• 01-11-2014, 02:29:35
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Ya uzun zamandır düşünüyorum sıkıntıdan patlayacağım. İnançlı bir insanım ancak bilgi almak istiyorum. Kafamı karıştıran şeyler:

    -Bir Ateiste Göre-
    Bir ateist olarak düşünelim. Şimdi ne diyor. Evren bir atomdan oluştu, o atom patlayınca da günümüz hayatı meydana geldi değil mi? Tamam buraya kadar sorun yok. Şimdi fizikte nedir? Hiçbir şey yoktan var, vardan da yok olamaz değil mi? Burda işte ben bu ateiste sorarım. O ilk atom nasıl varoldu?

    Bunu müslümana göre düşününce en mantıklısının bir yaratıcı olmasına inanmak olduğunu düşünüyorum. Ayrıca düşünün, eskiden tam anlamazdım ama bu düzen nasıl oluştu? Şans eseri mi? Daha doğrusu şans nedir? Şans nasıl oluştu? Beynim şu anda yanmak üzere, şu din mevzusu da ciddi anlamda psikolojimi bozuyor. Yani bu açıklamalar kesin olduğuna götürüyor ama göremeyince de insan tereddüt ediyor. Bilmiyorum yani, hani din yok desek bu sefer insanların bu düzeni vs nasıl böyle oluştu? Daha doğrusu oluşmak ya da olmak nedir acaba...
  • 01-11-2014, 02:36:45
    #2
    Bu tikir tikir isleyen duzeni elbette Allah yaratti. Fakat yer yuzundeki tum dinler kafa kurcalayici.

    Tapatalk mobilden gönderilmiştir. Yazım hataları olabilir.
  • 01-11-2014, 02:46:04
    #3
    Üyeliği durduruldu
    GlobalError adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu tikir tikir isleyen duzeni elbette Allah yaratti. Fakat yer yuzundeki tum dinler kafa kurcalayici.

    Tapatalk mobilden gönderilmiştir. Yazım hataları olabilir.
    Ama insanın kafası karışıyor o kadar ateisti hristiyanı, vs görünce...
  • 01-11-2014, 02:51:00
    #4
    UstaUser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ama insanın kafası karışıyor o kadar ateisti hristiyanı, vs görünce...
    En iyisi fazla kafaya takmamak.

    Tapatalk mobilden gönderilmiştir. Yazım hataları olabilir.
  • 01-11-2014, 03:00:10
    #5
    http://www.youtube.com/watch?v=Xp18cH9BA5o


    Cevabı videodadır.
    • JoEN
    • bilal
    • TeHLiXe
    JoEN, bilal, TeHLiXe ve 9 kiÅŸi bunu beÄŸendi.
    12 kiÅŸi bunu beÄŸendi.
  • 01-11-2014, 03:00:31
    #6
    http://www.youtube.com/watch?v=HJ5YUHwmBkQ



    hiç düşünme
    Grizu kankamız çok güzel cevap veriyor
  • 01-11-2014, 03:06:40
    #7
    Üyeliği durduruldu
    gokhanua adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    http://www.youtube.com/watch?v=hj5yuhwmbkq



    hiç düşünme :d
    grizu kankamız çok güzel cevap veriyor
    güldürdün, Allah da seni güldürsün .
  • 01-11-2014, 03:07:04
    #8
    UstaUser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya uzun zamandır düşünüyorum sıkıntıdan patlayacağım. İnançlı bir insanım ancak bilgi almak istiyorum. Kafamı karıştıran şeyler:

    -Bir Ateiste Göre-
    Bir ateist olarak düşünelim. Şimdi ne diyor. Evren bir atomdan oluştu, o atom patlayınca da günümüz hayatı meydana geldi değil mi? Tamam buraya kadar sorun yok. Şimdi fizikte nedir? Hiçbir şey yoktan var, vardan da yok olamaz değil mi? Burda işte ben bu ateiste sorarım. O ilk atom nasıl varoldu?

    Bunu müslümana göre düşününce en mantıklısının bir yaratıcı olmasına inanmak olduğunu düşünüyorum. Ayrıca düşünün, eskiden tam anlamazdım ama bu düzen nasıl oluştu? Şans eseri mi? Daha doğrusu şans nedir? Şans nasıl oluştu? Beynim şu anda yanmak üzere, şu din mevzusu da ciddi anlamda psikolojimi bozuyor. Yani bu açıklamalar kesin olduğuna götürüyor ama göremeyince de insan tereddüt ediyor. Bilmiyorum yani, hani din yok desek bu sefer insanların bu düzeni vs nasıl böyle oluştu? Daha doğrusu oluşmak ya da olmak nedir acaba...
    Yarım yamalak bilgi ile tartışılacak şeyler değil bunlar.
    Sen bilimsel bilgi ile doğmatik bilgiyi kıyaslayarak bir sonuca varmaya çalışırsan elbette kafan karışır. Din başka bir disiplindir Bilim başka bir disiplindir. Bunların disiplinlerini ayrı ayrı öğrenip tutarlı davranmak gerekir. Bilimsel bilgiyi kullanarak dini ispatlamaya çalışmak skolasatik felsefedir. Bilimin amacı dini ispatlamak değildir. Bunlar karıştırılmaması gereken konular.
  • 01-11-2014, 03:11:23
    #9
    Üyeliği durduruldu
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yarım yamalak bilgi ile tartışılacak şeyler değil bunlar.
    Sen bilimsel bilgi ile doğmatik bilgiyi kıyaslayarak bir sonuca varmaya çalışırsan elbette kafan karışır. Din başka bir disiplindir Bilim başka bir disiplindir. Bunların disiplinlerini ayrı ayrı öğrenip tutarlı davranmak gerekir. Bilimsel bilgiyi kullanarak dini ispatlamaya çalışmak skolasatik felsefedir. Bilimin amacı dini ispatlamak değildir. Bunlar karıştırılmaması gereken konular.
    Zaten bilgim yeterli olmadığı için açtım konuyu hocam. Eğer yanlış bir şey yaptığımı düşünüyorsanız kusura bakmayın. Yani bilgim yok, o yüzden soruyorum zaten.