• 22-03-2013, 19:18:17
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bir çok iş yeri işçi alırken deneme süresi diye bazen bir iki aya varan bir süre verir ... Peki bu süre yasal mı?

    Bazı iş yerleri malesef bu deneme süresini bir istismar konusu yapıyor... benim çalıştığım bir ajansda adam aldığı işçileri bir ay çalıştırıp iş bitince gönderiyor ardındn yenilerini alıyordu...


    Aşağıdaki linkte bu konu ile ilgili rastladığım yazıyı paylaşmak istiyorum.

    http://www.torbam.com/2009/12/sigort...rma-ihbar.html

    "Sigortalı işçi için deneme süresi ne kadardır?


    SGK Kanunda deneme süresi yoktur. Deneme süresi İş Kanununda geçmektedir. 2 ay ile dört ay arasında olabilir. Tarafların anlaşmaları halinde daha da kısa tutulabilir. İşveren deneme süresi içerisinde çalıştırdığı işçinin sigortasını ödemek zorundadır. Süre sonunda işe devamını istemez ise tazminat ödemez. Tekrar edelim, deneme süresi adı altında SSK'sız işçi çalıştırılamaz. Hatta öyle ki iş veren işçisine işe başlamadan bir gün önce sigortasını bildirmek zorundadır."
  • 22-03-2013, 20:11:53
    #2
    evet yasal bir süre var ancak ne kadar olduğunu unuttum 3. sınıfta iş hukuku dersinde görmüştük 2 ay karşılıklı anlaşma oldumu 2 ay daha uzatma durumu var öyle hatırlıyorum
  • 23-03-2013, 09:24:55
    #3
    Sigortayı her halukarda yapmak zorunda. Tamamen kul hakkı, üç beş kuruştan kâr etmek için değmez.