• 21-03-2022, 22:29:38
    #1
    Selamlar, bitirme projem için raspberry pi 3b+ ihtiyacım vardır. piyasa araştırması yaptım biraz. Raspberry pi 3b+ , uyumlu kamera ve uyumlu LCD toplam 1500 TL gibi bir fiyat çıktı. Bir daha kullanmayacağım için bu kadar para vermek istemiyorum.

    almayı istediklerim:

    Raspberry pi 3b+
    Uyumlu bir kamera
    3-4 inç ekran

    Projem: Yollardaki karı algılayıp ekranda nerelerde kar olduğunu gösterip güvenli sürüşü sağlamak
    (desteklerinize ve fikirlerinize açığım arkadaşlar daha önce hiç fikrimin olmadığı bir proje olduğundan hangi yolları izlemeliyim bilmiyorum)
  • 22-03-2022, 23:16:51
    #2
    elon.musk@tesla.com 'dan alen a sormanız gereken bir proje denk gelmiş kötü şans, bunu Tesla da çalışan otonom sürüş için yapay zeka yazılımcıları ancak çözer umarım bulursun burdan destek ama sanmıyorum.
  • 22-03-2022, 23:41:11
    #3
    Mordecai adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar, bitirme projem için raspberry pi 3b+ ihtiyacım vardır. piyasa araştırması yaptım biraz. Raspberry pi 3b+ , uyumlu kamera ve uyumlu LCD toplam 1500 TL gibi bir fiyat çıktı. Bir daha kullanmayacağım için bu kadar para vermek istemiyorum.

    almayı istediklerim:

    Raspberry pi 3b+
    Uyumlu bir kamera
    3-4 inç ekran

    Projem: Yollardaki karı algılayıp ekranda nerelerde kar olduğunu gösterip güvenli sürüşü sağlamak
    (desteklerinize ve fikirlerinize açığım arkadaşlar daha önce hiç fikrimin olmadığı bir proje olduğundan hangi yolları izlemeliyim bilmiyorum)
    Opencv ile rahatça yapılır, 255,255,255 beyaz renk filtre edilir. Fakat boş yol videosu olursa daha iyi olur çünkü beyaz renk olan her şeyi yakalayacaktır. Karlı bölgelerin üstü mask ile tehlikeli olarak işaretlenir.


    https://www.youtube.com/watch?v=eHaemX3qp6A


    İşim gereği yapay zeka ile uğraşıyorum opencv yolo bayağı kolaylaştırdı işimi.

    Almayı düşündüğünüz cihaz ile 5 fps üstüne çıkabileceğini sanmıyorum elbette. Bayağı donuk olur görüntü. Real time yapacaksanız bayağı pahalı bir proje sizi bekliyor, ben olsam bir laptop + webcam ile yapardım.