• 22-05-2024, 23:21:03
    #1
    Eskiden babamın Kangoo bir arabası vardı. Keyifle binerken ön yolcu kapısını açıp kapattığımızda çıkan tak tak diye bir ses arabadan soğutmuştu… 🙂

    Bugün fluence aracımda da kapıyı açarken aynı sesi duydum ve irkildim. Gerçekten insanı arabasından soğutan bir ses. Bakımlı, binlerce kilometre sadece ben kullanarak bindiğim bir araç. Neden bu oldu inanın anlam veremiyorum. Renault’ta bu sesin olmadığı araçla karşılaşmak da güç 😁

    Bundan nasıl kurtulabiliriz?
  • 22-05-2024, 23:24:03
    #2
    Üyeliği durduruldu
    "Kronik sorun" sanayi esnafının üstesinden gelemeyeceği bir iş için uydurduğu bir bahane. Metal, mekanik ve hareketli parçalar zamanla ses yapar. Silikon spreyi ya da WD-40 uygulayın, düzelir.
  • 22-05-2024, 23:26:03
    #3
    Bırak ses gelsin be hocam Ne olacak yani, zamanında ben de çok uğraştım arabamla sonra sattım gitti uğraştığım zamana yazık diyorum şimdi.
    Dünya malı, gıcırdar
    • vanilla
    vanilla bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 22-05-2024, 23:26:07
    #4
    Hocam aynı sesi Fiat ve opel de çıkarıyor bı Volkswagenlerde duymadım o sesi, arkadaşın dediği gibi wd40 sıkın biraz yada kapı için özel yağ falan varsa onlardan sürün azalır muhtemelen
  • 22-05-2024, 23:32:53
    #5
    Merhabalar Orhan bey.

    Öncelikle araçlarda kronik arıza diye bir şey yoktur. "Kronik arıza, kronik hata gibi ifadeler Tamamen pazarlama üzerine uydurulmuş bir yalandır, en azından ben böyle düşünüyor ve inanıyorum Bahsettiğiniz kapı sesi, malzeme kalitesine pek önem vermeyen -nispeten diğer otomotiv üreticilerine göre- veya araçların boş -en az paketi- paketlerinde görülüyor. Kapılar sürekli kullanıldığı için elbette özel bakıma ihtiyaçları var. Araç bakımına götürdüğünüzde ne sanayi de ne de serviste kapılara siz söylemezseniz özel ilgi göstermiyorlar.

    Önceden yapmayan ses daha sonra kullanıma bağlı gelmeye başladıysa kapı pimini değiştirebilir veya yağlayabilirsiniz. Kapınızda kullanıma bağlı boşluk olmuş olabilir ki bu da ses yapacaktır. Yok kapının içinden gelen bir sesten bahsediyosanız, bazı araçlarda fix geliyor maalesef direkt araçla ilgili bir durum. Belki kullanıma bağlı kapı içerisindeki bir aksamı kırmış veya yerinden oynatmış olabilirsiniz. İç kısmı açıp bakmanız gerekebilir. Ancak bana fikrimi sorarsanız bu tarz sorunlar için aracınızla oynatmayın hem cebinize hem de aracınıza zarar

    Selamlar, sevgiler.
  • 22-05-2024, 23:33:16
    #6
    vido adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "Kronik sorun" sanayi esnafının üstesinden gelemeyeceği bir iş için uydurduğu bir bahane. Metal, mekanik ve hareketli parçalar zamanla ses yapar. Silikon spreyi ya da WD-40 uygulayın, düzelir.
    Tam olarak ta öyle değil hocam hangi model hatırlamıyorum ama Fiat'ın bir modelinde yağ eksiltme sorunu var sıfır alinan arabada 6bin bakımında hiç yag kalmamış oluyor bu yüzden dolayı arabayı iade edenler bile vardi modelini bulursam eklerim
  • 22-05-2024, 23:36:04
    #7
    Üyeliği durduruldu
    vanilla adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tam olarak ta öyle değil hocam hangi model hatırlamıyorum ama Fiat'ın bir modelinde yağ eksiltme sorunu var sıfır alinan arabada 6bin bakımında hiç yag kalmamış oluyor bu yüzden dolayı arabayı iade edenler bile vardi modelini bulursam eklerim
    fiat egea bahsettiğiniz 1.4 benzinli motor.

    var onun da çözümü hocam var.
  • 22-05-2024, 23:39:31
    #8
    menteşeyi balata spreyli ile temizleyin sonrasında sıvı gres yağları ile denenebilir, ama herhalükarda değişecek, motoru çok güzel ama ufak tefek böyle incik boncuk sıkıntıları yüzünden, birde sene olmuş 2024 hala arka camları kollu diye çok fena soğudum renaulttan.
  • 23-05-2024, 00:10:42
    #9
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    menteşeyi balata spreyli ile temizleyin sonrasında sıvı gres yağları ile denenebilir, ama herhalükarda değişecek, motoru çok güzel ama ufak tefek böyle incik boncuk sıkıntıları yüzünden, birde sene olmuş 2024 hala arka camları kollu diye çok fena soğudum renaulttan.
    Tüm cevaplar için teker teker teşekkür ederim. Aslına bakarsanız aracım dolu paket ve bakımlı. Wd40 olayını bir paket bitirinceye kadar denedim. Kesinlikle çözüm olmadı. Nedendir bilinmez acil bir çözüm lazım bana