ne güzelllll

youtube de yerli yabancı birçok video var.. hatta eve yemek için aldığım hindistan cevizini filizlendirebilir miyim gibi muzip bir fikir gelince ... maalesef ona bile yerli video lar gördüm. tabiki hintliler de çok fazla video var

toprak öncesi ve sonrası...
2 ayrı evre.
filizlendirme yetmez... bunun için 3 yaprak seviyesine getirmeniz daha mantıklı. toprak sıcaklığı yükselmeye başladığında çok yapraklı olarak ektiğinizde herkesden önce hasad işlemi yaparsınız.. lakin güneşin pişirmesi az olacağı için tad olarak mayıs sonu lezzeti olmayacaktır. yinede kendi ürününüz olacak

toprak konusunda sıkıntı çekenler...
etrafda eğer pideci lahmacuncu var ise.. onlardan yaktıkları odun külünü alsınlar.. ihtiyaca göre
ve mobilyacı - odun hızarı bulunduran dan da taşal alsınlar.. lakin bu talaş gerçek ahşap talaşı olması gerek... suntalab filan denilen yapışkanlı ürünlere ait olmamalı
geriye bir miktar köpük... bulabilirseniz kum....
ve gübre olarak da evdeki meyva sebze atıkları

bahçe - saksı toprağı kül-kum-talaş... çok aşırı küçük şekilde sebze-meyva artıklarının kalanları doğranmış hali ile karıştırılarak güzel bir karışım elde edilir.
saksı ise... dibine ufak çakıl-lar... konularak hazır plastiklerdeki delikler ufaltılır...hem su hemde toprak kaybı engellenir... ama taşlar delikleri tıkamasın. ve saksılar taban ile yapışık olmasın ki hava da alabilsin..
oran nedir..
çok basit... eğer çok fazla talaş koyarsanız... ... diyerek toprağı fazla olacak şekilde ilave edin 10kg toprağa 0,5 gibi.. veya daha az... hepsini karıştırınca zaten 10kg topraşa 3kg humus yapmış olacaksınız ki oldukça iyi.. hatta demlediğiniz çay ve kahve posasını aralıklı karıştırın
neden ? Topraktan gelen toprağa gitsin... ama denizden geleni de toprağa karıştırabilrisiniz
toprak az sulanarak bekletilir. sonra çevre ısıya bağlı olarak üst kabartma yapılır ve toprak ufalanması sağlanır. sağda solda çıkan tohuma geçmemiş köksüz otları da doğrayıp gübre yapabilirsiniz... onda sınır oran yok... sonuçda 1-2 hafta içinde iz kalmayacak o otlardan...
bulunduğunuz yere göre... ve ekeleceğiniz ürüne göre.. 3-4 yaprak.. sonrası mart başı gibi ... toprağa indirebilirsiniz.. tüm fideleri indimeyin.. bazıları zaten mart sonu DON olayında ölme ihtimali var. kalan sağlar bizimdir.. ölenlerin yerine yedekler... veya pazardan alınabilinir.
alanıza bağlı olarak 2 karış ile 5cm arasında ekilir.. 2 karış bahçe alanına... 5cm saksıya.. maksadınız görsel çalışma ise... yok gerçek ürün alacak iseniz... 15cm aralık ile ekmenizde fayda var .. saksı için.
ama bu mesafe domates biber gibi dikine büyüyenler için.. eğer yerde dağınık olarak kabak-giller (bostan) olacak ise, mesafe artması lazım...
derseniz ki.. ben ip ile asacağım.. her kabak-kavun büyüdükçe ip-file ile askı yaparım diyorsanız... toprak derinliğiniz 15cm.. hatta 20cm den fazla ise... tabiki 50-60cm den 15cm e çekebilrisiniz aralığını
fasülye domates i de bu mesafeden daha aza indirmeniz uygun değil.. sonuçda yaprak güneş alımını düşünmeniz gerekiyor
ürüne dönmeye başladığında bazı dallar - meyva çıkıntılarını budamanız mantıklı ki bunlar genelde alt kesimde ilk çıkan uzantılardır.... onları yontun ki boya ve yeni meyvalara forsat olsun
yaprak gölgesini ısrar ile koruyun. her yaprak mümkün olan ışığı fazla alsın ki meyva maksadınız olan organik yapısı, su-şeker değerlerini korusun
misal domateslerde ne kadar az su var ise... yani et kısmı fazla ise o kadar sağlıklı desem hata olmaz... aynı şekilde biber in cinsine bağlı olarak yenen etli kısmın kalınlığı.. bazı biberler açırı ince bile olsa olabilen et kalınlık fazlalığı size vitamin olarak gelecek. bunu da güneş ile elde ediyorsunuz.. toprak güçlü olarak düşünüyoruz

bazı çiçekler için sulu süt dökenleri... yumurtayı sulandırıp dökenleri... hatta pekmez biel dökenler var.

arkadaşlar garibinize gitmesin

büyük-küçük baş hayvanların idrarı özellikle hububat da gübre olarak kullanılır
hem kardeşlenmeyi hemde dane sayısında artmada etkilidir.

siz doğal hayata karışmadığınızda yabani üzümler zaten bir şekilde toprak olacak idi... yarısı hayvanlarca yemiş olarak da.... dışkı olarak da.

yani evinizdeki marul yaprağı... soğan-sarmısak kabuğu bile doğal gübredir. her ne kadar bu kuru kabuklarda reel bir vitamin olmasa bile toprağın humus yapısını etkiliyorlar çürüyünce... kimyasal boyalı olmayan kağıt bile gübredir.
elma armut sapı da...
portakal bukları gübre değildir.. çünkü onlaru yengeye verin reçel yapsın