MaliMevzuat adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
google adsense şirket gerektirirmi
20
●886
- 14-09-2023, 20:05:37yani nedir hocam son surum diğer arkadaşların dediği gibi belli bir limite gelene kadar şirketsiz yapabilirmiyim bu işi
- 14-09-2023, 22:58:42Hayır yapamazsınız, aylık 1000 tl bile kazansanız firma kurup faturalarınızı kesmeniz gerekir, evet saçma geliyor kulağa ama maalesef öyle.AtesLisans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 14-09-2023, 23:02:07peki bazı yerlerde şirket açmadanda adsense vergisinin ödenebileceği yazıyor doğrumu acaba buMaliMevzuat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 14-09-2023, 23:03:28Google Adsense gelir paylaşımları ödeme bilgileri vs bunları hiçbir kimse ile paylaşmaz herhangi bir incelemede maliye google bize şu elemanın geçmişini ver bakalım diyemez. Maliyeci sizsiniz tabi ama admob ödemeleri adsense ile aynı kanaldan yapıldığı için web tarafında da istisnadan faydalanabilirsiniz onlarca tanıdığım bu şekilde yapıyor yok o istisna web'i kapsamıyor falan onlar hikaye webi kapsamıyorsa hiçbir şekilde admobuda kapsamaz o zaman
- 14-09-2023, 23:07:19kafam o kadar çok karıştı kinebu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
18 yaşındayım şirket açıcak bütçem yok en azından bu bütçeyi oluşturana kadar şirketsiz bu işi yapabilirmiyimi merak etmiştim kimisi yapılır diyor kimisi yapılmaz diyor çok kararsız kaldım 70,000 tl ye kadar bir vergi zorunluluğum yok diye biliyorum yanlışmı acaba?
- 15-09-2023, 00:20:24nebu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleTeknoloji kullanılarak elde edilen gelirlerin vergilendirilmesinde uzman , sektöre hakim bilirkişi olarak kanunlar ve özelgeler ışığında doğru bilgiyi oaylaşmaktayız.AtesLisans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Nasılsa aynı kanaldan ödeme geliyor , Maliye durumu çakmaz diyerek, maliyeden istisna yazısı alıp web adsense gelirlerini bu kapsama sokanlar ileride aynı youtuberlara seferberlik ilan edildiği gibi aynı durumla karşılaşabilirler.
Siz maliyeye ben adsense geliri elde ediyorum dediğinizde sorgusuz sualsiz size bu istisna yazısını verirler ama aslında detayına girip vermemeleri gerekiyor, web adsense kazancı elde edenlerinde bilinçli davranarak bu belgeyi talep etmemeleri gerekiyor.
Maliye Bakanlığının web adsense ile ilgili resmi görüşünü de paylaşalım ve konuyu noktalayalım 😊
.
.Yukarıda yer alan hüküm ve açıklamalar çerçevesinde, Gelir Vergisi Kanununun mükerrer 20/B maddesinde yer alan sosyal içerik üreticiliği ile mobil cihazlar için uygulama geliştiriciliğinde kazanç istisnasından, sosyal ağ sağlayıcıları üzerinden metin, görüntü, ses, video gibi içerikler paylaşan sosyal içerik üreticileri faydalanabilmekte olup, internet sitesinde yayımladığınız Google Adsense reklamlarından ve site tıklamalarından dolayı Google firması tarafından adınıza yapılan ödemeler için anılan istisna hükümlerinden faydalanmanız mümkün bulunmamaktadır.
📌Sonuç olarak ;
Net ve doğru bilgi , web adsense kazançları sosyal medya istisnası kapsamında değildir, gelir alt sınırı olmaksızın firma açıp faturalarınızı kesip Maliyeye beyan etmelisiniz.✅ - 15-09-2023, 00:30:06bizim hayaller yine yarım kaldı o zaman teşekkürler hocam bilgi içinMaliMevzuat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 15-09-2023, 00:38:52Rica ederiz,AtesLisans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Web adsense kazançları , Keşke bu istisna kapsamına alınsa ama mevcut durumda bu kapsamda değil maalesef. - 15-09-2023, 12:19:20Niye yarım kalsın dostum. Sen başla projene, adsense hesabında paran biriksin ama çekim yapma. Atıyorum 30k birikir tüm şirket masrafların çıkar, hesabına çekersin paranı kesersin faturanı. Adsense çekim yapmadığın takdirde paranı hesabına otomatik göndermez, onu ayarlayabiliyorsun. Bir nevi kumbara gibi birikir paran orda, orada biriken para için şirkete ihtiyacın yok, isterse 1m para biriksin, hesaba çekim yapmadıkça sorun sıkıntı olmaz.AtesLisans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
18 yaşındayım şirket açıcak bütçem yok en azından bu bütçeyi oluşturana kadar şirketsiz bu işi yapabilirmiyimi merak etmiştim kimisi yapılır diyor kimisi yapılmaz diyor çok kararsız kaldım 70,000 tl ye kadar bir vergi zorunluluğum yok diye biliyorum yanlışmı acaba?