• 10-09-2021, 03:01:13
    #28
    Asla yapma. Durduk yere başını tehlikeye atma
  • 10-09-2021, 04:01:40
    #29
    Diğer borç ile yapma diyen arkadaşların dediklerine katılıyorum, yine bir arkadaşın yaşadığı 2017 sonu 2018 başında olan yükseliş ve düşüş tecrübesini şahsen yaşadık. Borçla girmediğim için sistemi kapatıp piyasa koşullarının olgunlaşmasını beklemek sorun yaşatmadı. Sadece mining gelirine güvenerek borç altına girilecek iş değil.

    Öncelikle borçla yapılmaz, kendi sermayeniz ile almanız gerekir, bununla beraber tüm sermayenizi de bağlamamanız gerekiyor kenara sizi 6-12 ay kadar elektrik giderlerinizi karşılayacak bütçe ayırlamalısınız ki piyasanın allak bullak olduğu, miningden gelen coin'i piyasa fiyatından satmanız halinde elektrik masrafını bile karşılamadığı dönemlerde bütçenizden ödeyerek hodl yapabilmelisiniz. Bu bütçe ayırma işini gerçekten ciddiye almak gerekiyor, piyasa düşüşe girdiğinde ve ayı sezonu olduğunda çok uzun süre kazdığınız coin'in fiyatı hiç satmayacağınız yerlerde aylarca hatta yıllarca sürünebiliyor.

    Bununla beraber bu fiyatlara rig kurulmaz, kripto piyasaları boğa sezonunda olduğu dönemlerde normal fiyatının 5-10 katlarına kadar çıktığı oluyor, daha kasım aralık aylarında 2. el sitelerinde 700-800 TL ile listelenen, sıfır fiyatları 1400-1600 arasında olan kartlar şuan 6500-9000TL bantlarında listeleniyor. Hal böyleyken bu dönemde almak pek akıl karı değil.

    Tavsiyem borçlanmak yerine kendinize sermaye biriktirmeye çalışarak kripto piyasasının durgun olduğu ve ekran kartı fiyatlarının normale döndüğü dönemde böyle bir girişimde bulunmak.
  • 10-09-2021, 08:34:06
    #30
    Şu an kredi faizleri çok yüksek, riski arttırmış olursun.
  • 10-09-2021, 11:21:23
    #31
    Önce kredi verecek bir banka bulmak lazım.
  • 10-09-2021, 12:04:43
    #32
    Roi süresi (kendi parasını çıkarma) 6 ay civarları olsa şuan düşünmeden girin derdim.Bu işe 25 kart ile başladığımda ETH 20 dolardı.Kartların parasını 2 ayda amorti etmiştim.
  • 10-09-2021, 12:08:39
    #33
    Ceku92 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Roi süresi (kendi parasını çıkarma) 6 ay civarları olsa şuan düşünmeden girin derdim.Bu işe 25 kart ile başladığımda ETH 20 dolardı.Kartların parasını 2 ayda amorti etmiştim.
    Şuan durum nedir ? 20 kart ile ne bıraktı toplam yada ne bırakyor.
  • 10-09-2021, 13:23:46
    #34
    Akbas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şuan durum nedir ? 20 kart ile ne bıraktı toplam yada ne bırakyor.
    30 mhs'den rx 570 8 gb topladığınızı düşünürsek $1,326.83 aylık getirisi olur.Aylık 1.000 TL elektrik faturası gelir. 5.000 TL 'ye kartı bulursunuz 100 bin TL kartlar yapar alt takım vs (2.el toplarsanız) 10 bin civarı gider.
  • 14-09-2021, 06:59:07
    #35
    Ceku92 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    30 mhs'den rx 570 8 gb topladığınızı düşünürsek $1,326.83 aylık getirisi olur.Aylık 1.000 TL elektrik faturası gelir. 5.000 TL 'ye kartı bulursunuz 100 bin TL kartlar yapar alt takım vs (2.el toplarsanız) 10 bin civarı gider.
    Rx 570 8 gb ayda 1k bırakiyor mu şuan hocam?
  • 17-09-2021, 00:15:47
    #36
    Üyeliği durduruldu
    Coin_Adami adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mesela sizin rig bayaa avantajlıymış. Mahsuru yoksa hangi kartları kullanıyorsunuz?
    Rx 5600 xt - rx 580 - rx 570