• 17-12-2008, 23:04:15
    #1
    1- ) 500 kg Kütleli bir araba 50m/s(saniye) bir hızda gitmektedir. Arabanın sahip olduğu enerji kaç joul'dür ?

    2-) Yerden 12m yükseklikteki 10kg kütlelik bir yükün sahip olduğu enerji kaç joul'dür ?

    3-) 5m yükseklikten kendi haline bırakılan bir cismin yere çarpma hızı nedir ?
  • 17-12-2008, 23:07:13
    #2
    625000 = 1.sorunun cevabı.
    1200 = 2. soru ( g=9,8 N alırsak 1176 )
    10 = 3.soru
  • 17-12-2008, 23:10:48
    #3
    RitEmrE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    625000 = 1.sorunun cevabı.
    1200 = 2. soru
    10 = 3.soru
    gerçek yer çekimi ivmesi 9.8 dir. 9.8 olarak al 2. soruda.

    cevaplar aynen böyle
  • 17-12-2008, 23:28:53
    #4
    kubilay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    gerçek yer çekimi ivmesi 9.8 dir. 9.8 olarak al 2. soruda.
    cevaplar aynen böyle
    10 diye alışmışım napayım
  • 17-12-2008, 23:32:59
    #5
    kubilay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    gerçek yer çekimi ivmesi 9.8 dir. 9.8 olarak al 2. soruda.
    cevaplar aynen böyle
    hocam şunu çözerek bi anlatabilirmisin
  • 17-12-2008, 23:40:15
    #6
    varlos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1- ) 500 kg Kütleli bir araba 50m/s(saniye) bir hızda gitmektedir. Arabanın sahip olduğu enerji kaç joul'dür ?

    2-) Yerden 12m yükseklikteki 10kg kütlelik bir yükün sahip olduğu enerji kaç joul'dür ?

    3-) 5m yükseklikten kendi haline bırakılan bir cismin yere çarpma hızı nedir ?
    1. soru formülü, birbölüikiemvekare formülünden, ke=1/2mv2(bu sondaki 2 üssü olcak kare olarak yani )
    m=500
    v=50
    yerine koy işlem yap çıkar

    2. soru formülü emgehaş yani pe=mgh dır
    m=10
    g=10 veya 9.8 alınır
    h=12

    3. soruyu şöyle çöz, yukarıdan bırakılan cisimler (nşa) 10ar 10ar hızlanırken, 5 15 25 35 diye yol alırlar.
  • 17-12-2008, 23:56:12
    #7
    kubilay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1. soru formülü, birbölüikiemvekare formülünden, ke=1/2mv2(bu sondaki 2 üssü olcak kare olarak yani )
    m=500
    v=50
    yerine koy işlem yap çıkar
    2. soru formülü emgehaş yani pe=mgh dır
    m=10
    g=10 veya 9.8 alınır
    h=12
    3. soruyu şöyle çöz, yukarıdan bırakılan cisimler (nşa) 10ar 10ar hızlanırken, 5 15 25 35 diye yol alırlar.
    çok sağolsun hocam +rep
  • 18-12-2008, 08:38:19
    #8
    Lise 1 kitaplarında g=10 alınarak yapılıyo sorular.
  • 18-12-2008, 15:29:42
    #9
    Üyeliği durduruldu
    son soru sanırım yeterince açık olmamış yinede yazalım
    3. soruyu enerjinin korunumundan yaparsan

    enerji kinetik = enerji potansiyel'den
    1/2*m*V'' = m*g*h
    1/2*V'' = 10*5
    V=10m/sn