"Kimseyi küçük düşürmeye çalışan ya da egosuna yenik düşen kişiler" okumaya zahmet etmesin.
Bu işlere başlayalı neredeyse 4 yılımı dolduracağım.
SEO hakkında konuşmaya başlayacağım.
İlk web sitemi para vererek kurdurdum ve işe bu şekilde başladım. (Oto yıkamada çalışıp oradan kazandığım günlük 60 TL yevmiye ile bu işe başladım.
Yani param yok, iş yok hikayedir arkadaşlar. 1 ay sabah 8 akşam 8 her ALLAHIN günü araç yıkadım.)
SEO'dan bir haber olarak başladım. Her gün yazı yazıyorum ama hit bir türlü gelmiyor.
O zamanlar başka forum sitelerinde geziyordum. Konu açtım insanlara soru sordum ve orada SEO'nun ne olduğunu öğrendim.
Pek çok kişi aylık SEO için 1500 TL'den ağızını açıyordu ve tabii ki hiç birisinden hizmet almadım.
İlk sitemde bir kaç başarı yakaladım ve bunu tamamen internette görüp filtrelediğim bilgiler ile başardım.
(Herkes İnternet var her şey elinizin altında dese de bu bilgilerden doğruyu yanlışı ayırmak çok büyük bir mesele. O kadar kirli bir bilgi akışı var ki deneyerek öğrendiğim şeyleri görünce çok iyi anladım bu durumu.)
Daha sonra işin mantığını yavaş yavaş kavrayınca tatil sektöründen ekmek yiyemeyeceğimi anladım ve niş bir alana yöneldim.
Bu sitede sadece antik kentleri tanıtıyordum ve yazdığım BÜTÜN yazılarda çok iyi sıralamalarım vardı ama unuttuğum bir şey ise bu alanın sezonluk aratılması ve çok niş bir alan olmasıydı.
Hit günlük 20 civarıydı fakat çok değişkendi.
Hayalim bu siteyi arekofili gibi bir site yapıp tüm Türkiye'de bilinen bir site olmasıydı fakat beni çok tükettiği için sitemi kapattım.
Şu anda İngilizce bir sitem var.
Bu siteyi açarken çok düşündüm. Acaba yapabilir miyim, zor değil mi, başarılı olabilir miyim gibi pek çok soru ile kendimi adeta tükettim.
Daha sonra en kötü tecrübe edinmiş olurum dedim ve sitemi açtım.
Şu anda sitemin neredeyse 1. yılı dolacak ve çok güzel devam ediyorum.
Kısa zaman önce 1000 kullanıcım varken şu an aylık 1800 civarına çıkarttım ve ilerlemeye devam ediyorum.
İnanıyorum ki günün birisinde binlerce ziyaretçim olacak ve bu site benim başarı öyküm olacak.
Bakın bu alana başladığımda inanın ki en ufak bir bilgim yoktu.
Tamamen doğaçlama ve kendi mantığımla bir şeyler yapmaya çalıştım.
Başarıyı size sadece "para" karşılığında vat ediyorlar o da ne kadar mümkün oluyorsa.
Eğer inatçı ve hırslı birisiyseniz başarı günün birisinde kapınızı çalıyor ve hiç gitmiyor.
Kafanızda size "acaba" dedirten bir projeniz varsa durmayın, uygulayın, çalışın ve emek verin.
Belki o proje başarılı olmaz ama başka projeleriniz ondan çok daha başarılı olacaktır.
Kimsenin "sen yapamazsın, sen kimsin ki yapacaksın" gibi sizi küçültecek laflarına kulak asmayın.
Sınırlarınızı siz belirlersiniz.
En kötü gününüzde dip sandığınız yer aslında sadece sizin sınırlarınızdır.
Her zaman çalışın, çabalayın ve neyi yapmak istiyorsanız gönlünüze yapın.
12 kişi bunu beğendi.