• 23-05-2008, 14:05:42
    #19
    Domain ismi icerisinde arama kelimesinin gecmesi siralamalari direk olarak etkilemiyor. Gecmesinin su sekilde avantajlari var.

    1- Dogal olarak olusucak linkler icerisinde sitenin kurulus amacina uygun arama kalimelerinin bulunmasi o kelimede sitenin yukselmesine sebep olucaktir.
    2- Navigational query diye adlandirilan yani arama yapilan kelime tamamen domain adi ile uygunsa buda algoritmik olarak siteyi o aramada biraz yukari cikarir. Bunun amaci aradiginiz kelimenin direk bir site ya da sirket arama ihtimali dusunulerek yapilir. Mesela bir sirket adini direk ariyan bir kisi gibi. Arada bosluk olmasida farketmez eger bosluk sozluk kelimelerinin arasina denk geliyorsa sadece. Mesela "arama kelimesi" aramasi aramakelimesi.com domainini biraz daha yukari iter. Ama "aram akelimesi" aramasi aynisini yapmaz. Bu aradaki bosluk yuzunden ama. Birlikte yazildigi durumlarda yine yukari iter. Ama algoritmanin bir parcasiri. Mesela linkleri zayif bir site illaki tam domain ismi ile uygun bir aramada ilk siralarda cikicak diye bir gereklilik yoktur.

    Diger bir katkisi arama sonuclari icerisidne kalin fontda gosterilecegi icin tiklama oranlarini arttirir. Ama bu siralamalar ile ilgili diildir. Traifign yukseltilmesi SEO'nun bir parcasidir ve bu illa siralamada yukari olmakla gerekli diildir. Ikinci sirada cikan bir site metalari, title'i ve Google'in bold yaptigi yazilar ile daha iyi tiklanma orani yakalarsa ilk siteden daha iyi is yapmistir.

    Domain ismi illa ki icerik ile iligli bir kelime olmasi gerekmez. En azindan bu sirlamalari direk olrak etkilemez. Mesela title icerisinde ki bir kelime buyuk etki yaparken, domain icerisinde ki kelime siralari etkilemez. Ama uzun vadede alinan linkler icinde ki yazilar, tiklama oranlari, ve tam uygun aramalarda yapicagi etki yuzunden tercih edilmemesi icin bir neden yoktur.

    Algoritma'nin baktigi diger faktorler goz onune alinmazsa icinde keyword olan domain ile olmayan domain arasinda siralama farki olmadigi anlasilir. Yada icerisidn kelime gecmeyen domain bir fazla link ile digerinin ustune cikabilir. Meslea icinde hic arama kelimesi gecmeyen bir sitenin cikmasi garip diildir ama bunlari karsilastirirken diger faktorlere bakmak laizm. Baska faktorler cok fazla oldugu zaman yine fark yaratan faktorleride geri birakabilirler. Bir kelimede olup olmamasi fark yaratip yaratmadigini anlamak icin yeterli diildir. Ama arkadasin soyledigi siralama farkini direk olrak yaratmadigi dogrudur.
  • 23-05-2008, 14:15:50
    #20
    woeofautumn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Katılmıyorum. Bence anahtar kelimenin alan adında geçmesi büyük bir avantajdır.
    bence istisna, içeriğe göre değişiyor sanki
  • 23-05-2008, 14:28:32
    #21
    ya googleda merve yazin domainin merveyle alakasi yok ama 1. sırada 2.sırada ise merve sevi nin sitesi var illa domain ismi gerekmez ama faydası olur.
  • 23-05-2008, 14:53:51
    #22
    Misafir
    Pagerankın sıralamaya etkisi nedir peki, uzman görüşü alalım bilenlerden.
  • 23-05-2008, 15:03:33
    #23
    Silver1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Pagerankın sıralamaya etkisi nedir peki, uzman görüşü alalım bilenlerden.
    PR ' ın varolmasını sağlayan backlink olduğuna göre sıralamaya mutlaka bir etkisi vardır. Ancak bunun anlamı pr ' ı yüksek olan site daha üstte çıkar demek değildir.
  • 23-05-2008, 15:06:19
    #24
    Üyeliği durduruldu
    DJ PİSAGOR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunu kim söylemiş ki Sonuçta link satın almakta backlink kasmaktır. İster link satın alarak isterseniz bloglara ve dizinlere ücretsiz ekleyerek backlink sağlayabilirsiniz.
    linki atıyorum 10 $ satın alıyorsun günde 10 tane alırsan varsayalım 100$ yapar günde bu işlem 15 gün için 1500$ bulur buda maliyet doğurur ayrıca backlink alcam diye çöp sitelerle link degişimi yaparsanız sitenizin prsine doğru bir şekilde etki etmez bir link degişimi aynı kategoriden olan siteler ile yapılsa birde çöp olmasa tadından yenmez yani sen link satın alarak backlink sağlamış olmuyorsun
  • 23-05-2008, 15:16:01
    #25
    Silver1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İlk örnek benden

    Genelde seo nun ilk kuralı olarak içinde site ana konusunun geçtiği bir domain alınması önerilir hep, oysaki içinde site ana konusu geçmeyen domaine sahip bir çok site ana konularında ilk sıralarda bulunmaktadırlar.

    Örnek : google a girin google fan yazın ve aratın ilk sırada r10.net var ve peşinden gelen ilk 9 sitenim domainlerindede ne google nede fan kelimesi geçmiyor.

    Buda demek oluyorki illede faaliyet konumun yazdığı domain bulacam diye kendimizi kasmak zaman kaybından başka birşey değildir.
    Bunun bir yalan olduğu görüşüne katılmıyorum.Google SEO için şunları şunları yapın demediği sürece bunlar tarşılır durur.
  • 23-05-2008, 15:25:34
    #26
    Google'da şunları şunları yapın derse vede herkes yaparsa kim aramalarda 1. olcak herkes aynı şeyi yapacak ve neden ben üstte değilm neden sen üsttesin gibi yazılar yazılmaya başlar o zaman. herkes eşit bilgilere ve tecrübeye sahip olacaksa seo nunda bir anlamı bence kalmaz.

    kiminize göre doğru kiminize göre yanlş olabilirm ama google şunları şunları yapın dememeli diyeceğinide pek sanmıyorum
  • 23-05-2008, 15:42:55
    #27
    strhost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    linki atıyorum 10 $ satın alıyorsun günde 10 tane alırsan varsayalım 100$ yapar günde bu işlem 15 gün için 1500$ bulur buda maliyet doğurur ayrıca backlink alcam diye çöp sitelerle link degişimi yaparsanız sitenizin prsine doğru bir şekilde etki etmez bir link degişimi aynı kategoriden olan siteler ile yapılsa birde çöp olmasa tadından yenmez yani sen link satın alarak backlink sağlamış olmuyorsun
    Link satın alınca backlink olmuyor öyle mi ?