• 12-10-2021, 20:45:49
    #10
    Alıntı
    Bir hosting ve cloud şirketi olarak, bizim network üzerinde sağlamamız gereken hakimiyet çok daha kısıtlı. Hosting sunucularımızı takip ediyoruz ancak haliyle VPS/Kiralık sunucu vb. hizmetlerin SPAM çıkışını kontrol etmiyor, takip etmiyoruz. Haliyle ya müşterinin kötü niyetli olması ya da müşterinin hacklenmesi gibi sebeplerle IP adreslerinden SPAM çıkabiliyor. Peki böyle bir durumda ne oluyor? Türkiye'de ve Avrupa'da da farklı verimerkezleri ile çalışıyoruz, olan(ve olması gereken) IP adresinin giden SMTP portlarının kapatılması ve bilgi verilmesidir. Bu çalıştığımız diğer veri merkezleri bunu yapıyor. Biz de gerekli kontrolleri sağlıyoruz/müşteriye bilgi veriyoruz, sorun çözüldüğünde de IP mail portlarının tekrar açılmasını istiyoruz ve açıyorlar. Peki bu şekilde ne olmuş oluyor? Verimerkezi SPAM çıkışını çok kolay ve zararsız bir yolla engellemiş oluyor. Bizim de sorunu rahat rahat çözecek ya da müşterimize çözdürecek imkanımız oluyor. Çözülünce de engellemeler kaldırılıyor.


    Yapılması gereken işlemi zaten anlatıyorsunuz. Çok geçmiş olsun.
    • Kapteyanteknoloji
    Kapteyanteknoloji bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 12-10-2021, 20:52:05
    #11
    Şimdi radore düşünsün :=)
  • 12-10-2021, 21:13:09
    #12
    Kurumsal PLUS
    Elazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Radore eski radore değil maalesef bu konuda etraftan çok şikayetler duyuyorum. Amacım sizi suçlamak değil fakat daha önce yaşanan olayları da düşündüğümüzde inatla aynı firmadan hizmet almaya devam etmek bile bile lades demektir. Elbette güzel hosting gibi büyük firma böyle bir kararı hemen alıp farklı bir yere geçemez sonuçta taşınacak çok sayıda sunucu, ip adresleri v.s. var ama yaşanan ilk sorun olmadığını da hesaba katarsak bu geçiş daha önce olmalıydı. Bazı verimerkezleri maalesef bu tavır nedeniyle nasıl olsa gidemez bir yere bize bağlılar diyerek hizmet kalitesini aşağı çekiyor, bir diğer deyişle burunlarından kıl aldırmıyorlar. Hosting firmaları bu gibi durumlarda verimezlerine daha fazla ultimatom verirse onlar da kendine çeki düzen verebilir.

    Hiç kimse vazgeçilmez değildir.
    Haklısınız malesef. Her girişimimizde bir şekilde neler yaptıklarını anlatıp, nasıl sorunları çözdüklerini açıklayıp bizi ikna ettiler. Baya bir süre güzel ve sorunsuz da ilerledi ve biz bu süreçte yine de bu verimerkezine uzun süre yeni sunucu konumlandırmadık, bekledik. Ancak artık yönetim mi değişiyor neler oluyor anlayamadığım sebeplerden bu saçma olaylar yaşanıyor, iş bilmeyen kişiler verimerkezini yönetmeye çalışıyor, bu tip neticeler ortaya çıkıyor. Kimse işi çözmeye çalışmıyor, iş bilmeyen bir yöneticinin hatalı şekilde belirlediği kuralları uyguluyor personelleri. Kimse de sorgulayıp bu yanlış demiyor sanırım bu sözde kuralları koyan kişilere.

    Sonuç olarak 6 senedir çalıştıkları, bünyelerindeki en büyük hosting şirketlerini bugün kaybettiler, dönüşü de artık olmayacak.
  • 12-10-2021, 21:58:28
    #13
    Sunucu Çökerse Khve Soğur
    Bartuc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısınız malesef. Her girişimimizde bir şekilde neler yaptıklarını anlatıp, nasıl sorunları çözdüklerini açıklayıp bizi ikna ettiler. Baya bir süre güzel ve sorunsuz da ilerledi ve biz bu süreçte yine de bu verimerkezine uzun süre yeni sunucu konumlandırmadık, bekledik. Ancak artık yönetim mi değişiyor neler oluyor anlayamadığım sebeplerden bu saçma olaylar yaşanıyor, iş bilmeyen kişiler verimerkezini yönetmeye çalışıyor, bu tip neticeler ortaya çıkıyor. Kimse işi çözmeye çalışmıyor, iş bilmeyen bir yöneticinin hatalı şekilde belirlediği kuralları uyguluyor personelleri. Kimse de sorgulayıp bu yanlış demiyor sanırım bu sözde kuralları koyan kişilere.

    Sonuç olarak 6 senedir çalıştıkları, bünyelerindeki en büyük hosting şirketlerini bugün kaybettiler, dönüşü de artık olmayacak.
    Bartuc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısınız malesef. Her girişimimizde bir şekilde neler yaptıklarını anlatıp, nasıl sorunları çözdüklerini açıklayıp bizi ikna ettiler. Baya bir süre güzel ve sorunsuz da ilerledi ve biz bu süreçte yine de bu verimerkezine uzun süre yeni sunucu konumlandırmadık, bekledik. Ancak artık yönetim mi değişiyor neler oluyor anlayamadığım sebeplerden bu saçma olaylar yaşanıyor, iş bilmeyen kişiler verimerkezini yönetmeye çalışıyor, bu tip neticeler ortaya çıkıyor. Kimse işi çözmeye çalışmıyor, iş bilmeyen bir yöneticinin hatalı şekilde belirlediği kuralları uyguluyor personelleri. Kimse de sorgulayıp bu yanlış demiyor sanırım bu sözde kuralları koyan kişilere.

    Sonuç olarak 6 senedir çalıştıkları, bünyelerindeki en büyük hosting şirketlerini bugün kaybettiler, dönüşü de artık olmayacak.
    Haktüm müşteileim ile beraber sizdeyiz D Kesinlikle şuanda ve öncesinde Mükemmelsiniz
  • 12-10-2021, 22:31:22
    #14
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Çok sağlam bir hukuk bürosu tarafından gönderilen mail ile oluşturduğunuz bu içeği silmenizi isteyecekler. Geçmişte, herkesin bildiği radore ile ilk günden beri çalışan bir şirkete bile bunu reva görmüşlerdi...

    Kim bilir belki artık bu kadar bile önemsemiyorlardır :P
  • 12-10-2021, 23:02:31
    #15
    Kurumsal PLUS
    PROOYUN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok sağlam bir hukuk bürosu tarafından gönderilen mail ile oluşturduğunuz bu içeği silmenizi isteyecekler. Geçmişte, herkesin bildiği radore ile ilk günden beri çalışan bir şirkete bile bunu reva görmüşlerdi...

    Kim bilir belki artık bu kadar bile önemsemiyorlardır :P
    Benim yazımda hiçbir karalama, hakaret, aşağılama bulunmamakta, sadece yaşananlar çarpıtılmadan yazılmış olduğu için bunu yapmaları çok mümkün değil. Bize verdikleri zararlar baya büyük, özellikle yaşanan sorunlarda bana verdikleri psikolojik sıkıntı onların SLA sözleşmelerini de aşıyor
  • 12-10-2021, 23:07:33
    #16
    Öncelikle bilgilendirme için teşekkürler. Ülkemizdeki önem arz eden büyük bir firmanın sorun yaşamasına üzüldüm. Ben ise farklı yaklaşmak istiyorum. Geçen biri google yorum atıyor gerçek bir yorum. İşletme sahibi ise bu yoruma istinaden kişi hakkında suç duyurusunda bulunuyor Sonuç ne oldu bilmiyorum ancak forum olsun veya başka bir platformda sırf R10.net üzerinde hosting şikayet bölümü olsa dahi her hangi bir firma hakkında olumsuz yorum yapmak veya yönlendirici bilgiler içeren içerik paylaşımı yapmak şikayete esas diye biliyorum. Kısaca buna marka karalama diyoruz. Ülkemizdeki yasalara baktığımda ne gereksiz şeyler olduğunu zamanla öğreniyoruz. Tekrardan geçmiş olsun.
  • 13-10-2021, 00:07:57
    #17
    Radore ile 2019 sonuna doğru çalışmayı bırakmıştık. O zamanlar vox tarafında problem vardı ve manuel elleri ile ip kapatıyorlardı tek ip adresimize saldırı geldi diye /24 anonsumuzu kestiler 12 saat boyunca ve sinir krizleri geçirdim. Radore tarafında artık çok hosting firması kalmadı bence sizinde çıkmanız gerekiyor. İşi bilmeyenlere hizmet vermek istiyorlar çünkü biliyorlar ki biz işi biliyoruz biz bekleyemiyoruz elemanları dair hiçbir işten anlayamayan raid yapmasını bilmeyen tayfa.
    Geçmiş olsun
  • 13-10-2021, 00:53:04
    #18
    @Bartuc; asıl soru yeni verimerkezi neresi olacak

    ben ilk tahmini yapayım netinternet