• 11-07-2021, 23:02:12
    #10
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence bu ülkede bedava hiç bir şey olmamalı.
    Sembolik bile olsa herşeyin bir bedeli olmalı.
    Çünkü bu ülke kültürü çoğunlukla varoş, görgüsüz, düşüncesiz ve pis.
    Parasız girilen yerler çöp içerisinde vandal gibi tarihi eserlerin üzerinde ergenlerin aşk aforizmaları yazıyor.
    Bir müze kart almak size külfet geliyorsa siz bu ülkenin güzelliklerini yaşamayı hakedecek kadar katma değer üretemiyorsunuz demektir.
    Müze kart belli başlı ören yerlerinde kapıları açıyor.
    Çünkü o doğal güzellikler bedava değil, oraları birilerini koruması, temizlemesi, işletmesi gerekiyor ve bunun bir maliyeti var.
    Bir de buraları ziyaretin kısıtlanması gerekiyor, bir oren yeri ücretliyken 1 mlyon kişi ziyaret ediyorsa bedava olduğunda 10 milyon kişi ziyaret eder.
    Orası yıpranır, bozulur, tahrip olur.
    Anlık olarak Efeste ortalama 1000 kişi olduğunu düşünüyorum. 60₺ geçiş ücreti sadece benim gördüğüm gruptan alındı. Bu fiyat sizce fahiş değil mi ? Elbette korunması gerekir. Ama bu fiyatlar aşırı yüksek. Örnek vermek gerekirse Balıkesir’de Şahindere Kanyonuna girdik. Gerçekten çok güzel bir yer. Ama öküzün, terbiyesizin, adinin biri ağacın bile tutunamadığı yere yazı yazmış. Biz tebrik ettik nasıl becermiş onu ama yapmış yani.

    Neyse sonuç olarak fiyatlar aşırı yüksek. Ben gidip gezebilirim sma kültür aşığı olup, imkânı olamayan insanlar vardır. Onlar ne yapacaklar diye düşünmedim değil.
  • 11-07-2021, 23:16:14
    #11
    burak2yilmaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anlık olarak Efeste ortalama 1000 kişi olduğunu düşünüyorum. 60₺ geçiş ücreti sadece benim gördüğüm gruptan alındı. Bu fiyat sizce fahiş değil mi ? Elbette korunması gerekir. Ama bu fiyatlar aşırı yüksek. Örnek vermek gerekirse Balıkesir’de Şahindere Kanyonuna girdik. Gerçekten çok güzel bir yer. Ama öküzün, terbiyesizin, adinin biri ağacın bile tutunamadığı yere yazı yazmış. Biz tebrik ettik nasıl becermiş onu ama yapmış yani.

    Neyse sonuç olarak fiyatlar aşırı yüksek. Ben gidip gezebilirim sma kültür aşığı olup, imkânı olamayan insanlar vardır. Onlar ne yapacaklar diye düşünmedim değil.
    O 60 TL ücret devletin o güzellikleri görmek için gelen turistlerden aldığı dolaylı vergidir.
    Vatandaşına ise müzekart diye bir imkan sunuyor ve 60 TL karşılığında ülkedeki ören yerlerinin çoğuna 1 sene boyunca sınırsız girme hakkı veriyor.
    Yani sen tarihi doğal güzelliklere düşkünsen, senede 10 tarihi mekan gezsen 6 TL giriş ücreti olur.
    Bu senin için çok fahiş bir ücret mi?
    Ama sen sene boyunca hiç bir tarihi mekana gitmeyip, müze kart almayıp, direk efese gidip 6 liraya girmek istiyorsun ve bu mümkün değil.
    Benim her sene yurtdışından ziyaretçilerim gelir ve onlarla gezmek için müzekartımı her sene yenilerim.
    Müzekart ile giremeyeceğin ören yeri ve müze çok nadirdir. Yani 60 liraya ülkedeki üren yerlerinin ve müzelerin %95 ine bedava girebiliyorsun.
    Bunun neresi fahiş? Her haftasonu yeni bir müzeye gitsen giriş ücreti 1 liraya gelir.
    Fransa'da Louvre a gittim 15 euro verdim giriş ücreti 150 lira.
    İtalya'da sadece leonardo davinci nin son akşam yemeği resminin olduğu santa maria della grazie ye 10 euro verdim giriş için.
    Bizde de müze ören yeri ücretleri turistik ülke olmamız nedeniyle dünya standartlarında belirleniyor.
    Türk vatandaşlarına da müze kart gibi harika bir imkan tanınıyor, en kısa sürede kullanmanızı dilerim değerli hocam.