• 29-10-2012, 12:23:08
    #1

    Hocalar herkesin geçmiş kurban bayramı kutlu olsun öncelikle. Cumhuriyet bayramınızda ayrıyetten kutlu ve mutlu olsun inş.



    Gelelim konumuza...

    Birden çok sitesi olanlar yaşamışlardır. Link bağlarken her türlü ilişkiden şüphelenilir. Acaba google buna dikkat ediyor mu gibisinden.. Farklı c-class ipler alınır, hatta iş abartılıp farklı serverlar satın alınır, farklı firmalarla arap saçına dönülür.

    Kafama takılan soruları sizlere danışmak istedim. Ancak sizden ricam, test ettiğiniz ve emin olduğunuz kısımları cevaplayınız. Şimdiden teşekkürler.


    1-) Aynı sektörde, birbiri ile linklediğiniz siteleri google analytics ile izlemek istediniz diyelim. Ve bu siteler birbirileri ile linklenmiş vaziyette. Google buna dikkat ediyor mu? Yani tek bir google hesabındaki siteler birbirinden linklendiyse bu link verimini düşürüyor mu?

    2-) Site yöneticisi araçlarında sitelerin hepsi ekli. Siz kılı kırk yarmışçasına siteleri farklı kişilerin siteleri gibi gösterdiniz. Ee site yöneticisinde sahibinin tek olduğu belli zaten? Site yöneticisinden silmek mi gerekiyor o zaman bu siteleri?

    3-) Site yöneticisinde ekli olmayan bir site, index konusunda veya başka herhangi bir konuda sıkıntı yaşıyor mu?

    4-) Büyük bir kesim her ne kadar farketmiyor dese de, yakında emin olacağımı düşündüğüm bir konuyu da sorayım. Footer´dan verilen link ile header, sidebar gibi daha üst yerlerden verilen link arasında verim açısından fark olur mu sizce?

    5-) Siteler analytics´e bağlı olmadığında, organik hit yağdırma gibi manipülasyonları google´ın farketmesi daha mı zorlaşıyor, yoksa her türlü farkındalık sağlar mı?

    6-) Siteler site yöneticisinde ekli olmadığında SERP ve index konusunda bir gecikme ve gerileme yaşanır mı?

    Gelelim sosyal medya sorularına,

    7-) Facebook hayran sayfalarından backlink almak istiyoruz diyelim. 100.000 organik beğeniye sahip bir sayfadan paylaşılan link mi değerlidir yoksa 1 beğenisi olan sayfadan mı* O paylaşımdan çekilen hiti göz ardı etmek şartıyla. Yani demek istediğim, facebook sayfalarında da sitelerde olduğu gibi bir kalite ölçütü var mıdır?

    8-) Facebook sayfalarını çabuk indexletip, backlink kapmak için neler öneririsiniz? İmleme, pingleme, youtube desc.´te link geçirme dışında?

    9-) Youtube desc.´ten link ekledik diyelim. Bu videonun izlenme oranı yükseldikçe verimi de artıyor mu yoksa bir ilişkisi yok mudur?


    Son sorumda organik hit ile alakalı,

    10-) 2-3-4-5-6. sıralardaki sitelere birden organik hit basınca sıralama birinci sıraya kadar çıkabiliyor. Peki ya sonra? Kalıcılığı sağlamak mümkün mü bundan sonrasında, yoksa sadece bir anlık heves mi?

    Ek. 11. Soru-) Google domainin kimin üstüne kayıtlı olduğuna harbi dikkat eder mi?

    Google´ı çözmek için çok uzun yıllar gerekiyor malesef. Sorduğum kısımlarda tecrübe edinmiş arkadaşların yorumları bizlere çokça zaman kazandıracaktır.

    Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
  • 29-10-2012, 12:46:49
    #2
    3-) Site yöneticisinde ekli olmayan bir site, index konusunda veya başka herhangi bir konuda sıkıntı yaşıyor mu?

    4-) Büyük bir kesim her ne kadar farketmiyor dese de, yakında emin olacağımı düşündüğüm bir konuyu da sorayım. Footer´dan verilen link ile header, sidebar gibi daha üst yerlerden verilen link arasında verim açısından fark olur mu sizce?

    -------------------------------

    3) Webmastertoolsta site ekli ise 2 snde index alırsın, ekli değil ise 10 snde index alırsın. (kendi tecrübem)

    4)yine bu soruyuda kendimce cevaplım, üst kısımlardan alınan reklam,link gibi şeyler daha yararlı oluyor.
  • 29-10-2012, 12:51:37
    #3
    ayhanlicina adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3-) Site yöneticisinde ekli olmayan bir site, index konusunda veya başka herhangi bir konuda sıkıntı yaşıyor mu?

    4-) Büyük bir kesim her ne kadar farketmiyor dese de, yakında emin olacağımı düşündüğüm bir konuyu da sorayım. Footer´dan verilen link ile header, sidebar gibi daha üst yerlerden verilen link arasında verim açısından fark olur mu sizce?

    -------------------------------

    3) Webmastertoolsta site ekli ise 2 snde index alırsın, ekli değil ise 10 snde index alırsın. (kendi tecrübem)

    4)yine bu soruyuda kendimce cevaplım, üst kısımlardan alınan reklam,link gibi şeyler daha yararlı oluyor.

    3-) Hocam peki Webmastertools´ta site ekli olmadığında sıralama yerleri vb. etmenlerde değişiklik olabileceğini düşünüyor musunuz?

    4-) Katılıyorum.
  • 29-10-2012, 13:34:53
    #4
    1. Hiç bir firmasal linklemeler siteye zarar vermez. Örneğin büyük firmalar kendi sitelerini ve diğer projelerini footer kısmında afişe ederler o zaman bu herkese dönüşü zararlı bir backlink yolu olurdu. (bkz: idefix.com | kitap eleştiri kelimesinde sabitfikir.com linkliyor ve diğer yapılan çalışmalarla birlikte site o kelimede ilk sırada bulunmaktadır.)
    2. Sahibi olduğunuz siteleri gizlemenin anlamı yok (durum soru 11'de değişiyor), bu durumu manipüle etmeye çalışmak Google gözünde kötü fikirler oluşturur. Bunu da test etmiş biri olacağını sanmıyorum açıkcası.
    3. Site yöneticisinde ekli olmayan bir site kesinlikle problem oluşturmamaktadır. (Örnek: tadilat.com (kaynak bakın google-site-verification kodu yok), tadilat kelimesinde yıllardır ilk sıradaydı şimdi 2'ye düşmüş ama kötü değil yani oda. Site yaşı, keyword domain, backlink cart curt ilk sırada. [örnek verim de aptal durumuna düşmeyeyim.])
    4. Header veya gözüken bir yerden sidebar linkin faydası daha çok olabilir. Bunun tek nedeni ise nerede olduğu değil ziyaretçilerin o linki görüp linke tıklayarak siteyi ziyaret etmesinden kaynaklıdır.
    5. Güzel soru bilmediğim ve fikir üretemediğim konuda cevap vermek istemiyorum da zaten bu organik hit vs. çok gereksiz şeyler. 2006-2007 yılında kullanılan şeyler aşmak lazım artık böyle basit şeyleri değil mi?
    6. 4. soru ile aynı soruyu tekrar sormuşsun tekrar cevap veriyorum, HAYIR! Ama yine de site yöneticisi önemsiz denemez, sonuçta sitemap ekleyip rahatça linklere ulaşmasını sağlıyorsun ama bunu şu şekilde yapabilirsin footer kısmına <a href="/sitemap.xml">Sitemap</a> diye link atarsın bu sayede Google kolayca sitemapine ulaşır ve indexleme sorunu yaşamazsın.
    7. Tabi ki kalite ölçümü vardır her durumda. Sonuçta 100.000 kişi sana aslında dolaylı olarak backlink vermiş oluyor o sayfaya dahil olduğu için. Kişi profil sayfasında facebook sayfasının linki olur, facebook sayfasında da senin linkin bulunduğu sürece bu sana çok büyük bir geri dönüştür. 1 kişi de ise zaten Google spam olduğunun farkındadır, paylaşımı olmayan bir facebook sayfası sonuçta.
    8. Acele etme açık bir FaceBook sayfası zaten kısa sürede index alır tabi ki şartı şudur. Düzgün ve özgün paylaşımlar yapıp ziyaretçilere sayfanı beğendirerek dolaylı yoldan facebook sayfan backlink kazanıp kısa sürede index alır. Acele etme doğal olsun çalışmaların.
    9. Kesinlikle hiç izlenmeyen veya 1 kere izlenen 10.000 video yerine 1 adet PSY - Gangnam Style videosunda ki verilen linklerle kıyaslayabilir misin? En kötü şöyle bir durum olur böyle bir video botlarla kesin olarak binlerce kez çekilmiştir ve bu sana yine backlink dönüşü olur. Ki en önemlisi ise şudur yine gerçek kişiler tarafından izlendikten sonra ziyaret edilen bir sayfa kadar sağlıklısı yoktur. Sonuçta YouTube şuan Google'ın sistemi spam ve gerçeğin farkında.
    10. Organik hit soruları çok sıkıcı.
    11. Google domainin kimin üstüne kayıtlı olduğuna dikkat eder. Eğer bu kişi daha önce black hat seo yapıp güzel bir sistem kurmuşsa ve Google bu sistemi çözüp engellemişse o kişinin domain bilgilerinden yararlanıp diğer sitelerine önlem alması gerektiğini bilir.

    400 kelimelik SEO bilgimi paylaşmışım zaten 400 kelime kadar bir şey biliyorum Like me
  • 29-10-2012, 13:53:37
    #5
    hunk4R adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1. Hiç bir firmasal linklemeler siteye zarar vermez. Örneğin büyük firmalar kendi sitelerini ve diğer projelerini footer kısmında afişe ederler o zaman bu herkese dönüşü zararlı bir backlink yolu olurdu. (bkz: idefix.com | kitap eleştiri kelimesinde sabitfikir.com linkliyor ve diğer yapılan çalışmalarla birlikte site o kelimede ilk sırada bulunmaktadır.)
    2. Sahibi olduğunuz siteleri gizlemenin anlamı yok (durum soru 11'de değişiyor), bu durumu manipüle etmeye çalışmak Google gözünde kötü fikirler oluşturur. Bunu da test etmiş biri olacağını sanmıyorum açıkcası.
    3. Site yöneticisinde ekli olmayan bir site kesinlikle problem oluşturmamaktadır.
    4. Header veya gözüken bir yerden sidebar linkin faydası daha çok olabilir. Bunun tek nedeni ise nerede olduğu değil ziyaretçilerin o linki görüp linke tıklayarak siteyi ziyaret etmesinden kaynaklıdır.
    5. Güzel soru bilmediğim ve fikir üretemediğim konuda cevap vermek istemiyorum da zaten bu organik hit vs. çok gereksiz şeyler. 2006-2007 yılında kullanılan şeyler aşmak lazım artık böyle basit şeyleri değil mi?
    6. 4. soru ile aynı soruyu tekrar sormuşsun tekrar cevap veriyorum, HAYIR! Ama yine de site yöneticisi önemsiz denemez, sonuçta sitemap ekleyip rahatça linklere ulaşmasını sağlıyorsun ama bunu şu şekilde yapabilirsin footer kısmına <a href="/sitemap.xml">Sitemap</a> diye link atarsın bu sayede Google kolayca sitemapine ulaşır ve indexleme sorunu yaşamazsın.
    7. Tabi ki kalite ölçümü vardır her durumda. Sonuçta 100.000 kişi sana aslında dolaylı olarak backlink vermiş oluyor o sayfaya dahil olduğu için. Kişi profil sayfasında facebook sayfasının linki olur, facebook sayfasında da senin linkin bulunduğu sürece bu sana çok büyük bir geri dönüştür. 1 kişi de ise zaten Google spam olduğunun farkındadır, paylaşımı olmayan bir facebook sayfası sonuçta.
    8. Acele etme açık bir FaceBook sayfası zaten kısa sürede index alır tabi ki şartı şudur. Düzgün ve özgün paylaşımlar yapıp ziyaretçilere sayfanı beğendirerek dolaylı yoldan facebook sayfan backlink kazanıp kısa sürede index alır. Acele etme doğal olsun çalışmaların.
    9. Kesinlikle hiç izlenmeyen veya 1 kere izlenen 10.000 video yerine 1 adet PSY - Gangnam Style videosunda ki verilen linklerle kıyaslayabilir misin? En kötü şöyle bir durum olur böyle bir video botlarla kesin olarak binlerce kez çekilmiştir ve bu sana yine backlink dönüşü olur. Ki en önemlisi ise şudur yine gerçek kişiler tarafından izlendikten sonra ziyaret edilen bir sayfa kadar sağlıklısı yoktur. Sonuçta YouTube şuan Google'ın sistemi spam ve gerçeğin farkında.
    10. Organik hit soruları çok sıkıcı.
    11. Google domainin kimin üstüne kayıtlı olduğuna dikkat eder. Eğer bu kişi daha önce black hat seo yapıp güzel bir sistem kurmuşsa ve Google bu sistemi çözüp engellemişse o kişinin domain bilgilerinden yararlanıp diğer sitelerine önlem alması gerektiğini bilir.

    400 kelimelik SEO bilgimi paylaşmışım zaten 400 kelime kadar bir şey biliyorum
    Detaylı açıklamalarınız için teşekkür ederim hocam.

    Organik hit kısmı size artık ilkel gelebilir ama yanılıyorsunuz Siyocuların yeni modası oldu çoktan son günlerde. İlk 7´deki sitelere 3bin-5bin organik hit basıp birinci sıraya yerleştiriyolar sonra da çıkıp başardım diyebiliyorlar. Daha yeni yeni peydah oldu bu yöntem, geri düşüşü hiti keser kesmez mi oluyor yoksa zamanla direk spame mi giriyor merak ettiğimden sordum.

    Tekrar teşekkürler, iyi bayramlar.
  • 29-10-2012, 14:18:34
    #6
    bilenyok adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3-) Hocam peki Webmastertools´ta site ekli olmadığında sıralama yerleri vb. etmenlerde değişiklik olabileceğini düşünüyor musunuz?

    4-) Katılıyorum.
    sıralama ile pek alakasının olmadığını düşünüyorum
  • 29-10-2012, 14:53:41
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Artık Googlede üst sıralara çıkmak için baclink kasmak yetmiyor. A dan Z ye herşey yerli yerinde olmalı, Tasarım içerik, backlink v.s v.s. Birde ani düşüşlerin nedeni genelde Link aldığınız sitelerin sizin kodunuzu sitelerinden silmesi, Yada sitenizden link çıkışı vermeniz.
  • 29-10-2012, 16:04:32
    #8
    AnkaraLIII adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Artık Googlede üst sıralara çıkmak için baclink kasmak yetmiyor. A dan Z ye herşey yerli yerinde olmalı, Tasarım içerik, backlink v.s v.s. Birde ani düşüşlerin nedeni genelde Link aldığınız sitelerin sizin kodunuzu sitelerinden silmesi, Yada sitenizden link çıkışı vermeniz.
    Sorularımla pek alakalı olmasa da yinede teşekkürler hocam
  • 29-10-2012, 23:40:04
    #9
    diğer görüşleri alalım arkadaşlar..