Şu sıcak yaz günlerinde biraz keyfimiz yerine gelsin diye böyle bir konu açma ihtiyacı hissettim.
İlk önce;
Mani nedir? sorusunu cevaplayalım

Başta aşk olmak üzere hemen her konuda yazılabilen bir halk edebiyatı nazım türüdür. Çoğunlukla 7 heceli dört dizelik bir bendden meydana gelir.Dizeleri 4-5-8-10-14 heceli kalıplarla söylenmiş maniler de vardır. Birinci, ikinci dördüncü dizeler birbirleriyle kafiyeli, üçüncü dize serbesttir. Yani kafiye dizilişi aaxa'dır. aaaxa düzeninde maniler de var. İlk iki dize hazırlık dizeleridir. Son iki dize ile anlam bağlantısı yoktur. Asıl anlatılmak istenen son iki dizede verilir.
Ve benimle başlayalım.
Mendilim dalda kaldı.
Gözlerim yolda kaldı.
Kör olasın Google
Hitlerim nerde kaldı?
Devamını getirelim..
Saygılar
)