• 14-06-2009, 01:02:20
    #1
    Yeniden Merhaba... R10 için özel olarak yazdığım Teoriler yazı dizisinin bir yenisi ile daha karşınızdayım.

    Yeni bir site açtınız be bu site ile ilgili sağda solda duyurular yayınlamaya başladınız.. Siteniz tamamen özgün içerikli olacak ve siteye makalelerinizi, haberleri vs yüklemeye başladınız.. Google'a (ve diğer arama motorlarına) siteyi eklediniz..

    Elbette ki, siteniz daha PR değeri olması bir yana, Google Botları tarafından henüz ziyaret edilmemiş olsun.. Veya Bot, sitenizi ziyaret etti ve içeriğe şööyle bir baktı ve çekti gitti.. Çok duygulanıp daha sonra gelirim diye düşündü (espirisi...)...

    Yeni sitenize, Bot'un ikinci gelişi + sitenizdeki içeriğin indexlenmesi sizlerin yeni içerik eklemenizden hemen sonra olmayacaktır. Ne zaman geleceği de belli değildir (revisit-after: 1 days deseniz dahi ilk aşamada gelmez)..

    Bu esnada, Pr değerine sahip ve botların, sitesine kamp kurarak keyif çattığı ve oradan ayrılmak istemediği, birtakım kişiler, yeni sitenizi mercek altına alarak, sitenizdeki her güncellemeyi anında kopyalayıp kendi sitelerine attığında, içerik, çok hızlı indexlenen o siteye ait gibi görünebilir.

    Sizin site ise, bu durumda, (daha sonra indexlendiğinden, dolayısıyla da) kopya içeriğe sahip bir site olacağından (yani gibi görüneceğinden), eksi puan alabilir.. Dolayısıyla konumuz optimizasyon olduğundan dolayı, temel maddelerden biri olan özgünlük ne başından kaybedilmiş olur.

    Bu bir problem midir?
    Bunun bir çözümü var mıdır?
    Böyle terbiyesizliğe (emek hırsızlığına) karşı birşeyler yapılabilir mi?
    Evet ise neler?
    vs vs.

    Yazım bu kadarcık.

    Bu sadece bir fikirdir. Görüşlerinizi bekliyorum arkadaşlar..

    Ve her zamanki gibi, tabii ki: Saygılar ve iyi paylaşımlar dilerim.
  • 14-06-2009, 01:45:39
    #2
    bunun çok basit bir çözümü var. siteni yeni kurmuş isen konuların googlede indexlenmeden siteni kimseye tanıtmayacaksın. sen siteni kimseye tanıtmaz isen sitene gelen ziyaretçi googleden gelir. googleden ziyaretçi gelmeye başlamış ise zaten konuların indexleniyordur.

    ha eğer piskopatın biri çıkarda günün 24 saati sitemde durur ben yeni konu ekleyince hemen konumu çalar benden önce indexlenir dersen eğer öyle bi piskopata rastlarsan sen o siteyi kapat yada direk o piskopata devret
  • 14-06-2009, 01:54:19
    #3
    Google botları geldiği zaman sadece içerikle ilgilenmiyor, içeriğin oluşturulma zamanına da bakıyor. Senden daha iyi seo'ya sahip bir site içeriğini kopyalasa dahi google senin ilgili içeriğini indexlediği anda senden kopyalan sitedeki içeriği kopya içerik olarak tanımlar. Yani senin özgün içeriğin oluşturulma zamanından dolayı kesinlike kopya içerik olarak tanımlanmaz. Diye düşünüyorum...
  • 14-06-2009, 02:04:41
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Haklısınız bu sitemi kullanan Arkadaslar vardır olacaktır.Hatta bu yazıdan sonra bu tur sıtelere av ıcın cıkacaklardır..
  • 14-06-2009, 02:35:44
    #5
    KchK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısınız bu sitemi kullanan Arkadaslar vardır olacaktır.Hatta bu yazıdan sonra bu tur sıtelere av ıcın cıkacaklardır..
    öyle yada böyle, bu sistemi kullanan kimseler vardır mutlaka.. ama emek hırsızlığının önüne geçilmesi açısından uzun vadeli projelere girmeyi planlayan arkadaşların gözönünde bulundurması gereken bir konu olduğunu düşünüyorum.

    Ayrıca bu türden hırsızlıkların önüne geçilmesi yolunda bir çözüm ihtimali üzerinde de durmak mümkündür..

    saygılar...
  • 14-06-2009, 02:40:51
    #6
    hocam zamanla alakası nasıl olsun ki ? wordpress bloglarda geçmiş zamanlı post atılabiliyor sonucta. ben hepsini öyle ayarlarım kopyala içerikle en özgünü ben olurum tüm konularda ozaman
  • 14-06-2009, 16:57:33
    #7
    Üyeliği durduruldu
    _GreenLeaf_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam zamanla alakası nasıl olsun ki ? wordpress bloglarda geçmiş zamanlı post atılabiliyor sonucta. ben hepsini öyle ayarlarım kopyala içerikle en özgünü ben olurum tüm konularda ozaman

    Yani bencede öyle Googleye bu yazı şu tarihte yayınlandı diye kodmu okutuyorsun
  • 15-06-2009, 04:13:23
    #8
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bunlarla beraber okusa bile server saatlerini okuyacak buda örnegin türkiyedeki serverlerin ve ingilteredeki serverlerin arasindaki saat farkindan herzaman icin bir tarafin kaybedecegi demektir.

    tam olarak bilmiyorum ama google'in zamani okudugunu sanmiyorum.
  • 15-06-2009, 17:23:12
    #9
    Google , zamanı okumuyor. Senin sitendeki bir özgün içeriği saat 15.00 da indexledi diyelim. Bir başkası sen indexlenmeden çaldı içeriğini 14:59 da indexledi google o çalan kişinin sayfasını.. seninki kopya içerik oluyor.