• 27-08-2013, 19:36:52
    #1
    Merhaba arkadaşlar,

    Farkıdan mısınız bilmiyorum ama Google kelime aracını kaldırdı yerine planlama aracını getirdi. Amaç penguen 2.0'da olduğu gibi insanları Seo'dan uzaklaştırıp adwords'e yönlendirmek, yeni aracı incelediğinizde bunu açık bir şekilde görebiliyorsunuz. Peki değişiklikler neler?

    Birçok değişiklik olmuş olabilir ancak benim gözüme çarpanlar şunlar:

    - Broad match, phrase match gitmiş yerine sadece exact match kalmış.
    - Uzun kuyruklu kelimeleri bulmak son derece zor.
    - Kelimelerin arama değerleri son derece düşük çünkü direkt olarak exact arama sonuçlarını veriyor.
    - LSI keywords gelişmiş gibi gösteriliyor ancak alakasız kelimeler çoğunlukta.

    Sonuçta Google, marketerların en çok işine yarayan bir aracını daha kaldırarak seo'ya bir darbe daha vurdu. İşin garibi ise r10'da pek konuşulmuyor olması. Şahsen ben eski aracı sıklıkla kullanıyordum ve çoğu işimi oradan bulduğum kelimeler ile götürüyordum.

    Konuyu 2 nedenle açtım:

    1. R10 ahalisinin konu hakkında düşünceleri neler?
    2. Faydalı bir konu üretip, alternatif kelime araçları (ücretsiz) hakkında ben ve sıklıkla kullanan diğer insanlara yardımcı olmak.


    Benim bildiğim birkaç kelime aracı var tabii ama bunlar ya ücretli ( wordtracker gibi) ya da TR desteklemiyor (keyword spy, semrush gibi). Bildiğiniz işe yarar kelime araçlarını konuya yazmanızı rica ediyorum.
  • 27-08-2013, 19:38:29
    #2
    Takibe aldım konuyu, kelime aracının kapandığını ben de bugün fark ettim..
  • 27-08-2013, 19:41:45
    #3
    takipteyim.
    kd=market samurai alanlar isyanda
  • 27-08-2013, 19:42:42
    #4
    Metallica adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    takipteyim.
    kd=market samurai alanlar isyanda
    Evet kelime analizi bölümü kaldırılmış, sanki o programı almakta insanların başka bir amacı var, ne enteresan işler dönüyor anlamak mümkün değil...
  • 27-08-2013, 19:47:11
    #5
    serdar555 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet kelime analizi bölümü kaldırılmış, sanki o programı almakta insanların başka bir amacı var, ne enteresan işler dönüyor anlamak mümkün değil...
    programı güncellemiş ama şikayetler aşırı olacak gibi elle tutulur araç kalmadı yahoo backlink gitti şimdi adwords tools gitti bakalım daha neler gidecek.
  • 27-08-2013, 19:53:18
    #6
    Metallica adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    programı güncellemiş ama şikayetler aşırı olacak gibi elle tutulur araç kalmadı yahoo backlink gitti şimdi adwords tools gitti bakalım daha neler gidecek.
    Adwords tools gitmedi sadece farklı bir araç olarak adı değişti. Ve oturum açma zorunluluğu geldi.
  • 27-08-2013, 19:55:48
    #7
    amacdizayn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Adwords tools gitmedi sadece farklı bir araç olarak adı değişti. Ve oturum açma zorunluluğu geldi.
    eskisi ile yenisi arasında baya fark var pek olumlu oldugunu söyleyemem(daha tam olarak inceleyemedim.)
  • 27-08-2013, 19:57:44
    #8
    amacdizayn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Adwords tools gitmedi sadece farklı bir araç olarak adı değişti. Ve oturum açma zorunluluğu geldi.
    Önce yeni aracı inceleyin sonra yorumlayın hocam. Gitti veya gitmedi olay bu değil, olay yeni özelliklerin çok kötü olması ve esas olarak adwords reklamverenleri için düzenlenmiş olması.
  • 27-08-2013, 21:23:58
    #9
    serdar555 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önce yeni aracı inceleyin sonra yorumlayın hocam. Gitti veya gitmedi olay bu değil, olay yeni özelliklerin çok kötü olması ve esas olarak adwords reklamverenleri için düzenlenmiş olması.
    Herşey amacına hizmet ediyor zaten doğrusu da bu.
    Adwords reklam verenlere rekabet edilen kelimeleri listeliyor. Rekabeti olmayan ama hit-müşteri kazanabilecek daha düşük aranmaları fazla göstermek istemiyor. Amaç önce google a sonra reklamverene kazandırma