• 28-11-2018, 14:15:43
    #1
    Bildiginiz uzere 3D Yaziciliar insaat sektorune de yavastan girmeye basladi. Amerika, Hollanda, Dubai ve Ukrayna da bazi firmalar mevcut. Yasadigim yerde bir insaat sirketi boyle bir yazici gelistirmek istiyor, butceleri 1 milyon dolar, sizce bu mebla boyle buyuk bir arastirma gelistirme icin mumkun mudur?

    Degerli fikirlerinizi bekliyorum.
  • 28-11-2018, 14:17:22
    #2
    Bence yetersiz olur. Sırf geliştirme aşamasının başında o para eriyebilir.
  • 28-11-2018, 14:20:38
    #3
    Türkiyede ise bu şirket yetersiz kalabilir. Yurtdışında ise, muhtemel Ar-Ge destek faaliyetleri ile de fonlanarak devam edebilir. Türkiye'de de Ar-Ge destek fonları var fakat bir hayli zorlu süreçlerden geçiliyor. 1M$ İyi bir bütçe, iyi bir planlama ve yönetim organizasyonuyla belli bir yere gelinebilir. Ar-Ge merkezinde çalışıyorum, biraz aşinayım durumlara.
  • 28-11-2018, 14:23:51
    #4
    ByMaster adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence yetersiz olur. Sırf geliştirme aşamasının başında o para eriyebilir.
    Bu para ile sadece gelistirilme yapilacak, devletten destek olarak alinacak muhtemelen. Gelistirme sonrasi uretim firmanin himayesinde olacak, yani o kisimin finansmaninda skinti yok



    faruksirin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiyede ise bu şirket yetersiz kalabilir. Yurtdışında ise, muhtemel Ar-Ge destek faaliyetleri ile de fonlanarak devam edebilir. Türkiye'de de Ar-Ge destek fonları var fakat bir hayli zorlu süreçlerden geçiliyor. 1M$ İyi bir bütçe, iyi bir planlama ve yönetim organizasyonuyla belli bir yere gelinebilir. Ar-Ge merkezinde çalışıyorum, biraz aşinayım durumlara.
    Macaristan'da hocam firma, su an fon asamasinda, ARGE ekibi kuracaklar, ilerleyen gunlerde bende ekip uyesi olmak icin bir gorusme gerceklestirecegim fakat bilemiyorum 1 milyon dolar cok buyuk bir para gibi gelmiyo bu tur bir is icin.
  • 28-11-2018, 14:33:57
    #5
    Macaristan'da hocam firma, su an fon asamasinda, ARGE ekibi kuracaklar, ilerleyen gunlerde bende ekip uyesi olmak icin bir gorusme gerceklestirecegim fakat bilemiyorum 1 milyon dolar cok buyuk bir para gibi gelmiyo bu tur bir is icin.[/QUOTE]

    Doğru, büyük bir bütçe değil zaten. Ama iyi organizasyonlarla çok iyi yerlere gelebilir. Zaten hayal olan bir iş değil, hali hazırda yapılabilen bir şey. O yüzden süreç çok sıkıntılı olmayacaktır. Sadece doğru hamleler gerekir. Eğer şirketiniz bu konuda güzel aksiyonlar alabilirse, işi belli bir boyuta getirebilir. Başarılar dilerim.
  • 28-11-2018, 14:38:08
    #6
    Ben bi yemek projesi yaptim 1000 lira para gitti daha basinda
    Bana cok gelmedi para.
    Normal yazicilarda bile 100-200k$ olanlar var
  • 28-11-2018, 15:47:32
    #7
    utku1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben bi yemek projesi yaptim 1000 lira para gitti daha basinda
    Bana cok gelmedi para.
    Normal yazicilarda bile 100-200k$ olanlar var
    Hocam hangi yazicilar 100-200 k$ merak ettim Bugun bir hindistan sitesinde 3D printerlar iler karsilastim 1000 liraya gayet guzelleri mevcut
  • 28-11-2018, 16:53:08
    #8
    Bu işi birinşaat şirketi geliştiremez.
    Bu işi bir kimya şirketi geliştirebilir.
    Yazılacak evin üretileceği malzemenin, yazıcıdan akacak kadar akışkan olurken,
    basım sonrası taşıma kabiliyetinin yüksek olması gerekir.
    Yani bir çeşit hızlı kuruyan beton olması gerekir.
    Çünkü şu anda kullanılan materyaller plastik türevli ve ısı dayanımları düşük.
    Yani yaz sıcağı vurunca güneş altında 50-60 dereceye kadar ısınıp pelte olurlar çatı başınıza çöker.
    Yani yazıcı imal etmek işin en kolay kısmı, geliştirilmesi gereken yazıcıdan akacak materyal.
    Bunu da inşaat şirketi değil bir kimya şirketi geliştirebilir.

    Ev inşaasında kullanılan maddenin:
    1) yazılabilecek kadar akışkan,
    2) soğuyunca bir evin yükünü taşıyabilecek kadar dayanıklı
    3) yüksek ve düşük ısıya karşı dirençli
    4) yalıtım için düşük ısı iletimli
    5) yangında herkesi kül etmemesi için alev almayan

    gibi şartları aynı anda yerine getirmesi lazım.
    Yoksa yazdırdığınız ev kocaman bir lego olmaktan öteye gidemez.
  • 28-11-2018, 17:05:30
    #9
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu işi birinşaat şirketi geliştiremez.
    Bu işi bir kimya şirketi geliştirebilir.
    Yazılacak evin üretileceği malzemenin, yazıcıdan akacak kadar akışkan olurken,
    basım sonrası taşıma kabiliyetinin yüksek olması gerekir.
    Yani bir çeşit hızlı kuruyan beton olması gerekir.
    Çünkü şu anda kullanılan materyaller plastik türevli ve ısı dayanımları düşük.
    Yani yaz sıcağı vurunca güneş altında 50-60 dereceye kadar ısınıp pelte olurlar çatı başınıza çöker.
    Yani yazıcı imal etmek işin en kolay kısmı, geliştirilmesi gereken yazıcıdan akacak materyal.
    Bunu da inşaat şirketi değil bir kimya şirketi geliştirebilir.

    Ev inşaasında kullanılan maddenin:
    1) yazılabilecek kadar akışkan,
    2) soğuyunca bir evin yükünü taşıyabilecek kadar dayanıklı
    3) yüksek ve düşük ısıya karşı dirençli
    4) yalıtım için düşük ısı iletimli
    5) yangında herkesi kül etmemesi için alev almayan

    gibi şartları aynı anda yerine getirmesi lazım.
    Yoksa yazdırdığınız ev kocaman bir lego olmaktan öteye gidemez.
    Hocam haklisiniy, malzeme asamasinda mutlaka bir universiteyle calisilacaktir, fakat Ukraynalilar bu isi hali hazirda cam yunu ile yapiyorlar. Hatta Dubai de beton ile yapan sirketler var, yani artik betonla dahi yapilabiliyor. Tabiki en onemli konu malzeme, fakat yazilim ve uretim asamalarida zorlu olacaktir.