• 08-08-2009, 19:49:44
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Günden güne popüler hale gelen proxmox'un belkide en büyük eksikliği reboot paneli olmaması. Belki çok profesyonel değil fakat gene iş görür bir biçimde reboot paneli yapımını sizlere anlatacağım.

    Öncelikle reboot isteklerini göndereceğimiz sunucuda ssh2 kurulu olması gerek. ( Dikkat ! Proxmox ana makinasına değil reboot isteğini gönderecek makinada kurulumu olması gerek )

    SSH2 kurulumu ;

    http://tr.php.net/manual/en/ssh2.installation.php

    ________________________________

    SSH2 kurulumunu başarıyla tamamladık. Şimdi bu eklentiyi kurduğumuz sunucudaki bir site üzerinden php yolu ile reboot isteği göndereceğiz ;

    PHP Kodumuz ;

    <?php
    
    $connection = ssh2_connect('serverip', 22);
    
    ssh2_auth_password($connection, 'root', 'password');
    
    $stream = ssh2_exec($connection, '/usr/sbin/vzctl restart 111');
    
    ?>

    Yukarıdaki Olayı Açıklayacak Olursak ;

    1. olarak Server IP : Buraya Proxmox'un kurulu olduğu server ip'si gelecek.
    2. olarak root & password : Buraya Proxmoxun kurulu olduğu serverin SSH giriş bilgileri gelecek.
    3. En önemli kodumuz ! : /usr/sbin/vzctl restart 111

    Yeşil Olan Bölüme gelebilecek 4 adet kod vardır ;

    Start : VPS'i Başlatır
    Stop : VPS'i durdurur
    Restart : VPS'i yeniden başlatır
    Destroy : VPS'i ortadan kaldırır

    Pembe Olan Bölüme İse ;

    VPS'inizin ID'si Gelecek Bkz ;



    PHP Kodumuzu kaydetip FTP'mize atıyoruz. ve http://abcsitemiz.com/restart.php Şeklinde dosyamızı çağırıyoruz. Ping atarak sunucumuzun durumunu görebiliriz.

    Öncelikle, Bu olay kabataslaktır. Kullanışsız ve elverişsiz olabilir. Ben size işin temelini sundum bunun panelini yapabilirsiniz. Geliştirebilirsiniz. Boş vaktim olsa yapacaktım ama şimdilik bukadar.

    Tamamen kendi çalışmamdır. Umarım işinize yarar. Takıldığınız yerde sorabilir ve MSN'den yardım isteyebilirsiniz

    İyi Çalışmalar
  • 08-08-2009, 21:21:11
    #2
    Üyeliği durduruldu
    güzel bir paylaşım hocam teşekkür ederim işime yarayacaktır.
  • 08-08-2009, 21:56:56
    #3
    Eposta Aktivasyonu Gerekmekte
    Paylasim icin tesekkür ederim en kisa zamanda deneyip görüsümü bildirecegim.

    Saygilar
  • 09-08-2009, 00:19:23
    #4
    ellerine sağlık emeğine bin bereket versin
  • 09-08-2009, 00:21:48
    #5
    bu ssh2 eskiden ne melanet birşeydi göbek çatlardı kurana kadar,
    elinize sağlık.
  • 09-08-2009, 00:33:50
    #6
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Uzun süre uğraşmıştınız bunun için sonunda başarmışsınız, hayırlı olsun...
  • 09-08-2009, 08:45:49
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Hem Proxmox'u hemde VMWare'i çözdük VMWare'da Tarık Öğüt'ün Büyük Katkıları Vardı.

    Proxmox Açık Kaynaklı ve Pek Emek Harcamadığım İçin Paylaştım. Direk Aklıma Gelen Birşeydi

    Windowsta'da Shell ile Virtuozzo İçin Reboot Paneli yapabilirsiniz. (VZCTL Restart ID)

    Sorusu olan varsa memnuniyetle yanıtlarım.
  • 11-08-2009, 09:42:35
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Panel gibi bir çalışma isteyen arkadaşlar iletişime geçebilirler.
  • 12-09-2009, 17:27:14
    #9
    Paylaştığınız bilgiler doğrultusunda bende bir makale hazırlayarak blog sayfamda paylaştım. Sistemi gelişmesine katkıda bulunmak isterim.

    İyi Çalışmalar
    Aytaç Engin