• 22-06-2025, 21:42:30
    #10
    Nyru adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar,

    Post sahibinin aradığı şeyi gözden geçirmenizi tavsiye ederim; kendi firewall sistemini kurup hizmet vermek değil, kendi firewall sistemini kurup hizmet veren firmalardan hizmet almak isteniyor. Sunucusunun önüne "milyon tllik" cihazı sadece bir müşteri için koyup veya koruma için kullanılacak hattın ücretini müşteriden karşılamayı planlayan firmalar, belli ki müşterinin aradığı listede değil.

    Ekteki görüntüde de neden sizin isminiz mevcut onu da anlamış değilim, saldırıyı kendiniz mi engellediniz? Aeza'nın aldığı bir saldırının konuyla ne alakası var? Eğer aezayla çalışıyorsanız, sitenizdeki DDoS koruması sağladığınız profiller listesi neden tube-hosting/pletx'in belirttiği port listesiyle birebir aynı, yanlış anlaşılma olmaması adına yanıtlayabilirseniz sevinirim.

    Ek olarak belirttiğiniz saldırı boyutlarını Türkiye'de oyun sektörü içerisinde alan kaç kişi vardır bunu da bir düşünmek gerek, bu boyutlarda saldırı aldığını iddia eden (100-200 Gbps saldırıları 1 Tbps olarak gösteren sistemler yüzünden) tüm oyun sunucu sahipleriyle çalıştığımız zaman tek gördüğümüz şey ~100 Gbps amplification saldırıları oluyor. Yine de Aeza'dan alınan ekteki saldırı boyutları, yeterli hattı bulunan (Voxility, Combahton, Stormwall, Path vb.) ddos koruma sağlayıcısıyla çalışan ve içeri kaçan trafiği kendi engelleyen herhangi bir firma tarafından çözülebilecek boyutta, en azından kendi networkümüzde Aurologic ve kendi geliştirdiğimiz XDP tabanlı firewall sistemimiz ile bu tür saldırıları en kötü ihtimalle her hafta alıyoruz.

    İyi çalışmalar dilerim.




    Merhaba,
    Mesajınızdaki bazı iddialar ve imalar üzerine kısa ama net bir yanıt vermek istiyorum:
    1. Talebin ne olduğu konusunda kimsenin tereddüdü yok. Kendi firewall sistemini kurup, bu sistem üzerinden hizmet sunan — yani altyapısını kendisi yöneten — firmalardan hizmet almak isteniyor. Biz de tam olarak bu kategoriye giriyoruz. Mevcut sistemimizi, tek bir müşteriye cihaz koymak veya hat maliyetini müşteriye yıkmak üzerine değil, zaten uzun süredir aktif olarak yönettiğimiz altyapı üzerinden sunuyoruz. Dolayısıyla kast edilen “listede olmayan firmalar” arasında değiliz.
    2. Görselde adımızın yer alması ile ilgili yorumlarınız spekülasyondan öteye gitmiyor. Saldırıyı siz mi engellediğimiz gibi çıkarımlar, hem temelsiz hem de bağlamdan kopuk. Açık kaynaklı veri kümelerinde veya genel saldırı listelerinde geçen her şey doğrudan ilişki kurmak için yeterli değildir. Gerçeklikten uzak bu tür ithamların tartışmaya değer bir yönü olduğunu düşünmüyoruz.
    3. Aeza port listesi benzerliği konusunda da net olalım: Benzer port yapılarına sahip olmak, bir firmanın doğrudan başka bir firmayla çalıştığını göstermez. Port listeleri teknik tercih ve ihtiyaca göre şekillenir, “kopyalanmış” gibi göstermeye çalışmak ise açıkça kötü niyetli bir yorumdur. Aeza canlı desteğe bağlanıp staminus kimdir demeniz iş ortağı cevabı almanıza cevap oluşturacaktır. Rusya verimerkezinin Türkiye'de tanıtılması rolü ve gerekli belge ve resimlerin paylaşılma iznini zaten almış bulunmaktayız.
    4. Saldırı boyutları konusundaki teknik detaylara gelirsek: Piyasanın ne kadar “şişirilmiş” istatistiklerle dolu olduğunu biz de biliyoruz. Ancak burada sizin varsayımlarınızla değil, sahada test edilmiş sonuçlarla konuşuyoruz. Haftalık olarak 100 Gbps üzeri L7+L4 + L3 ataklar alan sistemlerimizi gerek 8 farklı katman dan geçirerek kendi iç koruma katmanlarımızla pfsense ile tekrar stabilize ediyoruz. Pazarlama değil, sahada çalışan sistemlerimizle konuşuyoruz. Müşterinin sürekli arayışda olması üzerine hem detay vermesi ve bütçe belirtmesini kastetmem de bir sakınca görmemekteyiz.
    Kısacası: Sunduğumuz hizmeti, altyapıyı ve teknik yeterliliği sorgularken daha sağlam temellere dayanmanızı öneririm. Gerçekten ne sunduğumuzu merak ediyorsanız, buyurun; her şey belgeli, ölçülebilir ve test edilebilir şekilde ortada. Google verimerkezi sunucusu, CLOUDNS , sucuri , aeza , son nokta PFSENSE ve bir kaç ufak katman dan oluşmaktayız ki biz bunu r10 da sürekli dile getirdik. Hepsi bir biri ile bağlantılıdır. Çözümün bu olduğuna 2007 yılından bu zamana geçen süreçte deneyim ve tecrübe ile karar verdik. Konuşmalarımız da yanlış anlaşılmasın kimseden de üstünlük rolüne girmeye niyet ve amaç yok.


    İyi çalışmalar.
  • 22-06-2025, 21:45:04
    #11
    Merhabalar,

    Netravo olarak, yüksek performanslı sanal sunucu çözümlerimiz ile projelerinize güç katıyoruz. Güçlü altyapımız, otomatik teslimat ve 7/24 ulaşılabilir teknik destek ekibimizle ihtiyaçlarınıza en uygun sunucu çözümlerini sunmaktan memnuniyet duyuyoruz.
    R10.net üyelerine özel olarak, sanal sunucu hizmetlerinde ilk alışverişinize %25 indirim fırsatı!


    İndirim Kodu: NET25
    Sanal Sunucu Paketleri: https://netravo.com/vds-sanal-sunucu.html
    Web Sitemiz: https://netravo.com


    Projelerinizi güvenli, hızlı ve kesintisiz bir altyapıya taşımak için şimdi Netravo’yu deneyin!


    İletişim:
    • WhatsApp: +90 850 307 81 70
    • E-posta: info@netravo.com

    Saygılarımızla,
    Netravo Bilişim Teknolojileri
  • 24-06-2025, 03:42:36
    #12
    PFSENSE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Oyun ismi belirtirseniz daha sağlıklı teklifler gelebilir. Siz insanları ne kadar aydınlatırsanız o derece çözüm odaklı olur. Yoksa kulakdan duyma , tavsiyelere maruz kalırsınız. Burada saldırı alıyorum yardım edin diyen insanlar bir kaç zaman sonra firma öneriyor bakıldığın da da o firmayla bile çalışmıyor. Ayrıca 48 saat de gelen saldırı trafik ücretini neden firma üstlensin. Gerçek bir saldırı atakların da oluşan tb aşımlarını karşılamak da kolay değil. Ve bu şekilde açılan konu da ciddi firmalar sizlere dönüş yapmaz. Aracısının aracısına denk gelir sonra fiş çekilir yayın hayatınız dan vazgeçersiniz. Bir çok hosting firması datacenter ortak kullanıma tabii yoğunluğa göre tepki verilir genel de de kapanır çırpınır girişe engel koyar , korumaz. Şimdi daha da detaylandırırsak sunucunuzun önüne milyon tl lik cihazı koyduk https://www.fortinet.com/content/dam...00f-series.pdf ortalama 400-500 gbit net değer aldık diyelim. Sizlerin bütçesi nedir ? bu cihazın ve sunucunun masrafları ve giderleri lisansları külfetli olacak ve bunları karşılamak için planınız nedir ? 400-500 gbit bir hat saldırısı için de saldırganın ortalama 250 dolar harcaması gibi gibi...


    3.5 Tbps gerçek tıp ataklar geldiğin de milyonluk firewall cihazınız da kapanacaktır. Sizlere verdiğim cevaplar için yanlış anlamayın küçümseme gibi algılar oluşmasın gerçekler neyse onu vurgulamak her daim iyidir. Naçizane fikrim masrafları azaltmak adına katmanlaşan firmalar ile çalışmanız... Gelelim HyperFiltere 2018 yılların da çalışma fırsatım oldu ama sitesin de yazdığı ile verdiği bir değildi. Tek dürüst yani sorduğunuz da o şuan aktif değil yakında gelecektir demesi ta ki sizden parayı alana kadar. Ama biraz gelişme var oda verimerkezlerinin artık birleşmesi sonucu bence CDN ağı. Oradan alacağınız dedicated eklentileri ile 106.457,24 Türk Lirası siz bir dedicated sunucuya bu miktarı verir misiniz ? Projeye göre dimii kazanıyorsunuzdur veya ek gelirler vardır bilemem , ama oradaki 2 TBps sadece size tahsis edilmicek... ( en iyi çaba ) şansınıza network da ne kadar boşluk varsa...

    Size en güzel teklifimiz saldırı aldığınız da firmamıza https://www.staminus.com.tr/ alan adınızı link şeklinde yönlendirme yapabilirsiniz.... sizden ücret de almayacağız. iyi forumlar dilerim.
    Yorumunuz için teşekkürler. Teamspeak kullanıyoruz aldığımız Atak boyutu 6G, Mikrotik bulunduran bir sağlayıcıda sunucu down olmuyor sadece Portlara erişim kapatılıyor. Çoğu yurtdışı firmasını bunu çözüyor zaten fakat biz ping açısından TR arıyoruz ama zor gibi TR'de bunu bulmak