optmaster adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Hoşgeldin PageRate, Güle güle PageRank
64
●5.169
- 05-10-2007, 02:17:44Üyeliği durdurulduBöyle bir konudan "biz olsaydık" diye bahsetmek konuya açılım kazandırmak yerine ortaya sadece bir kaç komplo teorisi daha çıkmasını sağlar en fazla. Kaldı ki pagerank'ın 10 yıldır geliştirildiğini siz de söylediniz.optmaster adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ayrıca "indexlenen toplam site sabiti üzerinden" hesaplandığı konusuna yaklaşırken bunun evde hesap makinası kullanır gibi "elde var x, ordan da y'yi alalım" şeklinde olduğunu varsaymak pek doğru değil. Dolayısıyla işin şekli, zorluğu, kullanışlı ya da hantal oluşu tamamen google'ın kontrolü altındadır. Ki zaten bu kadar basit olsaydı çoktan çözmüş olurduk ve elimizin altında kesin olarak gelecek pagerankı verebilen siteler olurdu öyle değil mi?
Bu "pagerate" gelir mi gelmez mi bilemiyorum; 2 aydır yabancı forumlarda (ve biraz geç de olsa türk forumlarında) pek çok şey söylendi. Dolayısıyla artık inandırıcılığını yitirdi bu tür tahminler. Ben sadece kişisel fikrimi söyledim. Hala daha aynı şekilde düşünüyorum; web 2'nin "kullanıcı odaklı" değerlendirme siteleri yeni düzenlemelere kaynaklık edebilir, model olabilir lakin tek başına pagerankın yerine geçmez. - 05-10-2007, 02:23:05pagerank temelinde bir oy sistemidir. başka birşey değildir. bu oylama basitçe sadece linklerle yapılır. (idi)
bu hesaplama temelde hiç değişmedi dedim. son birkaç yılda pagerank'lere ziyaretçi davranışları ile prim ilave edilir oldu. hiç linki olmayan, güzel içerikli sitelerin pr4 olduğuna dikkat etmişizdir.
sonuç olarak sonuna kadar suistimal edilen pagerank sisteminin kimseye faydası yoktur.
yarın sabah kalksa dünyada hayat yine devam eder. bişey olmaz. hiçbir şey alternatifsiz değildir. - 05-10-2007, 02:32:11Üyeliği durdurulduBuna katılıyorum, elbette alternatifsiz değildir. Ama 10 yıl gibi uzunca bir süre sizi rakiplerinizden önde tutmuş, sizinle özdeşleşmiş bir markayı ansızın değiştirmezsiniz. Eksik gördüğünüz kısımları geliştirirsiniz sadece.optmaster adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Google'ın bu güncelleme ile bunu yapacağını düşünüyorum ben şahsen. Hele hele adının değişeceğini hiç sanmıyorum.
Siz de söylediniz; çok az link aldığı ya da hiç link almadığı halde sağlam içerikli siteler iyi pageranklar aldılar diye. Daha pek çok buna benzer enteresan noktalar var. Mesela şöyle bir komplo teorisi de var: "içinde bazı kelimeler (onları yazmayayım şimdi) geçen siteleri google daha çabuk indexliyor, daha çok seviyor." Belki gerçekten doğrudur kimbilir.
"pagerate" de bu yan faktörlerden birisi olarak dahil olabilir pagerankın içine. Belki de doğru dürüst backlinki olmayan ama social bookmarking sitelerinde çokça bahsedilen (gerçi bu da backlink sayılır) sitelerin bir anda zirve yaptığına şahit oluruz. Bu kadar basit olmayacaktır elbette. Çünkü bu klasik pageranktan bile daha çok suistimal edilmeye müsait bir konu. O yüzden ağırlığın bir merkezde olacağı bir sistem düşünmek bana pek olası gelmiyor. Birbirinden farklı pek çok etkenin harmanlanması gibi bir şey olabilir. Bunun adının da ne olduğu önemli değil. Ama mutlaka yıllardır geliştirilen "pagerank" hala daha bir etken olarak korunacaktır. (Ki bana göre yine adı pagerank olur) - 05-10-2007, 02:58:21Üyeliği durdurulduvalla bi yazı vardı haber7 de bulamadım.
alexa ziyaretci verilerini artık siteye giriş değilde sitede zaman geçirmeye göre ölçecği hakkında idi. Bunun sebebi web 2.0 ve ajax olabilir.Bu yüzden hayatımıza web 2.0 v ajax girmesi ve yogunlasması googlenin botun link bulamayacagı gibi indexleme kriterleri zor olacagı için yeni bir logaritma yapabilmesi yüksektir.Yapmaz ise herkez web 2.0 kullanmaktan hatta ajax site yapmaktan kacınacktır. Bu yüzden googlede bu yönde sitedeki ziyaretci ne kadar uzun kaldıgına dair bilgiler ile bir sralama alabilir. Hali hazırda teknolojisi google analytics hizmeti var her kullanıcı sitesine bir sayac ekleyerek google sıralaması bu kreterlerede göre bir ayarlama yapabilir diye düşünüyorum.. - 05-10-2007, 03:17:18Üyeliği durdurulduYok arkadaşlar pagerankın kalkacağı falan yok, şu günlerde çok yoğun bişeyler oluyor. ve son dakikalarda yaşadığım olaylar...
1- dün pr4 olan dizin sitem bugün pr3 oldu : emo2007.org
2- bütün valid domainlerimin infosu vae fakat, prcheck sitelerinde şğpheli çıkıyor.
Pr4 olan bi domain pr3 olduğuna göre güncellenmiş demektir. Eğer rank sistemi değişecek olsaydı güncelenene domainim pr3 olmazdı, pr0 olurdu yerine başka bir değerleme ölçüsü gelirdi....
Onun için pagerankın daha biteceğini sanmıyorum... fakat güncelleme sürüyor dikkat!!!
Şu anda bütün elimdeki bütün valid domainlerde şüpheli duruma düştü...
(forumda gördüm bazı arkadaşlar valid olmayan domainlerden link satışı yaptığı için ban yemişler, mod arkadaşlar şu anki durumu göz önünde tutarsanız bu arkadaşlara haksızlık yapılmamış olur, sabahtan akşama veriler değişiyor çünkü)