• 15-08-2013, 22:24:25
    #1
    Merhabalar,
    Bu kategoride hosting, reseller gibi işlerle uğraşan birsürü insan ve bu kişilerin konuları mevcut.

    Kimden reseller, hosting alsak mutlaka bi anlık veya 2-3 saat sitelerimiz kapalı kalıyor. Sorduğumuz zaman neden sitelerimize giremiyoruz diye ? Genelde saldırı olduğunu söylerler.

    Peki gerçekten merakımdan soruyorum. Hiç kapanmayan hiç sorun yaşatmayacak hosting yokmudur ? Benim sitelerim kapandığı zaman acayip sinir oluyorum. Hiç kimsenin hosting satış konusunda da ( saldırıya maruz kaldığımızda anlık olarak kapanabilir ) yazısını okumadım.

    Yani biriside çıksın desinki 6 aydır 1 senedir şu firmayla çalışıyorum 1 dakika bile sorun yaşamadım desin.

    Facebook, Youtube gibi siteler güneş enerjisiylemi çalışıyorda hiç kapanmıyor ?
  • 15-08-2013, 22:39:34
    #2
    Her firmanın bir SLA seviyesi vardır. %100 uptime istiyorsanız gerçek cloud sunucularla çalışacaksınız.

    Tek sunucuda SLA %100 almak imkansıza yakın. Saldırı olmasa disk arıza verir, disk arıza vermese raid arıza verir. Yani bir şey arıza verir Sunucu arıza vermezse smart switch bazen yolunu şaşırır, isteği karşılamaz. Benim en hafif çalışan korumalı sunucumun bile SLA seviyesi %99,98.

    Kısaca paylaşımlı sunucularda her şey olabilir. Siz kimseyi kızdırmasanız sunucudaki başka adam birini kızdırır ona saldırı gelir sizin site arada kaynar.

    Facebook, Youtube vb. paylaşımlı sunucularda barınmıyor ayrıca. Bu örnek üzerinden gitmek saçma olur. Hiç kapanmamak istiyorsanız kesenin ağzını açarsınız.

    Sizin yapabileceğiniz: Ek ip alıp o ipde çalışmak olabilir mesela. Daha ucuz bir yöntemdir. IP'ye gelen saldırılarda kısmen devredışı kalmanızı önler. Yada cloud altyapıya geçersiniz. Hiç uğrşamam derseniz kendi sunucunuzu alın.

    Ayrıca kimsenin kapanabilir yazmasına gerek yok. Uptime oranı yazsa yeterli. Onuda yazmazsa olur. Siz o serverın saldırı alabileceğini kabul ederek alıyorsunuz zaten. Adı üstünde "Paylaşımlı".

    İyi forumlar...
  • 15-08-2013, 22:48:50
    #3
    CtrlInformatics adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her firmanın bir SLA seviyesi vardır. %100 uptime istiyorsanız gerçek cloud sunucularla çalışacaksınız.

    Tek sunucuda SLA %100 almak imkansıza yakın. Saldırı olmasa disk arıza verir, disk arıza vermese raid arıza verir. Yani bir şey arıza verir Sunucu arıza vermezse smart switch bazen yolunu şaşırır, isteği karşılamaz. Benim en hafif çalışan korumalı sunucumun bile SLA seviyesi %99,98.

    Kısaca paylaşımlı sunucularda her şey olabilir. Siz kimseyi kızdırmasanız sunucudaki başka adam birini kızdırır ona saldırı gelir sizin site arada kaynar.

    Facebook, Youtube vb. paylaşımlı sunucularda barınmıyor ayrıca. Bu örnek üzerinden gitmek saçma olur. Hiç kapanmamak istiyorsanız kesenin ağzını açarsınız.

    Sizin yapabileceğiniz: Ek ip alıp o ipde çalışmak olabilir mesela. Daha ucuz bir yöntemdir. IP'ye gelen saldırılarda kısmen devredışı kalmanızı önler. Yada cloud altyapıya geçersiniz. Hiç uğrşamam derseniz kendi sunucunuzu alın.

    Ayrıca kimsenin kapanabilir yazmasına gerek yok. Uptime oranı yazsa yeterli. Onuda yazmazsa olur. Siz o serverın saldırı alabileceğini kabul ederek alıyorsunuz zaten. Adı üstünde "Paylaşımlı".

    İyi forumlar...
    Verdiğiniz bilgiler için sağolun. Başlıkta ve konudada belirttiğim gibi Merakımdan sordum.