• 30-04-2020, 18:34:35
    #46
    Uyumamak iyi bir şey mi arkadaşlar, herkes saat atmış övünür gibi ama tuhaf yani.
    Bir söz var bilir misiniz "fakir yetişmek için, zengin keyif için koşar" diye, buda o misal, hangimiz keyfimizden uyumuyoruz ki, aksine uyuyamamak yapmak zorunda olduğumuz şeylerin bize getirdiği bir yük. Negatif bir şey yani.
    Ayrıca uyku beynin verileri işlediği zamandır, tüm gün ne yaptığınız uyku sırasında kalıcı hafızaya kaydedilir. Eğer bünyenizin varsayılan uyanık kalma saatini aşarsanız, o süreden sonra yaptığınız/edindiğiniz hiçbir şeyden bir şey öğrenemezsiniz.
    Bunu ram/harddisk mantığıyla düşünebilirsiniz.
    Ram yani uyanık kalma süreniz dolana kadar o gün öğrendiklerinizi alır. Uyuduğunuzda ise bu ramdeki bilgiler harddiske, yani kalıcı hafızanıza linklenir. Unutmazsınız.
    Ama siz ram'i aşarsanız, beyne de uyumadığınız için ram'dekileri harddiske atma fırsatı vermezseniz, ram kendi üzerine yazmaya devam eder. İlk girdileri siler, yeni girdileri ekler. Ortaya başa sona, nereye yazabilirse doldurur.
    Haliyle o uyanık kaldığınız süreçte yaptığınız şeylerin büyük bir çoğunluğu üzerine yeni bilgiler yazıldığı için hafızaya atılmadan uçar gider. Bir nevi robot hayatı yaşamış olursunuz, otomatik faaliyetler harici öğrenme, tecrübe etme yapamazsınız.
    Kısacası, uykusuzluk övünülecek bir şey değil.

    // bünyenin zayıflayıp hastalıklara 'gel gel' yapması da cabası.
  • 01-05-2020, 00:28:21
    #47
    Uyku vücut için çok önemli bunu hafife almayın.
  • 01-05-2020, 00:33:19
    #48
    Bip adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rekorum 52 saat
    Hocam 52 saat nasıl durabildiniz? Uyku geldikçe kahve - ilaç vs. aldınız mı?
  • 01-05-2020, 03:18:25
    #49
    Tam olarak 48 saat uyumamışlığım var. Bir şey olmuyor merak etme
  • 01-05-2020, 04:34:30
    #50
    Bünyen kuvvetliyse bayılmazsın.Ama bağışıklık sistemi zayıflar hasta olman kolaylaşır hocam.
  • 01-05-2020, 04:38:17
    #51
    Üyeliği durduruldu
    Tübitak yarışmasına proje yetiştirmek için 70 saat kadar uyumadığımı hatırlarım. Sonra 3 gün kendime gelememiştim bünyeden dolayı.
    Fakat 20 saat çok uzun bir süre değil.

    Günde ortalama 7-8 saat uyuyan bir insan bir günde 16-17 saat uyanık oluyor zaten. Siz ekstradan 3-4 saat uyumamışsınız, bu önemsenecek bir süre değil açıkçası
  • 01-05-2020, 12:17:29
    #52
    72 saat uyumayıp, üzerine 16 saat uyumuşluğum var
  • 01-05-2020, 12:44:19
    #53
    Bip adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rekorum 52 saat
    Rekor 72 saat ama 72 saat içinde 4 saat uyudum 🙂