• 19-02-2014, 14:29:04
    #19
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    75 milyonluk ülkeyiz.
    40 milyon kişinin telefon kullandığını varsayalım.
    Herkesten 1.43 TL kesildiğini biliyoruz.
    Aylık devlete telefonlardan sadece 57,2 milyon geliyor.
    684 milyon yıllık gelir.
    Ülke gelişmesi için vergi verilir tabii ki. Fakat bu kadar paralar nereye gidiyor?
    Sırf telefondan yıllık bu kadar gelir alınıyor. Doğalgaz, internet, elektrik, su bunları katmıyoruz hesaba.
    Bize yol olarak geri dönüyor ama unutmayalım bu yolları kullanmak için para ödemeleyiz.

    Bize hastane yapılarak geri dönüyor ama unutmayalım bu hastaneleri kullanmak için cebimizde para olması lazım.

    Bize çevre temizligi veya belediye hizmetleri olarak dönüyor , ama bu hizmetleri almak için çöp vergisi ve kaldırım vergisi ödememiz lazım.


    Bu paralarla ne oluyor benzin alıyoruz , elektirik alıyoruz , doğal gaz alıyoruz . Tabi bunları kullanmamız içinde geri vergi ödüyoruz


    genel olarak veriyoruz ve gene veriyoruz sonuç olarak . verdiğimizle kutucuklar , gemicikler , saatler , montlar , villalar , rantlar satın alıyoruz.
    aramızda şanslı olanlar kömür , makarna , altın çok şanslı olanlarmızda meydanalara giderek bayrak sallıyor 50-100 Tl topluyor
    Yol beleş , yemek beleş , yılda 30 tane meydana gitse 3bin tl .
    ailede 4 kişi varsa 12bin



    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    75 milyonluk ülkeyiz.
    40 milyon kişinin telefon kullandığını varsayalım.
    Herkesten 1.43 TL kesildiğini biliyoruz.
    Aylık devlete telefonlardan sadece 57,2 milyon geliyor.
    684 milyon yıllık gelir.
    Ülke gelişmesi için vergi verilir tabii ki. Fakat bu kadar paralar nereye gidiyor?
    Sırf telefondan yıllık bu kadar gelir alınıyor. Doğalgaz, internet, elektrik, su bunları katmıyoruz hesaba.

    10milyonda faturalı hat olsa , %40 deprem vergisi zart vergisi alınıyor,
    En ucuz tarife 10 tl olduğunu düşünürsek .. Ben düşünmeyim
  • 19-02-2014, 14:35:05
    #20
    Üyeliği durduruldu
    Bu vergi için neden telsiz kullanım ücreti demişler ki iletişim vergisi yazılsın daha iyi.
  • 19-02-2014, 14:39:32
    #21
    gokhanua adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bize yol olarak geri dönüyor ama unutmayalım bu yolları kullanmak için para ödemeleyiz.

    Bize hastane yapılarak geri dönüyor ama unutmayalım bu hastaneleri kullanmak için cebimizde para olması lazım.

    Bize çevre temizligi veya belediye hizmetleri olarak dönüyor , ama bu hizmetleri almak için çöp vergisi ve kaldırım vergisi ödememiz lazım.


    Bu paralarla ne oluyor benzin alıyoruz , elektirik alıyoruz , doğal gaz alıyoruz . Tabi bunları kullanmamız içinde geri vergi ödüyoruz


    genel olarak veriyoruz ve gene veriyoruz sonuç olarak . verdiğimizle kutucuklar , gemicikler , saatler , montlar , villalar , rantlar satın alıyoruz.
    aramızda şanslı olanlar kömür , makarna , altın çok şanslı olanlarmızda meydanalara giderek bayrak sallıyor 50-100 Tl topluyor
    Yol beleş , yemek beleş , yılda 30 tane meydana gitse 3bin tl .
    ailede 4 kişi varsa 12bin






    10milyonda faturalı hat olsa , %40 deprem vergisi zart vergisi alınıyor,
    En ucuz tarife 10 tl olduğunu düşünürsek .. Ben düşünmeyim
    Hocam yemin ederim geçen utandım. Hastaneye gittim.
    Vakıf Gureba bilenler bilir. Şimdi ki ismi Bezmi Alem. Kimin karısının üstüne yapıldı herkes biliyordur.
    Bu hastaneyi yaptıran Valide Sultan, ücretsiz yardım yapılacaktır insanlara demiştir. En fazla 1 kilo soğan parası alınacaktır demişti.

    Geçen babamı hastaneye götürdük. Tümor teşhisi vs. dediler. İstedikleri tektikleri yaptırdık. Endeskopi sırasında tümor olduğunu gördük. Parça alalım dediler. Parça için 2000 TL istediler. Akşam getirelim dediğimizde olmaz hemen varsa yaparız dediler. Senet vs. dediğimiz halde.

    Kaldırdım adamı götürdüm Çapa'ya. Aynı işleme 18 TL dediler
    Bunu gördüm daha 1 milyon oyum olsun birini bu adama verirsem Allah belamı versin. Kazandığım bir kuruş boğazımdan girmesin.
    • TheKorsans
    • Extralarge
    TheKorsans ve Extralarge bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 19-02-2014, 15:38:44
    #22
    Soğana zam geldi hocam haberin yokmu ? 2000 TL demek yazıklar olsun. Doktorların çoğu yemeye alışmış, açıktan para verince öyle bir ilgi alaka gösteriyorlarki şaşarsın. Biri can derdinde biri mal derdinde....!
  • 19-02-2014, 20:35:56
    #23
    aldığım sigara 8 lira, 4 lirasını her gün devlete veriyorum. arabaya biniyorum, 50 tl yakıt atıyorum, 30 tl'si devlete gidiyor. bir yerden bir şey alıyorum %18 devlete veriyorum. bunlara takılmıyorum, benim takıldığım nokta bu halkın köpek gibi vergi vermesine karşın sesinin hiç çıkmaması.
  • 19-02-2014, 20:40:18
    #24
    Hocam kontörü KDV siz alıyorsunuz.

    Telefoncular dan aldığınız fişi kontrol ederseniz %0 kdv olarak görünür.
    Aldıkları ekstre 1-2 TL telefoncunun kendi komisyonudur.

    Tavsiyem turkcell.com.tr den yüklemeniz.
  • 19-02-2014, 20:47:36
    #25
    Tabela vergisi diye bir şey var ki, çok fena. Işıklı olursa ayrı para, totem olursa bambaşka bir para.

    5-6 ay önce bu tabela vergisini ödemek için belediyeye gittim. Bankonun arkasında bir erkek bir kadın iki çalışan var. Kadın erkeğe döndü ve bilgisayarı göstererek "Bunu totem yazayım mı?" dedi. Dayanamadım uzandım baktım. Ekranda (muhtemelen) yandex sokak haritası açık. Abla Antalya yeni sanayide dükkanların olduğu sokağı dolaşıyor ekrandan. Totem dediği de şaka gibi. Biri dükkanın önüne saçtan levha koymuş, üzerine "bilmemne yapılır" gibi bir şey yazmış. Levha yerden 50 cm yukarıda ve iki ayak üzerinde duruyor, üflesen yıkılacak ve boyu 1 metre var yok. Dayanamadım; "Yahu o totem olur mu Allah aşıkına, siz ne yapıyorsunuz?" diye çemkirdim de yazmadılar. Yazsalar o dükkan sahibinin ne zaman haberi olacak, haberi olana kadar ne kadar faiz yiyecek bir de totem parası ödeyecek.

    O gün 3500 lira tabela vergisi ödedim.