• 13-08-2023, 15:02:41
    #1
    Merhaba öncelikle bu yazıyı sizlere yararlı olması ve bilgi karmaşasından arınmanız için yazıyorum.

    Kaldıraç nedir ne işe yarar?

    -Kaldıraçın tek amacı teminat büyüklüğünü sağlamaktadır, kaldıraçın 100x 50x vs olması ÖNEMSİZDİR.

    Kaldıraç doğru kullanımı ve risk ödül sistemi nedir?

    -Bakiyemiz 1000 dolar olsun, her işleme %1 yani 10 dolar riske ediyoruz ve karşılığında minumum %2 yani 20 dolar hedefliyoruz. Bu şekilde 10 işlem alalım ve 5 i kazanç 5 i kayıp olsun

    5x10 = 50 dolar kayıp
    5x20 = 100 dolar kazanç

    Sonuç bakiyemizi 50 dolar büyüttük hemde yarı yarıya başarı oranı varken.

    Kaldıraç bu işin neresinde ?

    -Örneğin gireceğiniz işlemde teminat büyüklüğü çok yüksek ve bakiyeniz bunu karşılamıyor bu durumda kaldıraçı yüsek tutup teminatı sağlamış olursunuz yani kaldıraç sadece teminatı sağlamak için işe yarar.

    Kaldıracı 100x yaptım liq oldun ?

    -Tek önemli olan stop olunca kaybedeceğin parayı bilmektir. Eğer sen kaybedeceğin miktarı bilmeden işlem alırsan kaybetmeye mahkumsun.

    ------------------------------

    Üçgen - kama - trend çizgisi ???

    Fiyat bu şekillerin hiçbirini bilmez, insan yapısı gereği sürekli doğadan ordan burdan bi şeyleri benzetme amacı taşır, kuşları görür uçak yapar, hayvandan etkilenir arabada şekli kullanır, borsada da aynıdır.
    Çiçek böcek kelebek yarasa üçgen çanak bunların hepsi sadece bull dönenmde çalışır gibi görünür. Çünkü bull dönemde ne çizerseniz zaten devam edecek.

    Talep olursa daha güzel bilgiler verebilirim
  • 13-08-2023, 15:06:55
    #2
    Peki degerli hocam anlık iğneler ve işleme alınmayan stoplar hakkında ne düşünüyorsun? Yani stopun çalışmazsa?
  • 13-08-2023, 15:16:41
    #3
    iğne dediğin olay likidite..
    Maker seni likidite olarak kullanıyor ve seni stop edip yola cıkıyor..
  • 13-08-2023, 15:20:57
    #4
    Üyeliği durduruldu
    işin manevi kısmını soruyorsan kaldıraç kesinlikle kumardır bunu tartışmaya bile gerek yok kendimizi kandırmayalım.
    "Kumarın tek amacı teminat büyüklüğünü sağlamaktadır, kaldıraçın 100x 50x vs olması ÖNEMSİZDİR, değişen birşey var mı?"
    Bilmediğimiz konularda insanları yanlış yönlendirmeyelim.
    İşin trade kısmında sonuçta alınıp satılan bir meta var, kaldıraç kısmında ise "alınan satılan" birşey yok sadece iddia var.
    Yani ben birşeyi pazara satmaya götürüyorum, bu ticarettir. Ama satarsam kasadan şu kadar x alırım, satamazsam şu kadar x kasaya öderim demiş oluyorsun, bu bahis yapmaktır.
    Doğruya doğru yanlışa yanlış diyeceğiz arkadaşlar, hepimiz doğru yanlış işler yapabiliriz ama yanlışa doğru-doğruya yanlış demeyelim. Nitekim dinimizde günah işleyen fasık olur, ama günaha günah değil diyen küfre gider.
  • 13-08-2023, 15:21:24
    #5
    serocum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iğne dediğin olay likidite..
    Maker seni likidite olarak kullanıyor ve seni stop edip yola cıkıyor..
    Hocam iste bahsetmek istedigim husus bu. Yani bir noktada liq oluyorsun. Bu işi dusuk oranlarla prensipli yapanlara saygim sonsuz ama insan psikolojisinin bunu yonetmesi cidden güç. Basarılar diliyorum tekrardan.
  • 13-08-2023, 15:22:57
    #6
    AeAziz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    işin manevi kısmını soruyorsan kaldıraç kesinlikle kumardır bunu tartışmaya bile gerek yok kendimizi kandırmayalım.
    "Kumarın tek amacı teminat büyüklüğünü sağlamaktadır, kaldıraçın 100x 50x vs olması ÖNEMSİZDİR, değişen birşey var mı?"
    Bilmediğimiz konularda insanları yanlış yönlendirmeyelim.
    İşin trade kısmında sonuçta alınıp satılan bir meta var, kaldıraç kısmında ise "alınan satılan" birşey yok sadece iddia var.
    Yani ben birşeyi pazara satmaya götürüyorum, bu ticarettir. Ama satarsam kasadan şu kadar x alırım, satamazsam şu kadar x kasaya öderim demiş oluyorsun, bu bahis yapmaktır.
    Doğruya doğru yanlışa yanlış diyeceğiz arkadaşlar, hepimiz doğru yanlış işler yapabiliriz ama yanlışa doğru-doğruya yanlış demeyelim. Nitekim dinimizde günah işleyen fasık olur, ama günaha günah değil diyen küfre gider.
    Ben dini boyutlardan bahsetmedim, kaldıraçı kullanmayı bilmeyip 100x açıp liq olanların hatasından bahsettim, siz anlamadığınız konularda yorum yapmayın.
  • 13-08-2023, 15:30:21
    #7
    Üyeliği durduruldu
    serocum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben dini boyutlardan bahsetmedim, kaldıraçı kullanmayı bilmeyip 100x açıp liq olanların hatasından bahsettim, siz anlamadığınız konularda yorum yapmayın.
    başlığı "kaldıraçı kullanmayı bilmeyip 100x açıp liq olanların hatası" diye değiştirebilirsin o zaman. Neyse, kelin ilacı olsa kafasına sürer, dilbilimcimiz - kripto uzmanımız bol Allaha şükür.
  • 13-08-2023, 16:12:05
    #8
    AeAziz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    başlığı "kaldıraçı kullanmayı bilmeyip 100x açıp liq olanların hatası" diye değiştirebilirsin o zaman. Neyse, kelin ilacı olsa kafasına sürer, dilbilimcimiz - kripto uzmanımız bol Allaha şükür.
    Başlığı saçma sapan atar ondan sonra ben öyle demek istemedim der 😂 sistem nedir bilgim olmadığı için sadece şunu eklemek istiyorum

    Şu kadar para vericem benim dediğim olursa x4 alırım eğer dediğim olmazsa ben size X2 öderim tarzı bir şeyse KUMARDIR (NET)

    Extra : Çekiliş adı altında yapılan

    10 TL bilet alın çekilişten şunu kazanın buda KUMARDIR çekiliş vs değildir Türkiye'nin önde gelen sitelerinde çekiliş adı altında kumar oynatiyorlar resmen çekiliş dediğin karşılığında bir şey vermediğin bir şeydir.
  • 13-08-2023, 16:21:28
    #9
    DomainBRO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Başlığı saçma sapan atar ondan sonra ben öyle demek istemedim der 😂 sistem nedir bilgim olmadığı için sadece şunu eklemek istiyorum

    Şu kadar para vericem benim dediğim olursa x4 alırım eğer dediğim olmazsa ben size X2 öderim tarzı bir şeyse KUMARDIR (NET)

    Extra : Çekiliş adı altında yapılan

    10 TL bilet alın çekilişten şunu kazanın buda KUMARDIR çekiliş vs değildir Türkiye'nin önde gelen sitelerinde çekiliş adı altında kumar oynatiyorlar resmen çekiliş dediğin karşılığında bir şey vermediğin bir şeydir.
    Evet bilginiz olmadığı çok net.. Yorumunuz oldukça komik