• 18-08-2012, 05:17:26
    #1
    Başından beri k12.tr uzantısında hep bir mantık aramışımdır. Neden MEB bu uzantıda karar kıldı? Akılda kalıcılığı olmayan bu uzantıda bizim bilmediğimiz bir püf noktası mı var? Yorumlarınızı bekliyorum.
  • 18-08-2012, 05:21:06
    #2
    sabah sabah aklıma takıldı iyim, k12.tr yerine meb.tr olsaydı ya
  • 18-08-2012, 05:22:11
    #3
    Amerika ve kanada anaokulundan itibaren 12 yıllık zorunlu eğitimi veren kurumlara bu domain adresini kullandırtıyor.
    Anaokulu dahil 12 yıl olarak düşünülürse kindergarten12 nin kısaltmasını bizim milli eğitimde mantıklı bulup kullanmaya başladı.
    K12 alan adını kullanarak dış dünya ile entegre olmak için
  • 18-08-2012, 05:22:21
    #4
    Üyeliği durduruldu
    alla alla benimde aklıma takıldı şimdi iyimi
  • 18-08-2012, 05:22:50
    #5
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    K12′nin anlamı nedir? K12; Kanada, ABD ve Avusturalya’da ilk, orta ve lise dengi okulların siteleri için belirlenmiş bir standarttır. Kindergarten ve 12th grade terimlerinden türemiştir. Kindergarten; 4-6 yaş aralığında okula başlayan çocukları temsil ederken 12thgrade veya grade 12 ise 12.sınıf anlamına gelmektedir. Bu ülkeler 12 yıllık eğitim süresini ve Kindergarten terimini baz alarak .k12 uzantısını seçmiştir. Türkiye de bu uzantıyı olduğu gibi kabul edip eğitim kurumlarında kullanılmasını uygun görmüştür.
  • 18-08-2012, 05:23:54
    #6
    KheizLech adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    K12′nin anlamı nedir? K12; Kanada, ABD ve Avusturalya’da ilk, orta ve lise dengi okulların siteleri için belirlenmiş bir standarttır. Kindergarten ve 12th grade terimlerinden türemiştir. Kindergarten; 4-6 yaş aralığında okula başlayan çocukları temsil ederken 12thgrade veya grade 12 ise 12.sınıf anlamına gelmektedir. Bu ülkeler 12 yıllık eğitim süresini ve Kindergarten terimini baz alarak .k12 uzantısını seçmiştir. Türkiye de bu uzantıyı olduğu gibi kabul edip eğitim kurumlarında kullanılmasını uygun görmüştür.
    Çok güzel bir açıklama oldu, teşekkürler.
  • 18-08-2012, 05:26:04
    #7
    Üyeliği durduruldu
    okul.tr olabilirdi, bu devletin başına ben geçsem tüm halkı hoşnut ederim
  • 18-08-2012, 05:28:45
    #8
    DoganKartal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok güzel bir açıklama oldu, teşekkürler.
    Rica ederim

    table adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    okul.tr olabilirdi, bu devletin başına ben geçsem tüm halkı hoşnut ederim
    hocam seni ilk seçimlerde meydanlarda görmek istiyoruz
  • 18-08-2012, 05:29:32
    #9
    Üyeliği durduruldu
    açsınlar internet işleri bakanlığı, ilk aday benim !