• 06-03-2019, 16:41:55
    #10
    Net olarak enparadan sızdırılıyor bu veriler. Adresimde bi yazım yanlışı var bu sadece enparada var. Adamlar direkt o yazım yanlışı olan adresi bulmuş telefonda anlatıyorlar. MH arıyoruz. İnternetten bulmuş olabilirler diyorlar.Yav hee hee diyip kapatıyorum bende telefonu.
  • 06-03-2019, 16:43:30
    #11
    haysev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    konuyla alakali eksi sozlukte uzun bir entry var.
    link atabilir misiniz?
  • 06-03-2019, 21:31:14
    #12
    Üyeliği durduruldu
    Type adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    link atabilir misiniz?
    ilişkinizi ciddi anlamda gözden geçirmeniz gereken oluşum.

    bu bir ************** hikayesi.
    her şey 28 şubat 2019 akşamı başladı. saat 19.37'de (bkz: 08502220900) (tescilli qnb finansbank iletişim numarası)'dan arandım.

    + kredimiz var abi. tam ağzına layık. ne dersin? (geyik)
    - valla arkadaşım ben de bu saatte aradığına göre hastasın falan bir ihtiyacın vardır diye açtım. derdin buysa başka zaman görüşelim. bu saatte müşteri mi aranır? (gerçek)
    + yarın 16 gibi uygun mudur?
    - uygundur.

    sağ olsun kapattı. beraber oturduğum arkadaşım da şaşırdı. bunda fazla para var deyip hesabı ödetti.
    gelelim 01 mart 2019 tarihi saat 11.56'ya. 0552 211 08 67 numarasından telefon geldi. kelimeler birebir aynı.

    + mrclever ile mi görüşüyorum? qnb finansbank dijital banka sistemlerinden arıyorum sizi. 2019 yılı itibarıyla dijital bankacılık sistemlerine geçiş yapmış bulunuyoruz. bu sebeple de sizlerin tarafına yeni bir kart gönderimi sağlıyoruz. iş ve ev adreslerinizi görüntülüyorum. hangisine gönderelim?
    - ev adresim ne olarak gözüküyor?
    + (doğru adresi söyledi) bu olsun.
    - dilerseniz enpara'dan ek limit oluşturabilirim.
    + ek limit ihtiyacım yok. siz benim kredi kartımın limitini yükseltin.
    - tamam. kontrol ediyorum. işlemleri başlatmak için sizlerin a*** (anlamadım) sistemlerine yönlendireceğim. bildiğiniz üzere eskisi gibi artık kart bilgileri, kimlik bilgileri yerine altı haneli mobil sistem güvenlik koduyla işlem gerçekleştiriyoruz.
    + yalnız beni sivil bir numaradan aradığınız için herhangi bir bilgi paylaşmayacağım. yanlış anlamayın.
    - ben angola şubesi'nden ulaşıyorum size. şubeden aradığım için...
    + sonuçta sivil numara.
    - sabit hattan ulaşıyorum sivil değil.
    + bankanın bildiğim resmi numarası bu değil.
    - zaten bankanın resmi numarası sizleri çalıntı...

    der demez kapattı suratıma. sanırım çalınma durumunda resmi numaradan ararız diyecekti. tabii hemen enpara'yı aradım şüpheli işlem bildirmek için.

    durumu anlattım.
    - numarayı teyit edebilir miyiz?
    + öncelikle herhangi bir şifre tuşladınız mı? - hayır.
    + adresinizi teyit ettiler mi? - evet.
    + son dönemde artan ************** yöntemi. adres tarzı bilgileri nereden çektiklerini bilemiyoruz. bizim sistemimizden almıyorlar ama.
    (numarayı söyledim onlara ait olmadığını belirtti)
    - ne yapıyorsunuz peki bu konularda?
    + güvenlik birimlerine bildiriyoruz. telefon numaralarını belirtip operatörlerle konuştuktan sonra hatları kapattırma yoluna gidebiliyoruz. sürekli yeni numaralar alıyorlar.
    - şu dolandırma hikayesinden bahsedebilir misiniz? nasıl yapıyorlar?
    + bildiğimiz kadarıyla adres teyidiyle müşterinin güvenini kazanıp müşteri şifrenizi tuşlamanızı istiyorlar. arka planda bu şifreyi kopyalıyorlar. farklı bir cihazdan ilk defa giriş yapıldığında telefonunuza bir kod gelir. o kodu müşteri karşı tarafla paylaştığında para transferleri yapabiliyorlar. bazılarını geri alıyoruz, bazıları maalesef geri dönmüyor. biz de savcılığa yönlendiriyoruz.
    - yahu bunlar veriyi nereden alıyor? sadece bankalar biliyor. sistem açığınız mı var?
    + bankamız adına böyle bir durum yok. yasal süreçle araştırılması lazım.
    - banka sorumluluğu müşteriye atıyor. bu hoş mu?
    + umarım geliştiririz kendimizi.
    (kapattık)

    13.25'te ilk dolandırıcıyı bi arayayım dedim. açmadı vicdansız, ulaşamadım. 18.05'te bu sefer 0550 222 09 00 numaralı telefondan arandım. öncesinde belki yine ararlar diye uyduruk bir görüşme kaydedici uygulama yüklemiştim. nereden bilebilirdim tarihi bir anın ispatı olacağını.

    ...(buralar aynı giriş cümleleri)
    - isminizi rica edebilir miyim?
    + nasıl?
    - isminiz?
    + ba**n ben.
    - anlamadım.
    + ba**n ben. (adını ne zaman söylese hugo'daki gibi tuş sesi giriyor araya)
    - isminiz banu gibi bir şey herhalde. bilerek sansürlüyorsunuz. sabah da bir arkadaşınız aradı. ben *********** olduğunuzu biliyorum. ilgili yerlere önceki numarayı verdim, bunu da vereceğim.
    + yalnız...
    - boşuna uğraşmayın isterseniz?
    + bi de biz sikelim seni nolcak ki!
    - ne ne ne!

    bastım kahkahayı. hemen kapattı telefonu. saat 18.09'da yine aradım enpara müşteri hizmetlerini. kadın baba adını sordu vermedim.

    ...
    - ben qnb finansbank aleyhinde bir işlem yapmayı düşünüyorum çünkü diğer bankalarla da çalışıyorum ama size verdiğim bilgilerle ve doğru bilgilerle geliyorlar. ne olacak sizin bu güvenlik açığınız? kaçıncı hikaye bu? savcılığa verin diyorsunuz. ben niye veriyorum? kurum olarak ne yapıyorsunuz? kadın bana sövdü. bari seviyeli dolandırıcılara verin bilgileri. kurumunuzda var bir hata. masum insanlar yanmasın diye sizi arayıp bu numaraları bildirdim. sizi sevdiğimden veya çok düşündüğümden değil.

    ...(anlıyorum zırvaları)
    + şunu da belirtmek isterim ki kart bilgilerinizi her internet sitesiyle paylaşmayın. oralardan da alabiliyorlar. (kapattık)

    olayı en detayına kadar anlattım sizlere. enpara şimdi bulsun beni ya da bulmasın nick'imi de saklayamaz bunlar.
    avukatım da, dolandırıcılığın teşebbüsü olmadığından dolayı havada kalır gibi bir yorum yaptı. yani dolandırıl öyle gel dedi sağ olsun. denemekten zarar gelmez deyip giriştik bakalım.

    gelelim analize. 28 şubat akşamı beni arayıp (qnb resmi numarasından) kendimce dalga geçtiğim eleman "vay puşt sen misin dalga geçen" deyip beni satmış olabilir mi? valla ilk aklıma bu geldi ve söz verdiği gibi söylediği saatte beni aramadı.
    bu enpara ürünlerinin internet alışverişinde bir avantajı olmadığı için herhangi bir sitede zaten kullanmıyorum. hani çözüm merkezi "her siteye kart bilgilerinizi vermeyin. oralardan da almış olabilir" demişti. yok böyle bir ihtimal.

    bak ulan arap! benim bilgilerimi sen verdin, belki sızdırdın, belki çaldırdın, belki sattın. senden çıktı bu bilgiler. peşindeyim.

    tesadüfen yaşıyoruz. bir boşlukla internet şifremi tuşlasam ve güvenlik kodunu versem bakirliğim gidecekti. kadın açık açık söyledi, "bi kere de biz siksek seni nolur yani" dedi. ey sülün osman! senin gibi edebiyle dolandıranlar da kalmadı memlekette. *********** dediğin tatlı dilli olur.

    son dolandırıcının ses kaydı elimde olduğu için herkese dinletiyorum. onlar gülüyor ama ben iyi hissetmiyorum. *********** da olsa bir kadından ahlaksız teklif aldım. cevap veremeden suratıma kapattı. bir yiğit böyle harcanmaz.

    adamlar amatör merak etmeyin. ekşi'de takılıyorsanız harun abiler yüzünden gözünüz yeterince açıktır. arka plandan bildiğiniz trafik kaynaklı gürültü geliyor. kadınlar tekleyerek cümle kuruyor. isimlerini paylaşmıyorlar. (banu qnb finansbank diye arattım elbette. yok öyle biri.) teknik terimlere hakim değiller. kadın ek limit dedi, esnek hesap mı dedim, evet dedi. esnek hesap diye bir terim yok enpara'da. ekpara limiti o. bir de şansınızı zorlamayın valla sövüyorlar. üzülürsünüz.

    evet enpara. bu entariyi de imajım zedeleniyor diye sildirirsen tekrar yapıştırırım aynısını. her başlığa girip -uçurulmama sebep olacaksa da- flood yaparım.
    bir ihtimal: hani bu araplar bizi sövüşleyip sövüşleyip kaçıyorlar ya -türk telekom örneğinde olduğu ve tank palet fabrikası örneğinde olacağı gibi- acaba diyorum enpara veya qnb finansbank kepenk indirecek de gider ayak bizim bilgileri satıp son bir vurgun yapmaya mı çalışıyor?

    banu tatlım, adresim ve numaram sende var. ya gel ya da ara. öperun.
  • 06-03-2019, 21:56:22
    #13
    haysev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ilişkinizi ciddi anlamda gözden geçirmeniz gereken oluşum.

    bu bir ************** hikayesi.
    her şey 28 şubat 2019 akşamı başladı. saat 19.37'de (bkz: 08502220900) (tescilli qnb finansbank iletişim numarası)'dan arandım.

    + kredimiz var abi. tam ağzına layık. ne dersin? (geyik)
    - valla arkadaşım ben de bu saatte aradığına göre hastasın falan bir ihtiyacın vardır diye açtım. derdin buysa başka zaman görüşelim. bu saatte müşteri mi aranır? (gerçek)
    + yarın 16 gibi uygun mudur?
    - uygundur.

    sağ olsun kapattı. beraber oturduğum arkadaşım da şaşırdı. bunda fazla para var deyip hesabı ödetti.
    gelelim 01 mart 2019 tarihi saat 11.56'ya. 0552 211 08 67 numarasından telefon geldi. kelimeler birebir aynı.

    + mrclever ile mi görüşüyorum? qnb finansbank dijital banka sistemlerinden arıyorum sizi. 2019 yılı itibarıyla dijital bankacılık sistemlerine geçiş yapmış bulunuyoruz. bu sebeple de sizlerin tarafına yeni bir kart gönderimi sağlıyoruz. iş ve ev adreslerinizi görüntülüyorum. hangisine gönderelim?
    - ev adresim ne olarak gözüküyor?
    + (doğru adresi söyledi) bu olsun.
    - dilerseniz enpara'dan ek limit oluşturabilirim.
    + ek limit ihtiyacım yok. siz benim kredi kartımın limitini yükseltin.
    - tamam. kontrol ediyorum. işlemleri başlatmak için sizlerin a*** (anlamadım) sistemlerine yönlendireceğim. bildiğiniz üzere eskisi gibi artık kart bilgileri, kimlik bilgileri yerine altı haneli mobil sistem güvenlik koduyla işlem gerçekleştiriyoruz.
    + yalnız beni sivil bir numaradan aradığınız için herhangi bir bilgi paylaşmayacağım. yanlış anlamayın.
    - ben angola şubesi'nden ulaşıyorum size. şubeden aradığım için...
    + sonuçta sivil numara.
    - sabit hattan ulaşıyorum sivil değil.
    + bankanın bildiğim resmi numarası bu değil.
    - zaten bankanın resmi numarası sizleri çalıntı...

    der demez kapattı suratıma. sanırım çalınma durumunda resmi numaradan ararız diyecekti. tabii hemen enpara'yı aradım şüpheli işlem bildirmek için.

    durumu anlattım.
    - numarayı teyit edebilir miyiz?
    + öncelikle herhangi bir şifre tuşladınız mı? - hayır.
    + adresinizi teyit ettiler mi? - evet.
    + son dönemde artan ************** yöntemi. adres tarzı bilgileri nereden çektiklerini bilemiyoruz. bizim sistemimizden almıyorlar ama.
    (numarayı söyledim onlara ait olmadığını belirtti)
    - ne yapıyorsunuz peki bu konularda?
    + güvenlik birimlerine bildiriyoruz. telefon numaralarını belirtip operatörlerle konuştuktan sonra hatları kapattırma yoluna gidebiliyoruz. sürekli yeni numaralar alıyorlar.
    - şu dolandırma hikayesinden bahsedebilir misiniz? nasıl yapıyorlar?
    + bildiğimiz kadarıyla adres teyidiyle müşterinin güvenini kazanıp müşteri şifrenizi tuşlamanızı istiyorlar. arka planda bu şifreyi kopyalıyorlar. farklı bir cihazdan ilk defa giriş yapıldığında telefonunuza bir kod gelir. o kodu müşteri karşı tarafla paylaştığında para transferleri yapabiliyorlar. bazılarını geri alıyoruz, bazıları maalesef geri dönmüyor. biz de savcılığa yönlendiriyoruz.
    - yahu bunlar veriyi nereden alıyor? sadece bankalar biliyor. sistem açığınız mı var?
    + bankamız adına böyle bir durum yok. yasal süreçle araştırılması lazım.
    - banka sorumluluğu müşteriye atıyor. bu hoş mu?
    + umarım geliştiririz kendimizi.
    (kapattık)

    13.25'te ilk dolandırıcıyı bi arayayım dedim. açmadı vicdansız, ulaşamadım. 18.05'te bu sefer 0550 222 09 00 numaralı telefondan arandım. öncesinde belki yine ararlar diye uyduruk bir görüşme kaydedici uygulama yüklemiştim. nereden bilebilirdim tarihi bir anın ispatı olacağını.

    ...(buralar aynı giriş cümleleri)
    - isminizi rica edebilir miyim?
    + nasıl?
    - isminiz?
    + ba**n ben.
    - anlamadım.
    + ba**n ben. (adını ne zaman söylese hugo'daki gibi tuş sesi giriyor araya)
    - isminiz banu gibi bir şey herhalde. bilerek sansürlüyorsunuz. sabah da bir arkadaşınız aradı. ben *********** olduğunuzu biliyorum. ilgili yerlere önceki numarayı verdim, bunu da vereceğim.
    + yalnız...
    - boşuna uğraşmayın isterseniz?
    + bi de biz sikelim seni nolcak ki!
    - ne ne ne!

    bastım kahkahayı. hemen kapattı telefonu. saat 18.09'da yine aradım enpara müşteri hizmetlerini. kadın baba adını sordu vermedim.

    ...
    - ben qnb finansbank aleyhinde bir işlem yapmayı düşünüyorum çünkü diğer bankalarla da çalışıyorum ama size verdiğim bilgilerle ve doğru bilgilerle geliyorlar. ne olacak sizin bu güvenlik açığınız? kaçıncı hikaye bu? savcılığa verin diyorsunuz. ben niye veriyorum? kurum olarak ne yapıyorsunuz? kadın bana sövdü. bari seviyeli dolandırıcılara verin bilgileri. kurumunuzda var bir hata. masum insanlar yanmasın diye sizi arayıp bu numaraları bildirdim. sizi sevdiğimden veya çok düşündüğümden değil.

    ...(anlıyorum zırvaları)
    + şunu da belirtmek isterim ki kart bilgilerinizi her internet sitesiyle paylaşmayın. oralardan da alabiliyorlar. (kapattık)

    olayı en detayına kadar anlattım sizlere. enpara şimdi bulsun beni ya da bulmasın nick'imi de saklayamaz bunlar.
    avukatım da, dolandırıcılığın teşebbüsü olmadığından dolayı havada kalır gibi bir yorum yaptı. yani dolandırıl öyle gel dedi sağ olsun. denemekten zarar gelmez deyip giriştik bakalım.

    gelelim analize. 28 şubat akşamı beni arayıp (qnb resmi numarasından) kendimce dalga geçtiğim eleman "vay puşt sen misin dalga geçen" deyip beni satmış olabilir mi? valla ilk aklıma bu geldi ve söz verdiği gibi söylediği saatte beni aramadı.
    bu enpara ürünlerinin internet alışverişinde bir avantajı olmadığı için herhangi bir sitede zaten kullanmıyorum. hani çözüm merkezi "her siteye kart bilgilerinizi vermeyin. oralardan da almış olabilir" demişti. yok böyle bir ihtimal.

    bak ulan arap! benim bilgilerimi sen verdin, belki sızdırdın, belki çaldırdın, belki sattın. senden çıktı bu bilgiler. peşindeyim.

    tesadüfen yaşıyoruz. bir boşlukla internet şifremi tuşlasam ve güvenlik kodunu versem bakirliğim gidecekti. kadın açık açık söyledi, "bi kere de biz siksek seni nolur yani" dedi. ey sülün osman! senin gibi edebiyle dolandıranlar da kalmadı memlekette. *********** dediğin tatlı dilli olur.

    son dolandırıcının ses kaydı elimde olduğu için herkese dinletiyorum. onlar gülüyor ama ben iyi hissetmiyorum. *********** da olsa bir kadından ahlaksız teklif aldım. cevap veremeden suratıma kapattı. bir yiğit böyle harcanmaz.

    adamlar amatör merak etmeyin. ekşi'de takılıyorsanız harun abiler yüzünden gözünüz yeterince açıktır. arka plandan bildiğiniz trafik kaynaklı gürültü geliyor. kadınlar tekleyerek cümle kuruyor. isimlerini paylaşmıyorlar. (banu qnb finansbank diye arattım elbette. yok öyle biri.) teknik terimlere hakim değiller. kadın ek limit dedi, esnek hesap mı dedim, evet dedi. esnek hesap diye bir terim yok enpara'da. ekpara limiti o. bir de şansınızı zorlamayın valla sövüyorlar. üzülürsünüz.

    evet enpara. bu entariyi de imajım zedeleniyor diye sildirirsen tekrar yapıştırırım aynısını. her başlığa girip -uçurulmama sebep olacaksa da- flood yaparım.
    bir ihtimal: hani bu araplar bizi sövüşleyip sövüşleyip kaçıyorlar ya -türk telekom örneğinde olduğu ve tank palet fabrikası örneğinde olacağı gibi- acaba diyorum enpara veya qnb finansbank kepenk indirecek de gider ayak bizim bilgileri satıp son bir vurgun yapmaya mı çalışıyor?

    banu tatlım, adresim ve numaram sende var. ya gel ya da ara. öperun.
    bunu okumuştum, eski ve farklı bir olay hocam