Hocam öncelikle geçmiş olsun. Arkadaşınız bir doktora gitmeli. Doktor 24 saatlik holter cihazı takıyor çünkü 1-2 defa tansiyon ölçmekle anlaşılmıyor. Bu cihaz her 30 dakikada bir veya doktorun belirlediği sürede 24 saat boyunca tansiyonu ölçüyor ve cihaz kendi belleğine kaydediyor. (Gece uyurken çok rahatsız ediyor ama yapacak birşey yok) O cihaz üzerindeyken sürekli yatmıyor ve günlük yaşantısını aynen devam ettiriyor. 24 saat sonra doktora tekrar gidiyor, cihaz çıkarılıyor ve rapor alınıyor. Çıkan sonuca bakıp doktor ona göre bir tedavi uyguluyor.
Bilgi icin tesekkurler hocam.