• 16-11-2007, 19:05:15
    #46
    Küçük denemeler için olabilir daha da ucuza çıkabilir 2 kasa için klimaya gerek yok -500 plesk windows ve linux panellerin yıllık 50 ytl lisansı olduğuna inanamadım nereden aldınız paylaşımısınız ?

    kişisel görüşüm: bahsettiğiniz sistem ile denemeler yapabilir küçük çapta siteler barındırabilirsiniz ancak profesyonel bir hizmet verebileceğinizi sanmıyorum
  • 18-11-2007, 14:19:30
    #47
    YANLIŞ : YANLIŞ AYZMIŞIM AYLIK YAZACAĞIMA YILLI YAZMIŞIM... Özür dilerim alttaki başlıktada düzetme yaptım

    Klima Konusu evet koymaya bilirdim ama yaz sıcaklarını düşününce evet ortamın sıcaklığını azaltmak için gerekebileceğini düşündüm.

    Ayrıca profosyonel hizmet için yetersiz olabileceğini söylemişsiniz bu konuyu açarmısınız. Yani bir çok DC 10 Mbit olan hattını ayrıştırarak 512 sini bir makina ya bağlarken ve bunuda 100 - 150 ytl aylık ücretle satarken şu an kullandığımız G.shdsl 1 Mbit sabit bir hat neden yetersiz olsun ki. 10 Mbit olan bir başka bi sebebi varsa anlatırmısınız. Bilgimiz bu konuda epey yetersiz. (Biz VPS Hizmeti, Sunucu Kiralama Hizmeti ve Sunucu Barındırma Hizmeti vermeyi düşünmüyoruz. Sadece hosting satışı yapacağız ama müşterilerimize Profosyonel bir hizmet vermek istiyoruz.)
    Teşekkürler.
  • 18-11-2007, 16:16:47
    #48
    GuiTaRu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    YANLIŞ : YANLIŞ AYZMIŞIM AYLIK YAZACAĞIMA YILLI YAZMIŞIM... Özür dilerim alttaki başlıktada düzetme yaptım
    Klima Konusu evet koymaya bilirdim ama yaz sıcaklarını düşününce evet ortamın sıcaklığını azaltmak için gerekebileceğini düşündüm.
    Ayrıca profosyonel hizmet için yetersiz olabileceğini söylemişsiniz bu konuyu açarmısınız. Yani bir çok DC 10 Mbit olan hattını ayrıştırarak 512 sini bir makina ya bağlarken ve bunuda 100 - 150 ytl aylık ücretle satarken şu an kullandığımız G.shdsl 1 Mbit sabit bir hat neden yetersiz olsun ki. 10 Mbit olan bir başka bi sebebi varsa anlatırmısınız. Bilgimiz bu konuda epey yetersiz. (Biz VPS Hizmeti, Sunucu Kiralama Hizmeti ve Sunucu Barındırma Hizmeti vermeyi düşünmüyoruz. Sadece hosting satışı yapacağız ama müşterilerimize Profosyonel bir hizmet vermek istiyoruz.)
    Teşekkürler.
    profesyonel hizmetten kastım herhangi bi firewall yok sadece modem üzerindeki firewall yeterli olmaz ve elektrik kesintisinde sistemin çalışmasını sağlayacak bir güç üniteniz yok, yok diyorum çünkü var diye belirtmemişsiniz
  • 18-11-2007, 17:26:19
    #49
    Firewall işi dert değil. listedede yazılı 1 kaç güne kadar alacağız.

    Firewall şu an modemin port yasaklama sistmini kullanıyoeum ama bi kaç güne bir Firewall cihazı alacaz cihaz ve yazılım yaklaşık = 500 YTL

    Güç kaynağı ise 2 PC (sadece kasa --- monitör yok) + 1 G.SHDSL Modem + 1 Firewall in sadece bağlı oduğu 8 KVA lık bir UPS Regülatör kullanacağım.

    400 Watt * 2PC + 50 Watt 1Modem + 100 Watt 1Firewall = 950 Watt Toplam Güç gereksinimi

    Tahminlerime göre bu 8 KVA lık bir UPS Regülatör yukarda belirttiğim bağlı bulunan cihazları 2 saatten daha fazla fazla götürebilir.

    28 Yıldır Malatya'da yaşıyorum ayrıca 4 Yıldırda şu an bulunduğum bürodayım maximum bu güne kadar Malatya öyle büyük şehirler gibi her an elektrik kesilen bir yel değil yılda belki bir hadi biemeden 2 defa 20 şer dakikalık kesinti yaşadık. Tabi burası Türkiye herşey olabilir. ama İK ETAPTA OLMASADA ilk etapta önerinize uyup bi jeneratör alacağım.

    Benim bahsetmek istediğim Hat konusunda br sıkıntı çıkabilirmi?

    G.Shdsl ile hiç çalışmadım yeterl,i olup olmayacağı konusunda bazı tereddütlerim var. Eğer bu konuda bilgisi, tecrübesi, düşüncesi ve fikri olan arkadaşlarda paylaşırsa memnun olurum.

    Fikirlerinizi paylaştığınız için ayrieten teşekkür ederim... SAYGILARIMLA
  • 20-11-2007, 18:28:01
    #50
    GuiTaRu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Firewall işi dert değil. listedede yazılı 1 kaç güne kadar alacağız.
    Firewall şu an modemin port yasaklama sistmini kullanıyoeum ama bi kaç güne bir Firewall cihazı alacaz cihaz ve yazılım yaklaşık = 500 YTL
    Güç kaynağı ise 2 PC (sadece kasa --- monitör yok) + 1 G.SHDSL Modem + 1 Firewall in sadece bağlı oduğu 8 KVA lık bir UPS Regülatör kullanacağım.
    400 Watt * 2PC + 50 Watt 1Modem + 100 Watt 1Firewall = 950 Watt Toplam Güç gereksinimi
    Tahminlerime göre bu 8 KVA lık bir UPS Regülatör yukarda belirttiğim bağlı bulunan cihazları 2 saatten daha fazla fazla götürebilir.
    28 Yıldır Malatya'da yaşıyorum ayrıca 4 Yıldırda şu an bulunduğum bürodayım maximum bu güne kadar Malatya öyle büyük şehirler gibi her an elektrik kesilen bir yel değil yılda belki bir hadi biemeden 2 defa 20 şer dakikalık kesinti yaşadık. Tabi burası Türkiye herşey olabilir. ama İK ETAPTA OLMASADA ilk etapta önerinize uyup bi jeneratör alacağım.
    Benim bahsetmek istediğim Hat konusunda br sıkıntı çıkabilirmi?
    G.Shdsl ile hiç çalışmadım yeterl,i olup olmayacağı konusunda bazı tereddütlerim var. Eğer bu konuda bilgisi, tecrübesi, düşüncesi ve fikri olan arkadaşlarda paylaşırsa memnun olurum.
    Fikirlerinizi paylaştığınız için ayrieten teşekkür ederim... SAYGILARIMLA
    G.shdsl de tek sorunun 2mbitten yüksek hat vermemeleri olur onun dışında bir sorunun olmaz düşüncesindeyim arkadaşımın iş yerinde de G.shdsl kullanılmakta sorunsuz ve memnunlar 2 mbit üzeri hatta ihtiyacın olursa 2 veya üzeri G.shdsl alıp load balancing yaparak birleştire bilirsin yada metro ethernet hizmeti alabilirsin
  • 20-11-2007, 23:07:39
    #51
    G.shdsl iyidir, fakat sadece 1-2 sunucu barındırılabilir, fakat veri iletim hızları fiber optik kabloya göre farkeder.

    Metro ethernet hizmeti şuan alınmamalı, çünkü 4 mbit adsl 89 ytl - 5 mbit / 5 mbit metro ethernet 1 küsür ytl, aylık ödemenin yanı sıra fiber altyapı maliyeti olacaktır, nerden baksanız bir switch 4000 YTL, fiber kablonun metresi 7,5 ytl / devre hazırlama ücreti 23,25 ytl her 100 metrede bir alıyorlar sanırım, dolayısıyla 2 sunucu felan için iyi değil, g.hdsl çok daha makul olacaktır.

    + Telekomda 2008 öyle tahmin ediyorumki fiber kablo için ücret almayacaktır dolayısıyla sabretmek mantıklı yanı sıra tarifelerde de değişiklik yapılacaktır.
  • 21-11-2007, 12:06:01
    #52
    ALTYAPI ÜCRETLERİ

    3 Faz hat çekim = 1.000 YTL
    Telekom Fiber optik Hat Çekimi = 7.000 YTL (Sözleşme İle Ücretsiz)
    Kablolama Masrafları = 400 YTL
    Datacenyter düzenleme (Taban Kaplama–Yangın–GiriÅŸ–Kamera vs…) = 1.000 YTL
    Raf Masrafları = 400 YTL
    Kabin (Modem - Firewall - Router) = 200 YTL
    MetroEternet Modem = 2.000 YTL
    1 Adet Yedek Modem = 2.000 YTL
    1 Adet Router = 1.000 YTL
    1 Adet Yedek Router = 1.000 YTL
    1 Adet Firewall = 1.000 YTL
    1 Adet Yedek Firewall = 1.000 YTL
    Firewall Yazılımları = 1.500 YTL
    20 Adet PC = 12.500 YTL
    2 Adet Yedekleme İçin PC = 1.250 YTL
    2 Adet Yedek PC (herhangi bir sorunda anında devreye sokmak için) = 1.250 YTL
    Hazırda Yedek Parça (2 İşlemci - 2 Anakart - 2 HDD – 4 Ram-2 Power) = 1.000 YTL
    2 Adet Monitör = 500 YTL
    1 Adet Jenaratör = 2.000 YTL
    2 Adet Regülatör = 500 YTL
    2 Adet UPS = 1.000 YTL
    1 Klima = 1.000 YTL
    10 Sunucu İçin Windows 2003 İşletim Sistemi Lisans (Toplu Alım) = 3.000 YTL
    5 Sunucu İçin Linux makinaların İşletim Sistemleri Lisansları = Ücretsiz
    10 Server Plesk Kontrol Panel Lisans (Toplu Alım) = 1.500 YTL
    10 Server Cpanel Lisans (Toplu Alım) = 1.500 YTL
    2 Adet Notebook (Çalışmalar İçin) = 2.000 YTL
    Ön Büro Masrafları (Masa-Sandelye-Kırtasiye-Telefon-ADSL Modem vs..) = 3.500 YTL
    +___________________________
    45.000 YTL




    AYLIK ÜCRETLER

    50 Mbit Morto Eternet hat ücreti = 4.600 YTL
    100 lü IP Bloğu = 100 YTL
    +___________________________
    4.700 YTL



    AYLIK MASRAFLAR

    Kira bedeli = 500 YTL
    Elektrik Masrafları = 350 YTL
    Ayrı bir ADSL Hat = 50 YTL
    Telefon Masrafları = 200 YTL
    Extra Masraflar (Muhasebe vs..) = 200 YTL
    Personel Masrafları (1 Sekreter-2Teknik Personel) = 1.500 YTL
    +___________________________
    2.800 YTL




    YORUM : 50.000 YTL (Listede 45.000 ama ufak tefek masraflarla bu 50.000'i rahat bulur) Para Harcanması Lazım altyapı için. Aylıkta yaklaşık 7.500 YTL ücret ödenmesi gerekiyor. Bence gerçekten çok büyük rakamlar.

    Küçük bir kazanç hesabı yapalım

    15 Makinaya kiralık sunucu hizmeti (Her makinaya 1024 hat) versek = 15 * 250 YTL = 3.750 YTL

    5 Makinayıda 4 ye bölerek VPS hizmeti (Her Makineye 2048 hat) versek = 5 * 4 * 75 = 1.500 YTL

    25 de sunucu Barındırma hizmeti (Her makinaya 1024 hat) versek = 25 * 150 YTL = 3.750 YTL
    +___________________________
    9.000 YTL Para Kazandık ( Çok iyi İş yaptık hiç boş müşetrimiz yok Hep zamanında Ödeme alıyoruz )



    Küçük bir hat hesabı yapalım

    15 Kiralık sunucu (her makinaya birinie 1MBit hat) = 15 Mbit
    5 VPS (her makinaya birinie 2MBit hat) = 10 Mbit
    25 Sunucu Barındırma (her makinaya birinie 1MBit hat) = 25 Mbit
    +___________________________
    50 MBit Toplamda Hat Kullandık ( Hattımız Bitti )




    KARIMIZ En iyi şartlar altında aylık masraf olan 7.500 YTL yi çıkardık ve 50.000 YTL sermaye ile kurduğumuz Datacenterde aylık 1.500 YTL kar ettik

    SON SÖZ DOSTLAR hosing satmak daha karlı sanki...
  • 21-11-2007, 13:46:50
    #53
    snackers; (Metro ethernet hizmeti şuan alınmamalı, çünkü 4 mbit adsl 89 ytl - 5 mbit / 5 mbit metro ethernet 1 küsür ytl.)

    4MBit ADSLile 4 Mbit upload yapmadığı için kıyaslamak doğru değil biliyorsun.
  • 21-11-2007, 20:42:27
    #54
    KamiLOwen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    snackers; (Metro ethernet hizmeti şuan alınmamalı, çünkü 4 mbit adsl 89 ytl - 5 mbit / 5 mbit metro ethernet 1 küsür ytl.)
    4MBit ADSLile 4 Mbit upload yapmadığı için kıyaslamak doğru değil biliyorsun.
    Mutlaka öyle, onun bilincindeyim, fakat hizmetin simetrik olması afaki fark yaratıyor bundan yana şikayetçiyim, vurgulamak istedim budur.