700 ytl km bakımı için çokmu?
22
●2.178
- 26-01-2008, 16:01:19Araba zaten garantiden çikmis siz en iyi yetkili servislere o kadar para bayilmayin... sehrinizde tavsiye ile Peugeot bakan güzel bir usta bulun orada ne gerekiyorsa bakimidir parça degisimidir yaptirin... yine de tavsiyem orjinal yedek parça kullanin... ama 700 YTL çok tabii o saydiklari bi sürü seyin ne olduguna da bagli... ancak ben 2004 Corsa 1.3 Dizelin bakimini 15.000 de bir yaptiriyorum... 250-300 arasi en fazla tuttugu rakam... fazlasi mantikli degil zaten... burada yag, hava, polen filitreleri, yag degisimi ve duruma göre balata vb. de dahil tabiiki fiyata
- 26-01-2008, 17:26:10Bir de sunu önerebilirim tüm araçlarin periyodik bakim yönergeleri vardir üreticinin web sitesinde falan da bulabilirsin... burada arabanin periyodik bakimlarda degismesi gereken parçalari belirtilir. Eger periyodik bakima götürdügünüz bir araçta bu liste disinda bir ekleme sizin izniniz olmadan yapilirsa o parayi ödemeniz gerekmez... bu konuda yetkili servisi üreticiye sikayet etme hakkiniz da var.
Ancak faturada yazan hersey zaten periyodik bakima dahilse son olarak listeyi baska bir yetkili servisi arayarak teyit ettirebilirsiniz. Örnegin istanbulda bir yetkili servisi arayarak 50.000 km periyodik bakim için su modelin fiyati nedir diye sorabilirsiniz.
Bazen servisler size sormadan benzin katkisi gibi ek masraflari (40-50 YTL) faturaya yansitabiliyorlar ancak bu tarz ürünler periyodik bakim listesinde olmadigi için siz itiraz ederseniz pasa pasa bizden olsun deyip çikartiyorlar faturadan, bizzat benim basima geldi... 5-10 YTL ye satilan benzin katkisini habersiz koyup 50 YTL fatura etmeye kalktilar eminim her araç sahibine de böyle kaktiriyorlardir... ne de olsa insanlar anlamiyor diye ne kondugundan...
Umarim yardimci olabilmisimdir.
- 26-01-2008, 17:39:04Aracı bakıma almadan önce servis formeni nelerin değiştireleceğini, nerelere bakım yapılacağını ve yaklaşık tutarlarını içeren bir belge getirir. Servisin araç üzerinde çalışmaya başlaması için bu belgeyi imzalaman gerekir. İmza attıktan sonra bakım yapılır, bittikten sonra tekrar bi belge gelir. İkisini karşılaştırarak neler yapılıp yapılmadığı anlaşılabilir. Yetkili servislerin 40-50 YTL için fazla fiyat çekip gereksiz parça değişimine kalkışacağını sanmam. Ki sözleşmede zaten bununla ilgili bir madde geçer.macgunu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Standart bakımın yanında misal bujilerin değişme zamanı gelirse, formen zaten aracı bakıma almadan önce değişelim mi diye sorar. Onay verirsen yapar vermezsen yapmaz.