Bu konuda Türkiye'deki mahkemelerde verilen cezalar biraz orantisiz oluyor.
Adam daha da hirslanacak ve ceza o adami tedavi etmiyor, normallestirmiyor.
Daha kreatif olunabilir.
Atatürkün genclige hitabesini ve Istiklal Marsini ezberlerse yariya indirilebilirdi.
Veya sehirdeki 3-4 Atatürk büstünün temizligini birkac yil bu adama yaptirabilirlerdi.
O adamin 18 yil hapiste yatmasi devlete masraftan baska birsey degil, 18 yil sonra bu adam iceriden cikinca da yine devlete ve millete yük olmaya devam edecek.
Bunun yerine yari süresinde devlete katkida bulunacak bir kamu görevinde ücretsiz calistirilabilir, kamu yarari böyle olur.