• 22-11-2013, 05:30:07
    #1
    Platin üye
    Microsoft'un sadece ilk 3 senesinde 400 milyon satan işletim sistemi Windows XP, Nisan 2014'te emekli oluyor. 3 hizmet paketi alan 12 yaşındaki işletim sistemi, 10 yıl boyunca en tepede kalmak gibi büyük bir başarıya imza attı.

    Üstelik bu sırada çıkan yeni Windows'lara ve Microsoft'un onu batırma çabalarına rağmen. Peki Windows XP'nin tarihinin bitmesi sizin için ne anlama geliyor; onu Nisan 2014'ten sonra kullanırsanız ne olur?Size etkileri Windows XP'niz destek süresinin bitmesinden sonra normal olarak çalışmaya devam edecek. Ancak bazı üçüncü parti programların Windows XP'yi artık desteklemediğini göreceksiniz ve bu durum, giderek daha fazla programa yayılacak.

    Örneğin Google, 2015'ten sonra Windows XP'de Chrome'u desteklemeyecek.Nisan 2014'ten sonra Windows XP'yi genel amaçlı kullanmanız için hiçbir engel yok, ancak sunulan yazılımlar konusunda geride kaldığınızı hissedeceksiniz. Windows XP'yi destek süresinin bitmesinin ardından güvenle kullanmanın yolunu bu yazımızda açıklamıştık.Güvenlik endişeleriNisan'dan sonra Windows XP'de yeni güvenlik açıklarının ortaya çıkacağına neredeyse kesin gözle bakabilirsiniz.

    Microsoft, yeni işletim sistemleri için bu açıkları kapatacak yamalar sunacak, ancak Windows XP tamamen korunmasız kalacak.

    Kaynak : www.haber-istanbul.com
  • 22-11-2013, 05:50:57
    #2
    sunucuoptimizasyon.com
    Her sene emekli ediyorlar xp yi.
  • 22-11-2013, 07:21:14
    #3
    Herkesde son teknoloji bilgisayar yok xp her makinada 10 numara performans gosteriyor benim evde 10 yillik bir pc var tas gibi xp ile calisiyor halen kaldirip copemi atayim bitirmeye calistiklari icin. Xp kolay kolay olmez Windows 8i gordukten sonra fikrim degisti diger masaustunde win8 kurulu o ayri bir olay tabi

    Ericson a1018 ile gönderilmiştir.
  • 22-11-2013, 08:18:07
    #4
    En kullanılır windows halen xp dir gözümde. Hiç emekli olmasa daha iyi.
  • 22-11-2013, 08:23:35
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Nisan 14 u beklemeye gerek yok simdiden adobe destegi kesti cc yuklenmiyor

    Xperia SP den gonderildi. yazim hatalri olabilir ;-)
  • 22-11-2013, 23:59:08
    #6
    Vista faciasını windows 7 ile düzeltmişlerdi o zamandan beri ihtiyaç kalmadı xp'ye.
  • 23-11-2013, 00:02:21
    #7
    Üyeliği durduruldu
    windows 8 e geçmenin zamanı geldi galiba artık
  • 23-11-2013, 00:08:11
    #8
    sunucuoptimizasyon.com
    Xp nin yeri her zaman ayrıdır ama artık xp günümüzün yüksek güce sahip bilgisayarları için çağdışı duruma gelmiştir, halen birçok güvenlik açığı barındırmaktadır, şu an dünyada en çok botnet zombisi olan işletim sistemi xp dir. Bunun dışında ssd disk kullanıyorsanız xp de dahili gelen trim desteği olmadığından ssd performansını tam olarak alamadığınız gibi trim desteği olmadığından ssd nin ömrü çok daha çabuk bitiyor.
  • 23-11-2013, 00:09:19
    #9
    haber 6 aylık olmayaymış iyiymiş