Ciddi ciddi böyle saçmalıklara inanmıyorsunuzdur umarım.
Ve umarım konu, şaka amaçlı açılmıştır.
Lozan Antlaşması'nın süresi yoktur.
Öyle gizli maddeler de yoktur.
Maddelerin içerisinde "Türkiye, 2023'e kadar yeraltı kaynaklarından yararlanamaz" diye komik bir madde de yoktur.
Lozan bugün bitmiş olsaydı; Türkiye, Suriye, İran, Ermenistan ve Yunanistan arasında yeniden toprak hakları başlardı.
Ve hepsinin toprak talep ettiği ülke de biz olurduk.
Yunanlar, Ege'yi tamamen almak için (Gökçeada, Bozcaada dahil) tüm yolu denerlerdi.
Lozan sayesinde Türkiye, 1. Dünya Savaşı'nda yenik düştüğü için İtilaf Devletleri'ne tazminat ödemekten kurtuldu.
Sadece Yunanistan'a savaş tazminatı olarak Karaağaç'ı verdi.
Hatırlatmakta fayda var.
Almanya bu tazminat ödemelerini yanlış hatırlamıyorsam 10 yıl önce bitirdi.
Ve hâlâ Polonya yaklaşık 900 milyar Euro, Yunanistan ise 300-350 milyar Euro tazminat talep ediyor.
Osmanlı'dan kalan borç yükü, Osmanlı'dan ayrılan devletler arasında pay edildi.
Bu sıkıntıyı en iyi Ruslar bilir.
Sovyetler'den kalan borçlar yüzünden ağır bir ekonomik kriz geçirmişlerdi.
Son 15 yıldır Rusya nefes alabiliyor.
Lozan, Türkiye Cumhuriyeti'nin bağımsızlığının sigortasıdır.
Öyle süresi falan da yoktur.