Kardeşim sana şu şekilde söyleyeyim. Elimde 3 adet gtx1660S var geçen sene almıştım. Aldığım zaman fiyatı 3100₺ Di şuanda 8500₺ seviyelerinde gecen sene kart başına aylık 700-750₺ kazanç yapıyordu ve kart başına 170-180 elektrik tuketimi yapıyordu. Yani ortalama 500₺ kazanç bırakıyordu kart başına.
Şuanda elektrige gelen zamlar ile aylık kart başına elektrik sarfiyatı 330-360₺ aralığında ve eth fiyatlarının düşüşü sebebiyle doğal olarak kazanca azaldı. Şuanda ortalama kart başına 550₺ kazanç sağlıyor. Yani 200*3=600₺ kazanç oluyor 3 kart ile. Overclock ile kartın yıpranma payını da hesaba katarsan hiç bir getirisi olmuyor. Ben kartların parasını çıkarttım ama miningde bıraktım. Elektrik zamları ile pek mantıklı olmuyor şuanda.
Mining yapmak istiyorum yardım
12
●550
- 03-03-2022, 09:26:45Bence abartı ve yanlış bilgi veriyorsunuz. 6 adet kartınız 80bin tl olamaz olsa bile aylık 2000tlden kat kat fazla kazandırır. benim 5 kartımın tanesinin sıfırı şuan 7500TL ben aylık 2000tl kazanıyorum.Ferhatyavruturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
5 Kartlı mining sistemim var 3X rtx2060 ve 2X RX580 165MH kazım gücüm var şuan kur düşük olduğu için aylık 180-200USD arası bir getirisi mevcut. 45-50USD civarıda sistemin komple elektrik tüketimi mevcut. 850W Modüler PSU kullanıyorum. Bu işi yaklaşık 8 aydır yapıyorum farklı kartlarlada minig yaptım. Elektrik giderimi wattmetre ile hergün ölçüyorum. Bahsettiğim kartlarla net ve doğru kazanç bu şekilde.
Şuanki en bitik piyasada bile elektrik giderini çıkınca en kötü aylık 140-150USD kazandırıyor. Bugünün kuru ile 140usd*14.10= 1974TL net kazanç. Yaptığım hesaplama en düşük oranlar baz alındı. ETHde oluşan hareketlerle kazançta hemen güzel derecede artışlar oluyor.
Ekran kartlarını sıfır ve yeni nesil almaya dikkat edin. rtx2060 6gb serilerinin performansı güzel ve güç tüketimi çok az. Mining yaptığı halde bu işi kötüleyenleri girilmez diyenler bilgisayarın ölür biter diyenleri anlamıyorum. Senin benim katılmamla kimsenin kazancı eksilmez. Fabrika kurmuyoruz sonuçta. Anlatın doğrusunu herkes faydalansın kazansın.
3 senedir 7/24 bu sistemi çalıştıran arkadaşım var henüz 1 tane bile kartı yanmadı performansı düşmedi. 3-5 tane riser yanmıştır veya PSU değiştirmiştir o kadar.
Şuan amorti süresi 15-20 ayı buluyor. Kazdığınız ETHleri satmaz biriktirir ve yüksek kurdan bozarsanız bu süreyi 10-12 aya kadar düşürebilirsiniz.
Ekran kartlarının maliyeti ne kadar uygun olursa o kadar kısa sürede kar edersiniz.
Ben bu işi yaptım deneyimledim görüşlerim bu şekilde, bahsettiklerim yatırım tavsiyesi değildir. Bu iş krediyle, borç parayla ev araba satıp girmeyle olmaz. Köşede duran birikmişinizi değerlendirmek için güzel bir yatırım olabilir. - 03-03-2022, 16:18:18herşeyi boışver laptop ile kazabılırsın 25 binlik laptop suan aylık 1100 tl cıvarı bırakıyor elektrıkde 100 lira civarında ılgılenırsen pm at yardımcı olurum
- 05-03-2022, 02:43:10Hocam bu akını beklemişsiniz helal olsun ben orda net kazancı vermedim misal şu gider şu kalır dedim mining pc ile olacak iş değil kısaca arkadaşa bunu demek istedim
CelbereUS07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle