• 08-05-2025, 22:48:15
    #19
    Ertoo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizde onun derdindeyiz aslında sabır ve strateji
    Zamanında kaçırdıgımız domainleri para ile zamanı satın alıyoruz…
  • 08-05-2025, 23:09:29
    #20
    Hakan23 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zamanında kaçırdıgımız domainleri para ile zamanı satın alıyoruz…
    Ahh ahh ne sen sor ne ben söyliyim
  • 08-05-2025, 23:09:53
    #21
    Arkadaşların dediği gibi değerleme mevzuları her daim üfürükçü misalidir. Birinin ya da bir sitenin 100k değer biçtiğine kimse yüz çevirmezken, reg parası vermem dediğine 100k verenler bile oluyor. Bu iş ihtiyaca göre değer kazanıp şekillenen bir durum. Jenerik domain'leri bile yıllarca birileri elinde tutuyor ama yüzüne bakan yok. Adam yıllar geçtikçe üstüne koyuyor. 10 yıldır elinde ama satılmamış. Neden? Satıcının kendi düşüncesine göre domain değerini bulmuyor ama yıllar geçtikçe ekonominin gidişatına göre fiyat artıyor. Alıcının mantığında 10$'a domain alıyor benden 100k $ istiyor diyor ya da kurumsalsa 20k $ teklif ediyor satıcı "100k'dan aşağısı kurtarmaz" edebiyatına başlayınca kurumsal düşünüyor;

    - Güç bende mi, domain'de mi?
    - Para bende mi, domain'de mi?
    - Bu satıcı benim dengim mi, değil mi?

    Sonuç? Kurumsal alıcı gücün, paranın ve üstünlüğün onda olduğuna kanaat getirip gidiyor abuzittinyandankaykil.com 'u alarak onu marka haline getiriyor. Markanın gücü her daim domain'den üstündür. Zaten markalaşmanın amacı da budur. Sattığın hizmet ya da ürün her şeyden üstün olduğu için markalaşırsın. Domain ya da diğer faktörler sadece senin gücüne erişimi biraz daha kolaylaştırmak için vardır. TV reklamları senin sitenin ziyaretçisine pek etki etmez. Ama o reklamlar prestij açısından önemlidir. spor, müzik gibi domain'ler yüzyıllardır sahiplerinde bekler durur. Fiyat sorsan 1 milyon $ derler belki, belki daha fazla. Yanlış bilmiyorsam haber*com'da yıllarca satılmayı bekledi, sonradan haber sitesi oldu. Peki ne kadar ziyaretçi alıyordur? Haber diye arattığında bile çıkmayan bir site.

    Böyle konuşunca insanların zoruna gidiyor. Çünkü domain işi en büyük çukurdur. Yoktan varolan ve masrafı olmayan bir konudur. Ve trilyonlar dönüyor. Bir üretim yok, bir gider maliyeti yok, bir işçi maliyeti yok. Ve belki bundan 10-20 sene sonra tamamen çöp olacak bir durum. Amerika bir şirket açıyor ve onu yetkin kılıyor. O ağam izin verirse sen satış yapabiliyorsun. Nasıl bir satış yapıyorsun? Ağam bana el verdi, ben de gittim şirketi kurdum. Sonra kişiler geliyor 7/24 yaklaşık 3 dk'da benden domain alabiliyor. Çünkü öyle bir düzen kurdum ki sistem anında o tanımlanan isteğe yönelik talep formunu ağama gönderiyor, ağam da "al ulen senin olsun" diyor. Maliyeti ne? Görünürde yok, hadi elektrik olsun hadi bilmediğimiz başka kalemler olsun. Eğsen büksen toplam maliyeti 1$'ı bile geçmeyecek. Ama bugün 17-20$'a domain reg'leniyor. 90'lı yıllarda Amerika'ya faks çekip domain alırdık. 50$ civarlarına gelirdi maliyeti. Madem "bu kadar aklın vardı sen niye o paralara alıyordun" diyecek olursanız; teknoloji daha yeni başlıyordu, ihtiyaçlar yeni şekilleniyordu dolayısıyla erişim imkanı kısıtlıydı. O sebeple 50$ ödüyorduk. Peki şimdi ne değişti? Teknoloji devasa adımlara dönüştü, erişimde sıkıntı yok. Peki kampanyalarla 50 cent'lere bile satılan, normalde 6-7$ civarına satılan domain'ler ne yaptı da 20$'a fırladı? Eh işte bu da kapitalizmin insanı sağma makinalarından biri. Hükümet keyfinden mi ODTÜ'nün yetkisine el koydu da yönetimi kendine aldı? Yok yerden para musluğu çünkü.

    Buradaki toplumun mensupları bile 3-5 domain alınca kendine domain broker diye bir titr yakıştırıyor.

    - N'apıyon abi?
    * Domain Broker'ım.
    - O ne abi?
    * Teknolojinin gelişimi benden sorulur.
    - Nasıl abi?
    * Ticaretin tillahını yapıyorum. 20$ 'a alıyorum, 10000$ 'a satmaya çalışıyorum.
    - Nasıl oluyor abi o iş, ben de mi girsem?
    - Gir tabi. Boş gezenin, boş kalfası olacağına bu işlerle ilgilen yine boş gezmeye devam et.

    Broker kelimesinin anlamı nedir? Kibar tabiri ile komisyoncu. Orta argo ile simsar. Halk ağzında ve hukukun suç teşkil eden kısmında "tefeci" demektir. Ben şimdi bu başlık altında birine "tefeci misin?" desem suçlu sayılırım. Neden? Çünkü forum adabını bozuyorsun derler E olm kendinize "broker" titr'ini siz yakıştırıyorsunuz. Ben sadece yapmış olduğunuz yakıştırmayı Türkçe kullanıyorum. Kullanamazsın. Niye? Hitap ettiğin kişi ya da kitle bu yakıştırmadan hoşlanmıyor. Ama titr'den vazgeçmeyiz.

    Neyse buna benzer çok farklı örneklerim var ama forum adabına uymaz, o sebeple bu konuyu yorumlamayı burada bırakıyorum.

    Verdiğin hacim ve tbm bilgilerine bakarsak anladığım kadarıyla bahsi geçen konu niche bir sektör. Aylık 100-500 aranma hacmi niche'ler için bile iyi bir rakam değil. Ancak çok spesifik bir konu ve direkt satışa etki edecek bir konu ise değerli olabilir. Domain'in ne olduğunu açıklamadığın için bu konuda yorum yapmak mantıklı olmayacaktır.
  • 08-05-2025, 23:11:38
    #22
    Aylık 500 aranma hacmi olan bir domain ne kadar değerli olabilir ki? sondaki 53$ gibi düşünün siz.
  • 08-05-2025, 23:20:47
    #23
    yaramazkedicik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşların dediği gibi değerleme mevzuları her daim üfürükçü misalidir. Birinin ya da bir sitenin 100k değer biçtiğine kimse yüz çevirmezken, reg parası vermem dediğine 100k verenler bile oluyor. Bu iş ihtiyaca göre değer kazanıp şekillenen bir durum. Jenerik domain'leri bile yıllarca birileri elinde tutuyor ama yüzüne bakan yok. Adam yıllar geçtikçe üstüne koyuyor. 10 yıldır elinde ama satılmamış. Neden? Satıcının kendi düşüncesine göre domain değerini bulmuyor ama yıllar geçtikçe ekonominin gidişatına göre fiyat artıyor. Alıcının mantığında 10$'a domain alıyor benden 100k $ istiyor diyor ya da kurumsalsa 20k $ teklif ediyor satıcı "100k'dan aşağısı kurtarmaz" edebiyatına başlayınca kurumsal düşünüyor;

    - Güç bende mi, domain'de mi?
    - Para bende mi, domain'de mi?
    - Bu satıcı benim dengim mi, değil mi?

    Sonuç? Kurumsal alıcı gücün, paranın ve üstünlüğün onda olduğuna kanaat getirip gidiyor abuzittinyandankaykil.com 'u alarak onu marka haline getiriyor. Markanın gücü her daim domain'den üstündür. Zaten markalaşmanın amacı da budur. Sattığın hizmet ya da ürün her şeyden üstün olduğu için markalaşırsın. Domain ya da diğer faktörler sadece senin gücüne erişimi biraz daha kolaylaştırmak için vardır. TV reklamları senin sitenin ziyaretçisine pek etki etmez. Ama o reklamlar prestij açısından önemlidir. spor, müzik gibi domain'ler yüzyıllardır sahiplerinde bekler durur. Fiyat sorsan 1 milyon $ derler belki, belki daha fazla. Yanlış bilmiyorsam haber*com'da yıllarca satılmayı bekledi, sonradan haber sitesi oldu. Peki ne kadar ziyaretçi alıyordur? Haber diye arattığında bile çıkmayan bir site.

    Böyle konuşunca insanların zoruna gidiyor. Çünkü domain işi en büyük çukurdur. Yoktan varolan ve masrafı olmayan bir konudur. Ve trilyonlar dönüyor. Bir üretim yok, bir gider maliyeti yok, bir işçi maliyeti yok. Ve belki bundan 10-20 sene sonra tamamen çöp olacak bir durum. Amerika bir şirket açıyor ve onu yetkin kılıyor. O ağam izin verirse sen satış yapabiliyorsun. Nasıl bir satış yapıyorsun? Ağam bana el verdi, ben de gittim şirketi kurdum. Sonra kişiler geliyor 7/24 yaklaşık 3 dk'da benden domain alabiliyor. Çünkü öyle bir düzen kurdum ki sistem anında o tanımlanan isteğe yönelik talep formunu ağama gönderiyor, ağam da "al ulen senin olsun" diyor. Maliyeti ne? Görünürde yok, hadi elektrik olsun hadi bilmediğimiz başka kalemler olsun. Eğsen büksen toplam maliyeti 1$'ı bile geçmeyecek. Ama bugün 17-20$'a domain reg'leniyor. 90'lı yıllarda Amerika'ya faks çekip domain alırdık. 50$ civarlarına gelirdi maliyeti. Madem "bu kadar aklın vardı sen niye o paralara alıyordun" diyecek olursanız; teknoloji daha yeni başlıyordu, ihtiyaçlar yeni şekilleniyordu dolayısıyla erişim imkanı kısıtlıydı. O sebeple 50$ ödüyorduk. Peki şimdi ne değişti? Teknoloji devasa adımlara dönüştü, erişimde sıkıntı yok. Peki kampanyalarla 50 cent'lere bile satılan, normalde 6-7$ civarına satılan domain'ler ne yaptı da 20$'a fırladı? Eh işte bu da kapitalizmin insanı sağma makinalarından biri. Hükümet keyfinden mi ODTÜ'nün yetkisine el koydu da yönetimi kendine aldı? Yok yerden para musluğu çünkü.

    Buradaki toplumun mensupları bile 3-5 domain alınca kendine domain broker diye bir titr yakıştırıyor.

    - N'apıyon abi?
    * Domain Broker'ım.
    - O ne abi?
    * Teknolojinin gelişimi benden sorulur.
    - Nasıl abi?
    * Ticaretin tillahını yapıyorum. 20$ 'a alıyorum, 10000$ 'a satmaya çalışıyorum.
    - Nasıl oluyor abi o iş, ben de mi girsem?
    - Gir tabi. Boş gezenin, boş kalfası olacağına bu işlerle ilgilen yine boş gezmeye devam et.

    Broker kelimesinin anlamı nedir? Kibar tabiri ile komisyoncu. Orta argo ile simsar. Halk ağzında ve hukukun suç teşkil eden kısmında "tefeci" demektir. Ben şimdi bu başlık altında birine "tefeci misin?" desem suçlu sayılırım. Neden? Çünkü forum adabını bozuyorsun derler E olm kendinize "broker" titr'ini siz yakıştırıyorsunuz. Ben sadece yapmış olduğunuz yakıştırmayı Türkçe kullanıyorum. Kullanamazsın. Niye? Hitap ettiğin kişi ya da kitle bu yakıştırmadan hoşlanmıyor. Ama titr'den vazgeçmeyiz.

    Neyse buna benzer çok farklı örneklerim var ama forum adabına uymaz, o sebeple bu konuyu yorumlamayı burada bırakıyorum.

    Verdiğin hacim ve tbm bilgilerine bakarsak anladığım kadarıyla bahsi geçen konu niche bir sektör. Aylık 100-500 aranma hacmi niche'ler için bile iyi bir rakam değil. Ancak çok spesifik bir konu ve direkt satışa etki edecek bir konu ise değerli olabilir. Domain'in ne olduğunu açıklamadığın için bu konuda yorum yapmak mantıklı olmayacaktır.
    ByHickimse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aylık 500 aranma hacmi olan bir domain ne kadar değerli olabilir ki? sondaki 53$ gibi düşünün siz.
    nekreyazar34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu tarz godaddy vb değerlendirmeleri çoğu kişi umursamaz. Domaini bilmek gerekir
    Genatrex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bendeki domainleri satsam 1-2M Dolar param var hocam Ama ben bile 300 TL vermem o domainlere öyle söyleyeyim. Oradaki hesaplama algoritması farklı gerçek piyasa farklı
    globaltr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tahmini değer olayı tamamen palavra
    denizli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam o değer biçme olayı boş iş.
    Hakan23 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Domain işinde para yok 🙂
    MveM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değerleme ekranı natroya ait, yaşlı birçok domaine çok uçuk değer çıkartabiliyor.
    Godaddy, estibot gibi firmalarda değerleme yapıyor ama maalesef bunların hiçbiri gerçek rakam değil.
    Bu konuda doğru veri için domainin uzantısı, yaşı, kısa olması, popülerliği varsa aranma hacmi, otorite değerleri, geçmişinin temiz olması vs. gibi 10 dan fazla etken var. Birde bunların yanı sıra benzer domainler satışlarına bakmak lazım o kelimeler o harf dizilişleri rağbet görüyormu vs. vs.
    ZINKKK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Oradaki değerler gerçek olsa forumda şuan herkes milyonerdi
    Türkiye pazarında 3-5 bin dolardan pahalı domain zor çok iyi jenerik olması lazım ancak öyle üstüne çıkar.
    Hakan23 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    100 tane domain olucagına 1 tane eli ayagı düzgün jenerik domain alın sabırla bekleyin domain işi sabır işidir çok şanlı olmanız gerekiyor kısa vadede satış için bu işin temeli kaliteli domain ve sabır…
    Evet domaini söylemek isterim bazı hocalarımdan bilgi edindim domain bonusdigital.com inceleme yapabilirsiniz sizlerde ilk başta konuda belirtmek istemedim benim yerimde kim olsa bence aynısını yapardı bu sebepten ötürü kusura bakmayın @yaramazkedicik; hocam dediklerinize kattiyen katılıyorum ve sizi haklıda buluyorum açıkçası ama herşey ortada zaten bilende biliyordur bence.
  • 08-05-2025, 23:42:17
    #24
    İşte örnek domain bu

    Sistemin kendince; yok harf kurgusuna, yok kelime değerlendirmesine bakarak fiyat biçtiği domain tipine en güzel örnek. Sistem bakıyor bonus var, digital var. İkisi de İngililzce. Türkçe'de de gideri var. Mutlaka bu anlamsız örüntüyü bir yerde bir kullanan çıkar. Yapıştır geç 2500$'ı demiş.

    Örneğin "j" harfi Türkçe'de pek kullanılmaz. Dünya genelinde de pek tercih edilenlerden değildir. Bu sebeple 3-4 karakterli domain'lerde "j" ve benzeri bir kaç harf daha var, şu an aklımda değil, değerli domain sınıfına girmez. Dolayısıyla alıcılar pek para ödemek istemez. Ama "JTI" "JTBC" diye devasa markalar vardır. Bu firmaların domain'i ben de olsaydı, JTI 'yı 99 öncesi, JTBC'yi 2011 öncesi almış olsaydım "j" içeren domain olduğu için ucuza mı satacaktım? Dediğim gibi fiyatları ihtiyaçlar ve fırsatlar şekillendirir.

    Bence o domain 15k'nın domain'i değil. Ancak biri çıkıp alabilir. Benim ihtiyacım değilse bile başkasına ihtiyaç olabilir.
  • 08-05-2025, 23:52:33
    #25
    100$ veren olursa satın
  • 09-05-2025, 01:59:12
    #26
    fâni editör.
    jenerikse, bir marka ismiyle veya bir sektör ismiyse veya bir programın adıysa felan. Böyle değerlendir bence. Örneğin sallıyorum istanbul.com ise al ama istanbul.tr ise alma
  • 09-05-2025, 08:07:27
    #27
    NymO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    jenerikse, bir marka ismiyle veya bir sektör ismiyse veya bir programın adıysa felan. Böyle değerlendir bence. Örneğin sallıyorum istanbul.com ise al ama istanbul.tr ise alma
    Günaydın hocam ismini aslında paylaştım fakat yanıt olarak paylaşım domain ismi bonusdigital.com