun vadeli doların yükselişi kaçınılmaz. Buna Cumhurbaşkanı veya Hazine ve Maliye bakanı durmadan yeni kararlar alarak engel olamaz. Kur korumalı hesaba giren de söylendiği gibi pek yok. Dolarını bozanlar tl olarak bekliyor. Zaten uygulamaya kamu bankalarında başlandı. Özel bankalar isterse bu uygulamayı kullanacak. Şuan çoğu özel bankada hala bu uygulama yok. Olsa da dezavantaj içeren bir uygulama olduğunu kullananların vade sonunda anlayacağını düşünüyorum. Kimse parasını kilitlemek istemiyor uzun vadeli olarak. Ayrıca Türkiye'de genellikle kısa vadeli işlemler kullanılmakta. 6-9-12 ay kullananların sayısı totalde %5-6 civarında. Tüm dünya ekonomisi dolara endeksli. Türkiye'nin kontrolü dışında bir çok şey. Düşüşün de sebebi insanların panikleyip bozdurmaya gitmesi. Doların, altının vs tarihine bakarsanız gördüğü zirveyi asla unutmamıştır, her yıl ve sonraki yıl daha da üzerine ekleyerek devam etmiştir. Bu yüzden panik yapmak doğru değil, ihtiyaç durumuna göre hareket etmek en doğrusu.

    Not: Yatırım tavsiyesi değildir.
  • 30-12-2021, 10:00:33
    Maharaja adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Türkiye piyasalarını takip ederseniz sizin dediğiniz gibi düşünülüyor fakat yurt dışı kaynakları biraz okursanız Türkiye ekonomisi ile ilgili kaygılar oldukça fazla. Kur eğer belli bir çizgide kendini koruyamıyorsa ki koruyamadığını her gün görüyoruz. 2 gün önce dolar 11,5'lardaydı. Dün 12,5, bugün 13,30 TL. Uzun vadeli doların yükselişi kaçınılmaz. Buna Cumhurbaşkanı veya Hazine ve Maliye bakanı durmadan yeni kararlar alarak engel olamaz. Kur korumalı hesaba giren de söylendiği gibi pek yok. Dolarını bozanlar tl olarak bekliyor. Zaten uygulamaya kamu bankalarında başlandı. Özel bankalar isterse bu uygulamayı kullanacak. Şuan çoğu özel bankada hala bu uygulama yok. Olsa da dezavantaj içeren bir uygulama olduğunu kullananların vade sonunda anlayacağını düşünüyorum. Kimse parasını kilitlemek istemiyor uzun vadeli olarak. Ayrıca Türkiye'de genellikle kısa vadeli işlemler kullanılmakta. 6-9-12 ay kullananların sayısı totalde %5-6 civarında. Tüm dünya ekonomisi dolara endeksli. Türkiye'nin kontrolü dışında bir çok şey. Düşüşün de sebebi insanların panikleyip bozdurmaya gitmesi. Doların, altının vs tarihine bakarsanız gördüğü zirveyi asla unutmamıştır, her yıl ve sonraki yıl daha da üzerine ekleyerek devam etmiştir. Bu yüzden panik yapmak doğru değil, ihtiyaç durumuna göre hareket etmek en doğrusu.

    Not: Yatırım tavsiyesi değildir.
    Hak veriyorum ve şunları eklemek istiyorum. Doların bugün yükselmesinin nedeni dün Maliye Bakanın yaptığı açıklama. Dediki : "Dalgalı kur rejiminin bir süre daha devam etmesini bekliyoruz." Yani devlet bile doları sabit tutamayacağını biliyor.

    Bunlara ek olarak yeni uygulanan TL Korumalı Mevduatın dezavantajı çok. Belki vade sayısını 1 aya düşürlerse ve faizleri 1-2 puan yükseltirlerse o zaman dolar tekrar 11 TL seviyelerine düşecektir.

    Ama erken seçimle, ama alternatif yöntemler ile doları sabit tutmak için çabalayacaklardır. Hayırlısı diyelim
  • 31-12-2021, 00:48:03
    Bende Doları bozdum ve pişman oldum. Zarar etmedim ama şuandan itibaren yine yükseliyor. Eğer bu yükseliş devam ederse daha TL'ye kesinlikle bir daha güvenmem.

    Kur korumalı vadeli hesap çıkarmışlar tuhaf bir şey kimse ne olduğunu anlamadı. Onu haftalık - 15 günlük - aylık şekilde yapıp önce bir insanları alıştırmaları lazım, Kimse anlamadığı bir sisteme 3 ay parasını rehin bırakmak istemez.
  • 25-04-2022, 22:39:44
    Bu konu niye pasif
  • 10-05-2022, 02:40:03
    gorilofficial adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konu niye pasif
    Selamlar goril hocam. Altın alıyoruz haydi (!)
  • 18-05-2022, 00:11:12
    Günler önce yine ben uğramışım. Durum daha vahim.
  • 18-05-2022, 10:48:22
    UbrTrade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Euro ağustos sonunda 8,5 geçer diye düşünüyorum
    :') tarihe anı kalsın dolar 16 yıl sonu da 20 olacak
  • 18-05-2022, 10:54:02
    esrefyasa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    :') tarihe anı kalsın dolar 16 yıl sonu da 20 olacak
    Çok iyimsersiniz bence Suan 300-400 e satilan arabalar 2023 yili sonuna dogru 1 milyona ulasir. Dolar kurunun ise önü açık.
  • 18-05-2022, 10:59:14
    Maharaja adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok iyimsersiniz bence Suan 300-400 e satilan arabalar 2023 yili sonuna dogru 1 milyona ulasir. Dolar kurunun ise önü açık.
    sadece tahmin