• 03-11-2020, 19:46:22
    #1
    Arkadaşlar Trendyol Express, MNG gibi kendi arabanla kuryelik yaptığın sistemler ile çalışanınız var mı aranızda hiç? Acaba kazanç, masraflar, detaylar vs bilgi verebilir mi?
  • 03-11-2020, 19:51:16
    #2
    izninizle bende takipdeyim hocam.
  • 03-11-2020, 19:53:53
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Yurtiçi kargo da başlıyor hocam
  • 03-11-2020, 20:26:18
    #4
    Bir içerik için kargoda çalışan arkadaşlarla tanıştık.
    Kargo firması adı veremiyorum.
    Doblo tipi araç için günlük 250TL yakıt-şöför dahil ödeme yapıyorlar.
    Bazı firmalar paket başına 2.5TL’den 5-6TL’ye kadar sabit ödeme yapıyor.
    Tek başına(şöför) günlük en fazla 70-80 paket atabilirsin.
    Kurye+şöför bölgeyi(sokakları) biliyorsa pakete ve müşteriye göre 150-200 arası atabiliyor.
    Kuryelerin şikayetleri; insanlar adres yazmasını bilmiyor. Kapıyı çalıyoruz açan yok, telefonla arıyoruz ulaşılamıyor. evde olupta kapıyı açmayanlar, tc kimlik numarasını bilmeyenler, daire ve bina kapılarındaki zillerde isim-daire yazmaması. böyle böyle gider.
    Kolay bir iş değil ama çokta zor değil.
    40-45bin tl 2010-2015 doblo veya dacia dokker aracın maliyeti, 900tl aylık bağkur, 100-150tl şahıs şirketi maliyeti, yakıt, araç bakımları, araç sigorta ve muayene ücretleri.
    Kargoda hemen hemen bütün araçlar döküntüdür. Ağır hasarlı, patates dediğimiz araçlarla kargoya girilir. Gidipte 80-100 bin tl verilip sıfır araçla bu işe girilmez.
    Aylık ağırlıklı olarak cebinize girecek ücret 4.000TL’yi geçmez.(masrafları çıktıktan sonra)
    Tabii burda araçların aylık bakımları hariç tutuldu.
    Eğer aracı kredi ile alırsanız o da hariç tutuldu.
    Bir firma 2.5TL veriyormuş tüm paketlere.
    Araçları siz yüklüyorsunuz, zimmet denilen zımbırtı var. Zimmete aldın, teslim edemedin cezası varmış. Her zaman değil ama duruma göre değişkenmiş.
    Zimmete aldın, zimmete aldıktan sonra kaybettin... En büyük problem burada.
    Kargoculuk zor da değil ama kolay da değil. Bu işi yapan yüzlerce, binlerce insan var. Kendi işim olsun, patronum olmasın(ki oluyor) asgariden az fazla kazanayım diyorsanız mantıklı. (pazar tatil)
    İzin vs. yok. Paket atamadığınız zaman bir sonraki güne sarkıyor ki eğer güniçi tesliminiz varsa işiniz daha da zor.
  • 03-11-2020, 21:14:42
    #5
    ikincieldeguven adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir içerik için kargoda çalışan arkadaşlarla tanıştık.
    Kargo firması adı veremiyorum.
    Doblo tipi araç için günlük 250TL yakıt-şöför dahil ödeme yapıyorlar.
    Bazı firmalar paket başına 2.5TL’den 5-6TL’ye kadar sabit ödeme yapıyor.
    Tek başına(şöför) günlük en fazla 70-80 paket atabilirsin.
    Kurye+şöför bölgeyi(sokakları) biliyorsa pakete ve müşteriye göre 150-200 arası atabiliyor.
    Kuryelerin şikayetleri; insanlar adres yazmasını bilmiyor. Kapıyı çalıyoruz açan yok, telefonla arıyoruz ulaşılamıyor. evde olupta kapıyı açmayanlar, tc kimlik numarasını bilmeyenler, daire ve bina kapılarındaki zillerde isim-daire yazmaması. böyle böyle gider.
    Kolay bir iş değil ama çokta zor değil.
    40-45bin tl 2010-2015 doblo veya dacia dokker aracın maliyeti, 900tl aylık bağkur, 100-150tl şahıs şirketi maliyeti, yakıt, araç bakımları, araç sigorta ve muayene ücretleri.
    Kargoda hemen hemen bütün araçlar döküntüdür. Ağır hasarlı, patates dediğimiz araçlarla kargoya girilir. Gidipte 80-100 bin tl verilip sıfır araçla bu işe girilmez.
    Aylık ağırlıklı olarak cebinize girecek ücret 4.000TL’yi geçmez.(masrafları çıktıktan sonra)
    Tabii burda araçların aylık bakımları hariç tutuldu.
    Eğer aracı kredi ile alırsanız o da hariç tutuldu.
    Bir firma 2.5TL veriyormuş tüm paketlere.
    Araçları siz yüklüyorsunuz, zimmet denilen zımbırtı var. Zimmete aldın, teslim edemedin cezası varmış. Her zaman değil ama duruma göre değişkenmiş.
    Zimmete aldın, zimmete aldıktan sonra kaybettin... En büyük problem burada.
    Kargoculuk zor da değil ama kolay da değil. Bu işi yapan yüzlerce, binlerce insan var. Kendi işim olsun, patronum olmasın(ki oluyor) asgariden az fazla kazanayım diyorsanız mantıklı. (pazar tatil)
    İzin vs. yok. Paket atamadığınız zaman bir sonraki güne sarkıyor ki eğer güniçi tesliminiz varsa işiniz daha da zor.
    Armut piş ağzıma düş hayat yok hocam öyle Gelir gider arasında ortalama bir maaştan daha fazla para kalıyorsa ( elbette dahil edilmeyen ama cepten çıkacak giderler dahil ) bence düşünmeye değer..