• 07-01-2006, 03:26:52
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Bir universite profesoru ogrencilerine su soruyu sorar;

    -Var olan herseyi Tanri mi yaratti?

    Cesur bir ogrenci ayaga kalkar ve yanitlar.

    -Evet herseyi Tanri yaratti!

    Profesor sorusunu yineler ve ogrenci yine evet efendim diye yanitlar.

    Profesor devam eder;

    -Eger herseyi yaratan Tanri ise ve seytan var olduguna gore seytani da Tanri
    yaratmis olur ve calismalarimizda uyguladigimiz kesinlestirme prensibine
    gore de Tanri seytandir. Ogrenci boyle bir onerme karsisinda sasirir ve
    yerine oturur. Profesor ise ogrencilerine bir kez daha Tanri'nin icindeki
    kaderin bir efsane oldugunu kanitlamaktan oturu oldukca mutludur. Bu arada
    bir ogrenci ayaga kalkar ve

    -Bir soru sorabilirmiyim profesor? der. Profesorde sorabilecegini soyler.

    Ogrenci ayaga kalkar ve soguk var midir? diye sorar.

    Profesor; Nasil bir soru bu boyle, tabi ki vardir diye yanitlar. Sen hic
    soguktan usumedin mi?

    Ogrenci ; -Aslinda, fizik yasalarina gore soguk yoktur; yasamda/realitede
    biz sogugu sicakligin yoklugu olarak dusunuruz.Herkes veya nesneler o enerji
    oradaysa veya bir sekilde enerji iletiyorsa onu deneyimler. Ornegin,
    Absolute 0 (-460 derece F) sicakligin kesin yoklugudur (hic olmadigi
    seviyedir). Tum maddelerin bu seviyede reaksiyon verme ozellikleri bozulur
    ve degisir. Soguk yoktur, o yalnizca sicakligin yoklugunda
    duyumsadiklarimizi tarif etmek icin yarattigimiz bir kelimedir

    der ve devam eder,

    - Profesor, karanlik var midir?

    Profesor ;

    -Tabiki vardir. Ogrenci yanitlar,

    -Korkarim gene yaniliyorsunuz efendim. Cunku,Karanlik ta yoktur.
    Yasamda/realitede karanlik isigin yoklugudur. Biz isik uzerinde
    calisabiliriz ama karanligi calisamayiz. Gercekte,biz Newton'un prizmasini
    kullanarak beyaz isigi kirar ve renklerin cesitli dalga uzunluklari uzerinde
    calisabiliriz. Ama karanligi olcemeyiz.Bir basit isik isini karanlik bir
    mekani aydinlatarak karanligi kirmis olur yani karanligi gecersiz kilar. Siz
    belli bir mekanin/uzayin ne kadar karanlik oldugundan nasil emin olursunuz?
    Isigin miktarini olcersiniz! Bu dogrudur degil mi?

    Karanlik insanlik tarafindan , isigin olmadigi yer/mekan icin kullanilan bir
    kelimedir. Son olarak ogrenci profesore gene sorar;

    -Efendim seytan var midir? Bu kez profesor pek emin olamamakla birlikte
    yanitlar;

    -Tabiki, acikladigim gibi, biz onu her gun, her yerde onu goruruz.
    Seytan/kotuluk bir kisinin baska bir kisiye her gun sergiledigi
    insaniyetsizliginin bir ornegidir. O, dunyadaki islenmis tum suclarda,
    siddette yer alir. Bunlarin tumu seytanin kendisinden baska bir sey de
    degildir. der.

    Ogrenci devam eder; -Seytan yoktur efendim. Yani o kendi basina yoktur.

    Seytan basit olarak Tanrinin yoklugudur. O aynen karanlik ve soguk ta oldugu
    gibi insanin tanrinin yoklugunu tarif etmek uzere yarattigi bir kelimeden
    ibarettir.Tanri seytani yaratmadi. Seytan/kotuluk insanin tanrisal sevgiyi
    yureginde duyumsamadigi zaman deneyimlediklerinin bir sonucudur.O aynen
    sicakligin olmadigi yere gelen soguk ya da isigin olmadigi yere gelen
    karanlik gibidir.

    Profesor yerine oturur. Genc ogrencinin adi Albert Einstein'dir.
  • 07-01-2006, 03:49:22
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Mükemmel...
  • 07-01-2006, 05:44:14
    #3
    Misafir
    evet süperdi.
  • 07-01-2006, 07:10:48
    #4
    okumaya değer biraz güzel olmus
  • 07-01-2006, 08:19:55
    #5
    Üyeliği durduruldu
    O günden belliymiş ne olacağı
  • 07-01-2006, 08:29:01
    #6
    güzel bir yazı paylaşım için teşekkürler
  • 07-01-2006, 11:40:58
    #7
    Üyeliği durduruldu
    yaratıcının tanrı olup olmamasını yakalayamamış öğrenci.
    yani tanrının olmadığı yerde şeytan demiş
    ben bunun einstein olduğundan emin değilim kim bu kadar ayrıntısıyla einsteindan yıllar sonra bu olayı hatırlamış ki ?
    şehir efsaneleri bunlar.
    yalnız einstein ya da değil güzel bir compozisyon bu.Ama bir profesorun bu kadar mal olması garibime gitti.
  • 07-01-2006, 12:22:10
    #8
    Üyeliği durduruldu
    ehe okuldan neden atıldığı belli oldu bu adamın
  • 07-01-2006, 14:11:32
    #9
    cahveci adlı üyeden alıntı:
    ehe okuldan neden atıldığı belli oldu bu adamın

    dersler ona sıkıcı geldiği için bıraktı diye okumuştum