• 14-08-2014, 12:51:14
    #19
    Yıllardır adsense gelirim düştü konusu takip etmem. İlk defa bu sene yerlerdeyiz. sAYFA tO 0,50 tbm 0.09 KRŞ.

    Theme değişimi, reklam engelleme, kategori engelleme hepsi nafile.
  • 14-08-2014, 13:37:52
    #20
    Tl geçtiğindne beri düşüş var.

    Adsense vergiye tabi oldu bizim kazançlarımızı %68 lerden %30 hatta bazı durumlarda %20 lere çekti tbm değerlerini düşürdü reklam alabilmek için. Artık reklam verenler git gide faceye, twittera kaymaya başladı hem coğrafi hedef hem yaş kriterleri hem cinsiyet seçimleri hemde uygun tıklama maliyetleri.

    Hal böyle olunca google avucunu yalamya başladı. Googlede halen reklam devam ettileren reklam verenlerde arama ağına yöneldi.



    1000 tl reklam bütcesi olan bir firma önceden


    arama ağına 300 görsele 700 reklam verirdi.

    Şimdi bu 1000 liranın 500 ünü faceye veriyor. 300 ünü aram ağına 200 ünüde görsele yani bizim sitelere veriyor.


    Ayrıca kazançlarımızı düşüren bir diğer olayda birçok uyanık banlanmıyor diye 5 tane adsense reklamı kullanmaya başladı tbmleri resmen iç ettiler ben halen bir sayfamda 2 reklam birimi kullanıyorum 3 reklam biriminden hiç farkı yok hatta tbm artışı dahi var. Todada düşüş yok.


    Bir başka nedende googlede sınırlı olan reklamlar ayrıca bütün haber sitelerinin kendi reklam kanallarını bırakıp googleden premium reklam almaları ve spamla her alanda variyet göstermeleriylede normal sitelerin kazancı düşüşte.

    Adsense dışı alternatifler oluşturabileceğiniz reklam alabileceğiniz alanlara yönelin. Kimse türklere hitap eden 1-2k site ile eşiği geçemeyecek gibi
  • 14-08-2014, 17:04:29
    #21
    Tha adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tl geçtiğindne beri düşüş var.

    Adsense vergiye tabi oldu bizim kazançlarımızı %68 lerden %30 hatta bazı durumlarda %20 lere çekti tbm değerlerini düşürdü reklam alabilmek için. Artık reklam verenler git gide faceye, twittera kaymaya başladı hem coğrafi hedef hem yaş kriterleri hem cinsiyet seçimleri hemde uygun tıklama maliyetleri.

    Hal böyle olunca google avucunu yalamya başladı. Googlede halen reklam devam ettileren reklam verenlerde arama ağına yöneldi.



    1000 tl reklam bütcesi olan bir firma önceden


    arama ağına 300 görsele 700 reklam verirdi.

    Şimdi bu 1000 liranın 500 ünü faceye veriyor. 300 ünü aram ağına 200 ünüde görsele yani bizim sitelere veriyor.


    Ayrıca kazançlarımızı düşüren bir diğer olayda birçok uyanık banlanmıyor diye 5 tane adsense reklamı kullanmaya başladı tbmleri resmen iç ettiler ben halen bir sayfamda 2 reklam birimi kullanıyorum 3 reklam biriminden hiç farkı yok hatta tbm artışı dahi var. Todada düşüş yok.


    Bir başka nedende googlede sınırlı olan reklamlar ayrıca bütün haber sitelerinin kendi reklam kanallarını bırakıp googleden premium reklam almaları ve spamla her alanda variyet göstermeleriylede normal sitelerin kazancı düşüşte.

    Adsense dışı alternatifler oluşturabileceğiniz reklam alabileceğiniz alanlara yönelin. Kimse türklere hitap eden 1-2k site ile eşiği geçemeyecek gibi
    Aynen hocam çok doğru bir yazı. O yüzden herzaman bu işler tek bir elde olsa daha iyi olurdu. önceden sadece google vardı. sonra facebook geldi. şimdi de yandex ve farklı reklam şirketleri kuruldu. Ve halen yeni yeni reklam şirketleri kuruluyor reklamverenler farklı yerlere kayıyor.

    Aslında bu adsenin iyi hali bile diyebiliriz. 2-3 yıl sonra çok daha kötü olacak adsense böyle giderse taaki google bu işe bir çözüm bulmadığı sürece.
    Ve tabi şu da var. Site satış bölümüne baktığımızda birbirinin aynısı yüzlerce site var.

    Bu işleri bilen bilmeyen önüne gelen herkes site açıyor basıyor sitesine adsenseyi. bu kadar fazla rekabetin olduğu ortamda reklamverenlerin verdikleri reklamları fazlasıyla karşılıyoruz zaten. bu yüzden tbm oranlarına da yansıyor bu durum.

    ingilizce siteler için bile bu durum aynı. Bakıyorum herkes iş makinaları, dekorasyon siteleri açmış. bundan 1 sene önce dekorasyon siteleri 1 tl e yakın tık başı ücret verirken fazla rekabetten dolayı 0,50 krş bile zor görüyor. Google ın artık bu işe gerçek anlamda çözüm bulması şart.
  • 14-08-2014, 23:35:11
    #22
    Vaziyet çok kötüü dolar kurunda ayda 600 TL aşağı kazanmazdı TL'ye geçti 15 TL oldu şu an iyice düştü sonumuz hayr olsun inşAllah düzelir yoksa sadece adsense beklentisi olanlar batışa geçecek mazallah. . .



  • 15-08-2014, 04:17:24
    #23
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Son 28 gün.
    Aniden. yüzde otuz düşüş oldu, okullar kapanınca bu oldu ise, okullar açılınca da Banlanırız herhalde
  • 16-08-2014, 15:20:14
    #24
    apocanhi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vaziyet çok kötüü dolar kurunda ayda 600 TL aşağı kazanmazdı TL'ye geçti 15 TL oldu şu an iyice düştü sonumuz hayr olsun inşAllah düzelir yoksa sadece adsense beklentisi olanlar batışa geçecek mazallah. . .



    hocam hitler aynı olduğu halde düştü değil mi?
    sitenin adresi nedir özelden gönderebilirmisin?
  • 16-08-2014, 17:11:26
    #25
    Adsense maceramız sona ermekte...
    TL ye gecmeden önce aylık 1700 tl kazanıyordum 500 tlsi masrafa giderdi şimdi ise aylık 270 tl kazanıyorum kulliyen zarar.
  • 16-08-2014, 21:01:44
    #26
    Üyeliği durduruldu
    ingilizce/ türkçe sitelerdede durum aynı, sorunun sitelerde olmadığı kesin, zannımca googleda sorun var, reklam içeren sitelerinin üst sıralara çıkarmak yerine pdfleri youtube videolarını falan çıkartıyor. karışıklık olduğu kesin.
  • 28-08-2014, 19:20:11
    #27
    durumlar hala aynı...