• 17-10-2021, 02:23:52
    #1
    Beş gün sonra endoskopi ve kolonoskopi yaptırmaya gidiyorum. Şikayetlerim genelde karnımın üst kısmında ağrı, devamlı şişkinlik, reflü- asit kaçması ve yakması zaman zaman kabızlık gibi problemler.
    Bu şikayetler yaklaşık 7-8 senedir var olan şikayetler, bir defa bağırsak tıkanıklığı problemi de yaşadım. Bunun dışında iki üç senede bir, ciddi bir karın şişmesi ve ağrı yaşadığım da oluyor, acil servise gidecek kadar tabii.

    Aranızda bu sorunu yaşayan kişiler tecrübelerini, hastalığını nasıl anladığını, nasıl tedavi olduğunu anlatabilir mi?

    EDİT: Crohn tanısı aldım arkadaşlar, lütfen bu tarz problemleri yaşayanlar endoskopi kolonoskopi yaptırmalı. İşlemden çekinenler para biriktirip özel hastanede yapabilirler her şey için 5-6 bin lira civarı bir para ödemek zorunda kaldım. Ama emin olun sağlık 5-6 bin liranızdan çok daha değerli.
  • 17-10-2021, 02:29:41
    #2
    Annemde var maflor muskazan dicetel colidur verdiler uykusunu düzene sokmaya midemdeki Gazi almaya çalıştılar iyilesti çok sukur
  • 17-10-2021, 02:30:49
    #3
    domainger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Annemde var maflor muskazan dicetel colidur verdiler uykusunu düzene sokmaya midemdeki Gazi almaya çalıştılar iyilesti çok sukur
    Çok geçmiş olsun, şikayetler nelerdi? Ne kadar sürede iyileşti?
  • 17-10-2021, 02:36:39
    #4
    Bende bayadır var, doktor düzenli olarak tükettiğim şeyleri değiştirmemi söyledi. Halen devam ediyor, yine gideceğim.
  • 17-10-2021, 02:37:59
    #5
    bakis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende bayadır var, doktor düzenli olarak tükettiğim şeyleri değiştirmemi söyledi. Halen devam ediyor, yine gideceğim.
    Şikayetler neler hocam? Toplumun yüzde 10-15'ini etkileyen bir rahatsızlıkmış.
  • 17-10-2021, 02:39:41
    #6
    cagataysahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şikayetler neler hocam? Toplumun yüzde 10-15'ini etkileyen bir rahatsızlıkmış.
    2-3 haftada bir sanırsam, özellikle reflü ve ishal. Şişkinlik, nadiren karın ağrısı.
  • 17-10-2021, 04:19:49
    #7
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bende de var yani ibs den şüpheleniyorlar ama henüz teşhis konulmadı 16 yaşındayım 2 yildir var son 5 6 aydir aşırı fazla sıkıntı yaratıyor sürekli şişkinlik karın ağrısı sürekli tuvalet hissi gibi şikayetlerim vardi ama eskiden cok rahatsiz etmediği için üşüttüm heralde der geçerdim kafede çalışıyordum bıraktım bu hastalik yuzunden simdi okullar açıldı okul 15 dakikalik uzaklikta ama 1.5 saat erken kalkıp 3 4 defa tuvalete gidiyorum okulda karnım ağrımasın diye cok kötü hastalik gunde 10 15 defatuvalete gidiyorum sizde galiba kabızlık olarak görünmüş bu hastalikta %70kabizlik %30 ishal olarak görünür 2 ay önce doktora gittim 18 yaş alti olduğum için sadece çocuk doktoru muayene ediyor baska bölüme gidemiyorum kan testi film ve büyük abdest testi istedi sonuçlar temiz cıkmış bi diyetisyen enbiosis doktoru ile görüştüm 2.500 tl istedi teşhis ve tedavi için boyle bir ücreti veremeyeceğim için tekrar hastaneye gittim bu seferde samsuna yeşil alan(oncelikli hasta) açtılar orayada git gel çok masraf oluyor orayada gidemedim zamana bıraktım bende ücretsiz diyetisyenlerle biraz konustup bilgiedindim tatlıdan ve beyaz unlu yiyeceklerden uzak dur kara buğday(tam buğday) ekmeği tüket tedavi etmiyor ama illaki etkisini görürsün rahatlatır sizi yazim hatalarını pek dikkate almayın birazda uzun oldu yazım kusura bakmayin hayırlı geceler.
  • 17-10-2021, 04:21:52
    #8
    Wonque adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende de var yani ibs den şüpheleniyorlar ama henüz teşhis konulmadı 16 yaşındayım 2 yildir var son 5 6 aydir aşırı fazla sıkıntı yaratıyor sürekli şişkinlik karın ağrısı sürekli tuvalet hissi gibi şikayetlerim vardi ama eskiden cok rahatsiz etmediği için üşüttüm heralde der geçerdim kafede çalışıyordum bıraktım bu hastalik yuzunden simdi okullar açıldı okul 15 dakikalik uzaklikta ama 1.5 saat erken kalkıp 3 4 defa tuvalete gidiyorum okulda karnım ağrımasın diye cok kötü hastalik gunde 10 15 defatuvalete gidiyorum sizde galiba kabızlık olarak görünmüş bu hastalikta %70kabizlik %30 ishal olarak görünür 2 ay önce doktora gittim 18 yaş alti olduğum için sadece çocuk doktoru muayene ediyor baska bölüme gidemiyorum kan testi film ve büyük abdest testi istedi sonuçlar temiz cıkmış bi diyetisyen enbiosis doktoru ile görüştüm 2.500 tl istedi teşhis ve tedavi için boyle bir ücreti veremeyeceğim için tekrar hastaneye gittim bu seferde samsuna yeşil alan(oncelikli hasta) açtılar orayada git gel çok masraf oluyor orayada gidemedim zamana bıraktım bende ücretsiz diyetisyenlerle biraz konustup bilgiedindim tatlıdan ve beyaz unlu yiyeceklerden uzak dur kara buğday(tam buğday) ekmeği tüket tedavi etmiyor ama illaki etkisini görürsün rahatlatır sizi yazim hatalarını pek dikkate almayın birazda uzun oldu yazım kusura bakmayin hayırlı geceler.
    Reflü de var mı kardeşim? Geçmiş olsun bu arada
  • 17-10-2021, 04:27:11
    #9
    cagataysahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Reflü de var mı kardeşim? Geçmiş olsun bu arada
    Teşekkür ederim Hiç dikkat etmemiştim ama arada oluyor çok nadir.