• 14-02-2009, 10:30:00
    #1
    Bu yazıyı R10'daki diğer konularda Digg hakkında yazılan yorumlardan dolayı yazma gereği hissettim. Sanırım bazı konularda önyargılı davranıyoruz.

    Bu yazıyı okuduktan ve Digg'i kullandıktan sonra buyrun yine Digg iyidir veya kötüdür diye konuşalım ama önce Digg.com nedir, ne yapar kendi düşüncelerimle anlatmaya çalışayım sizlere.

    Öncelikle Digg.com, bir çok farklı kategori altında, Digg.com kullanıcıları tarafından yazıların eklendiği bir sistemdir.

    Digg.com listelerine yazı, video veya resim ekleyebilmek için öncelikle üye oluyorsunuz. Site adı falan vermenize veya bir site sahibi olmanıza gerek yok. Standart internet kullanıcıları bile üye oluyor.

    Kendiniz veya bu standart internet kullanıcıları İnternette faydalı bulduğu bir internet sayfasını manuel olarak 4-5 adımda Digg'e ekliyor. Bu yazı kesinlikle kendi sitenizdeki bir yazı da olabilir. Bunun bir problem olmadığını Digg açık açık söylüyor zaten.

    Digg' e yazınnızın tanıtımını eklerken yazının başlığı, sayfanın URLsi, yazının özeti(350 kelime), kategorisi, istenirse resim bile eklenebiliyor.

    Son adımda Digg, İnternetin ve kendisinin bir çöplük olmaması için senin eklemek istediğin yazı daha önce başkası veya senin tarafından varmı diye önceden eklenenleri bir liste halinde çıkaryor. Diyor ki, eğer senin şuanda eklemek istediğin yazı zaten eklenmişse boşuna yorulma. Hatta sana söz verdiriyorlar

    Herşey yolundaysa ekliyorsun yazını. Peki sonra ne oluyor? Bu kısa tanıtım yazısı eklediğin kategorilerde yayınlanıyor ve Digg kullanıcıları veya Google'dan gelen normal kullanıcılar bu yazını okuyorlar(Digg, Gooole'un en sevdiği sitelerden olduğu için her eklenen anında Google tarafından indeksleniyor). Yazının özeti güzelse insanlar tamamını okumak için senin linkine tıklıyor ve sitene de ziyaretçiler gelebiliyor.

    Yani Digg'den gelenler sizin %90 hedef kitlenizdir. Digg'e Türkçe veya İngilizce yazılarınızı gönderebilirsiniz. Herhangi bir kısıtlama yoktur. Yeter ki gönderdiğiniz yazı kaliteli olsun. Kaliteli, insanlara faydalı yazılar yazarsanız zaten o tanıtımı okuyanlar devamını da merak edip linkinize tıklarlar.

    Ayrıca Digg kullanıcıları çok sevdiği yazılıra "DUGG" yapıyorlar yani yazıyı onların dilinde beğendiklerini söylüyorlar. En çok puan olan yazılar da Digg'in ilgili kategorilerinde ilk sıralarda yer alıyor. Zaten o listeye girirseniz günlük çok hitiniz gelir Digg'den.

    Özetlemek gerekirse Digg'i doğru amaçla kullanırsanız(üç kağıt yapmayın mutlaka banlanırsanız) size bu hedef kitle ziyaretçiniz olarak geri dönecektir.
  • 14-02-2009, 10:51:45
    #2
    Güzel bir anlatım olmuşEline sağlık.Üçkağıt Yapmayın
  • 14-02-2009, 10:51:59
    #3
    Teşekkürler.
  • 14-02-2009, 10:55:31
    #4
    Yeşil SEO İnt. Hiz.
    güzel makale.. elıne saglık...
  • 14-02-2009, 11:20:11
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Teşekkürler DIGG hakkındaki bilgilendirici yazın için
  • 15-02-2009, 23:12:56
    #6
    + rep eyvallah haci :=)
  • 15-02-2009, 23:33:22
    #7
    Üyeliği durduruldu
    +rep güzeldi
  • 15-02-2009, 23:46:36
    #8
    Yalın ve güzel anlatımın için teşekkürler
    Digg benzeri Türkçe siteler de bulunuyor ama malesef,,, hepsi çöplük olmuş, birkaç tanesi bundan müstesna tabi. İlk başlarda tusul, oyyla, 100puan vb. siteler kaliteli içerikler eklenerek ve adil aylamalar yapılarak eklenen içerik hak ettiği değeri görüyordu, Fakat bu tür sitelerde editörlük sistemi olmadığı için çöplük içerik olma yolunda koşar adımlarla ilerlediler. Özellikle yeni açılan siteler s.pam yaparak peş peşe sitelerinin linklerini eklemekteler. Türk=s.pam olmamalı bence...
  • 16-02-2009, 00:05:51
    #9
    Üyeliği durduruldu
    digg olayını nasıl çözüyoruz ben üye falan oldum ama gerısını getıremedım ben..
    yardımcı olmak isteyen varmı bana?