Ya uzun zamandır düşünüyorum sıkıntıdan patlayacağım. İnançlı bir insanım ancak bilgi almak istiyorum. Kafamı karıştıran şeyler:
-Bir Ateiste Göre-
Bir ateist olarak düşünelim. Şimdi ne diyor. Evren bir atomdan oluştu, o atom patlayınca da günümüz hayatı meydana geldi değil mi? Tamam buraya kadar sorun yok. Şimdi fizikte nedir? Hiçbir şey yoktan var, vardan da yok olamaz değil mi? Burda işte ben bu ateiste sorarım. O ilk atom nasıl varoldu?
Bunu müslümana göre düşününce en mantıklısının bir yaratıcı olmasına inanmak olduğunu düşünüyorum. Ayrıca düşünün, eskiden tam anlamazdım ama bu düzen nasıl oluştu? Şans eseri mi? Daha doğrusu şans nedir? Şans nasıl oluştu? Beynim şu anda yanmak üzere, şu din mevzusu da ciddi anlamda psikolojimi bozuyor. Yani bu açıklamalar kesin olduğuna götürüyor ama göremeyince de insan tereddüt ediyor. Bilmiyorum yani, hani din yok desek bu sefer insanların bu düzeni vs nasıl böyle oluştu? Daha doğrusu oluşmak ya da olmak nedir acaba...
Yarım yamalak bilgi ile tartışılacak şeyler değil bunlar.
Sen bilimsel bilgi ile doğmatik bilgiyi kıyaslayarak bir sonuca varmaya çalışırsan elbette kafan karışır. Din başka bir disiplindir Bilim başka bir disiplindir. Bunların disiplinlerini ayrı ayrı öğrenip tutarlı davranmak gerekir. Bilimsel bilgiyi kullanarak dini ispatlamaya çalışmak skolasatik felsefedir. Bilimin amacı dini ispatlamak değildir. Bunlar karıştırılmaması gereken konular.