• 13-11-2021, 23:35:23
    #19
    Geçinmek arz ve talp ilişkisine baglıdır bundan 15 yıl oncesıne kadar bukadar zorlanmıyorduk gecınmekte ama bukadar rahat degıldık. sabah 6da bodrumdan kalkıp kömür cıkarıp yakmakla ugrasıyorduk, bıze agır geldı dogalgaz ıstedık aynı fiyata gelır dedık dogalgaz cektıdık ve dogal gaz kullanmak zorunda bırakıldık nedenmı cünkü yaptırdıgımız evlerde artık bır baca yok. bu ay kullanmayalım desek evımızde yakacagımız olsa bıle yakacak yerımız yok


    ekmeğimizi tandırda yaptırırdık bır cuval un ile 3 aylık ekmek yapabılırdık kım ugrasacak sımdı 3 aylık ekmek parasını bır aylık ekmek fişine verdık .
    yemın ederım yazarsam sabaha kadar Enter Enter
    anlayacagınız gecınıyorsak bızım sucumuz gecınmıyorsak yıne bızım sucumuz
    ha şuda var asgari ücretli bekar için suan emın olun süper bir para .
  • 13-11-2021, 23:36:59
    #20
    Yazılacak o kadar çok şey var ki, yazık çok yazık.
  • 13-11-2021, 23:38:05
    #21
    mesobedo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam ne bileyim aşırı mutlu insanlar güllük gülüstanlık avmler telefon satışları pc satışları? nasıl oluyor 2000 senelerinde yazar kasa atanlar yok demekki sıkıntı bende
    Hocam valla şu yorumundan sonra gördüğüm, 60 yaşına geldiğinde sokakta yakınan bir genç gördüğünde "cebindeki telefonu göster" diye çıkışan bir dayı olacaksın gibi.
  • 14-11-2021, 00:17:32
    #22
    mesobedo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam ne bileyim aşırı mutlu insanlar güllük gülüstanlık avmler telefon satışları pc satışları? nasıl oluyor 2000 senelerinde yazar kasa atanlar yok demekki sıkıntı bende
    ülkede 85 milyon insan var hocam tabii ki durumu iyi olan insanlar olacak avmde gezip son model iphone alan insanlar illa ki çıkar aralarından sorun büyük bir kısmın geçim sıkıntısı çekmesi
  • 14-11-2021, 00:53:08
    #23
    Üyeliği durduruldu
    mesobedo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşlar gerçekten merak ediyorum bu devirde asgari ücrete karı koca çalışıp kira ödeyip nasıl geçiniyorlar
    kirada olmayanlar eywallahta kirada olanlar? hele hele eşi çalışmayanlar? gerçekten nasıl dönüyor bu devran çok merak ediyorum ben geçinemiyorum kredi borçlarıyla uğraşıyorum
    Kart döndürme yapıyorlar , asgari tutar ödeyip bir kaç kartla birde kredi ile yer yer sürekli döndürerek haneye borç yazıp ihtiyaçlarını karşılıyorlar .
    Bu süreçte asgari ücretle çalışanların zaten hiçbiri sesini çıkarmıyor çünkü seslerini çıkarsalar veya patronlara yahut siyasaya aykırı gidecek bir şey yapsalar işlerini kaybetmekten ve borçların altında ezilmekten ve bir anda dibe batmaktan çok korkuyorlar . Haliyle bazen aşırıya kaçıp her istenileni yerine getirmeye ve ne denirse yapmaya başlıyorlar .

    Sonuç olarak ortaya vahim bir tablo çıkıyor , çünkü kart döndürme işlemi bazen kredi çekmek bunu taksitler şeklinde ödemeye çalışmak kartın asgarisini yatırıp sürekli sonraki aylara devir etmek bir kaç tane kart ile bir şeyler yapmaya çalışmak doğal bir sonuç olarak onu durdurulamayacak kadar borç batağına sürükleyip iradesini kırıyor ve istenileni yapacak uysallar haline getiriyor .

    Patronlar ve özellikle devlet bu işten çok memnun , işçilerde en azından bu erteleme imkanını kaybetmemekten memnun .
  • 14-11-2021, 01:51:06
    #24
    Üyeliği durduruldu
    griffinn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kart döndürme yapıyorlar , asgari tutar ödeyip bir kaç kartla birde kredi ile yer yer sürekli döndürerek haneye borç yazıp ihtiyaçlarını karşılıyorlar .
    Bu süreçte asgari ücretle çalışanların zaten hiçbiri sesini çıkarmıyor çünkü seslerini çıkarsalar veya patronlara yahut siyasaya aykırı gidecek bir şey yapsalar işlerini kaybetmekten ve borçların altında ezilmekten ve bir anda dibe batmaktan çok korkuyorlar . Haliyle bazen aşırıya kaçıp her istenileni yerine getirmeye ve ne denirse yapmaya başlıyorlar .

    Sonuç olarak ortaya vahim bir tablo çıkıyor , çünkü kart döndürme işlemi bazen kredi çekmek bunu taksitler şeklinde ödemeye çalışmak kartın asgarisini yatırıp sürekli sonraki aylara devir etmek bir kaç tane kart ile bir şeyler yapmaya çalışmak doğal bir sonuç olarak onu durdurulamayacak kadar borç batağına sürükleyip iradesini kırıyor ve istenileni yapacak uysallar haline getiriyor .

    Patronlar ve özellikle devlet bu işten çok memnun , işçilerde en azından bu erteleme imkanını kaybetmemekten memnun .
    Bir arkadaşımız paylaşmış misal görünce tam söylediklerimi ifade ettiğini anladım paylaşıyorum .


    https://www.youtube.com/watch?v=vqD59MecWpQ
  • 14-11-2021, 18:30:44
    #25
    Kirada 3,4k maaş ile imkansız ya, bakın asgari bile demiyorum 3,4 diyorum. Aranızda aylık 1000 liraya mutfağını çıkaran babayiğit varsa ellerinden öperim, min 1.5k mutfak oldu zaten. Geçen gün 2 kaban, 1 mont, 3 kazak, 1 ayakkabı, atlet/don, 1 pantolon aldım (marka falan da değiller ha) 1500 tuttu, eee gitti asgari ücretin yarısı.
  • 14-11-2021, 18:55:07
    #26
    Yemiyorlar ki hocam, baya bildiğimiz hiç bir şey yemiyorlar...
    Ama üzülmüyorum bu ekonomiyi ve bunları körü körüne savunan bunlar.

  • 14-11-2021, 22:00:43
    #27
    12 saat kendi işimde çalışıyorum.
    4 saat ekstra işe gidiyorum.
    2 saatim yolda git gel ile geçiyor.
    1 saat ailemle vakit geçiyorum.
    Geri kalan saat kadar uyuyorum.

    8 senedir böyle geçiyor hayatım.