• 20-09-2006, 17:36:46
    #10
    aynen bugün bende ziyaret etmiş kadar oldum, jeneratör yok, nerde dediğimizde tamire gitti dediler

    klima konusunu unutmuştum buraq sağolasın, içerisi hamam misaliydi en son terledik 20 sn içinde.

    100 mbit konusunda yanlışınız var, 40-50 mbitten fazla değildirler.

    herkes sallıyor 1 kişide düzgün yapsın şu işi
  • 23-11-2007, 16:20:53
    #11
    Üyeliği durduruldu
    sistemnet için kendi yaşadıklarımı söyleyeceğim, gerçekten kötüleme gibi bir amacım yok tamamen yaşadığım olayları anlatacağım:

    2007 ocak ayında denemek için 1 hafta sistemnet ile çalıştım. sunucuyu akşam saat 21 gibi parayı yatırıp açtırdım. üzerine toplamda 4 adet HLDS sunucusu açtım, satın alırken toplam 16 ip adresi istediğimi belirtip parayı ona göre yatırmama rağmen bana 8 ip verildi, diğer ip'ler için pazartesiyi beklemeniz gerek dediler peki dedim. sunucularımda açıkça söylemek gerekirse çok büyük loss problemleri ile karşılaştım. 3com switch'lerde daha önce yaşadığım (kendi şirketimizin binasında managable 3com switch'ler kullanıyoruz intranet için) bir problem, anlık olarak belli port'larda %20 paket kaybı yaşanıp bu paket kaybının 1 saniye içerisinde geri sayarak tekrar %0'a düşmesi idi; bu problemin aynısını sistemnet'ten kiraladığım sunucu üzerinde görünce çok şaşırdım.

    telefonla arayıp bu konu hakkında bilgi istedim, daha konuyu incelemeden sizin load'ınız yükselmiştir bizden olamaz dediler. peki dedim (nasıl olsa denemek amacıyla almıştım). 3. gün loss problemleri inanılmaz arttı, dakikada 2-3 kez aynı olay yaşanıyordu. destek için mail attığımda ilk başlarda "kendi problemleriniz için birşey yapamayız" şeklinde cevap aldım, sorunun network ile alakalı olduğunu belirttiğimde birdaha cevap alamadım (işin ilginci attığım tüm destek mail'larının outlook'ta okundu'su geliyordu ama nedense cevap gelmiyordu =) ) 4. gün yeni ip'lerimi teslim aldım (bu esnada loss sorunu devam ediyordu), 5. gün ping'ler anlık 400-500'e kadar çıkıyordu ve 4-10 saniyede bir %100 paket kaybı yaşanıyordu, direk telefon açtım, tekrar daha bakmadan hiçbir problem yok dediler. telefonu kapadıktan 3 dakika sonra bağlantım bir anda tamamen gitti ve 10 saniye sonra normal olarak geri geldi (normal derken belirli zamanlarda olan %20 lik loss olayı devam ediyordu). ardından bana telefon geldi ve bana "haklıymışsınız, switch'in portu bozulmuş" gibi bir cevap verildi. yine neyse dedim. 6. ve gün loss sorunlarından aşırı derecede sıkıldığım için tekniğe tekrar 3-4 kez mail attım (6-7 saat aralıklarla) ancak yine her zaman olduğu gibi outlook'tan okundu'su geldi ama cevap gelmedi.
    7. gün ofise 2 adet fatura geldi, 2side açık kesilmiş durumdaydı (ilki ödenmesine rağmen ve 2.si tam olarak 28 gün sonra olmasına rağmen ne hikmetse yolladılar) telefon açtım bu açık faturalar nedir, ve 1 ay sonraya kesilmiş fatura nedir diye, aldığım cevap "o faturaları ödemek zorundasınız, her müşterimize ayın bilmemkaçında fatura keseriz" şeklinde cevap aldım "bana herhangi bir bilgilendirme yapılmadı ayın bilmemkaçında fatura kesceğinizle ilgili" dememe rağmen "ödemeniz gerekiyor onları yapabileceğimiz birşey yok" şeklinde cevap aldım. daha sonrasında ödemeyi reddettiğimde "pazartesi ara" şeklinde bana bağırdı telefondaki şahıs.
    aynı günün akşamında "Sunucumu kapatabilirsiniz" başlıklı aşağıdaki mail'ı gönderdim:
    Alıntı
    Merhaba. Gelecek ay dedicated server hizmeti almak istemediğimi bildirmek istiyorum. Kesilen 2 faturada açık kesilmiş (ilkini ödememe rağmen) Pazartesi günü banka dekontu ve faturaların iptali için faturalar taahütlü olarak tarafınıza iletilecektir. Ayrıca kesilen 2. fatura daha hizmet almaya başlamadığım bir zamana ait (şubat ayı) bir fatura olduğu için iptal edilmesini talep ediyorum.

    Not: Hizmet aldığım sunucuyu an itibariyle kapatabilirsiniz

    İyi Çalışmalar
    mail'ın okundusu geldikten sonra 1 dakika sonra sunucum kapandı. burada şu noktaya dikkatinizi çekerim, destek istediğim hiçbir mail'a yanıt gelmiyor ancak sunucumu kapatabilirsiniz dediğimde 1 dakika içinde sunucum kapatılıyor =)

    ayrıca network'leriyle ilgili problemi belirttiğimde bu konuda birşey yapamicaklarını, sözleşmelerinde belirttiklerini söylüyorlar ancak hizmet alırken ne bir sözleşme veriliyor ne başka bir bilgi veriliyor. sözleşmeyi talep ettiğimde ise hiçbir cevap alamıyorum (telefonla aradığımda ilgili kişi şuan yok cevabı alıyordum)

    ayrıca pazar sabahına denk gelen gün sunucum hala açık iken erken saatlerde (7 ya da 8) uptime takip sisteminden cep telefonuma mesaj geldi (kendi firmamızda tüm sunucularımız için kullandığımız, sunucunun uzaktan kontrolü ile çalışan ve 2 dakika'dan fazla down olduğunda sms ile bilgilendirme yapan sistem) kontrol için bilgisayar başına geçtiğimde ne sistemnet'in web sunucusu, ne gateway'ler ne de sistemnetle alakalı başka bir ip ping alıyordu. acaba bgp'den block'mu yedi bizim sistem ve evdeki bilgisayar gibi ikisinin aynı anda olması imkansız gibi bir ihtimali düşünerek telefon açtım ancak santral dahi çıkmadı.. gayrettepede oturan bir iş arkadaşıma telefon açtığımda o civarda elektriklerin kesik olduğunu bana belirtti. buradan da çıkardığım sonuç jeneratörlerinin bulunmadığıydı.

    bunlar tamamen benim yaşadıklarım olmakla birlikte tamamen gerçekleri belirttim, herhangi bir yorum yapmadım genel kanaat getirmedim (jeneratörlerinin olmadığı haricinde) yalnızca olan biteni yazdım.

    Saygılarımla;

    Mert Can
  • 23-11-2007, 16:22:26
    #12
    Kurumsal PLUS
    20-09-2006, 05:36 PM

    yeni konu açsaydın keşke 1 yıllık bu
  • 26-11-2007, 01:19:39
    #13
    Üyeliği durduruldu
    evet farkettim ancak açıkça söylemek gerekirse üşendim. ayrıca yeni konu açıpta karalama amaçlı görünmesini istemedim. sadece başkaları fikir sahibi olsun, benim çektiklerimi çekmesin..
  • 26-11-2007, 11:22:51
    #14
    mrtcn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet farkettim ancak açıkça söylemek gerekirse üşendim. ayrıca yeni konu açıpta karalama amaçlı görünmesini istemedim. sadece başkaları fikir sahibi olsun, benim çektiklerimi çekmesin..

    Valla arkadaşım çok haklısın zamanında ucuz diye atladık ama pişman olduk.

    Tercih yapmadan önce bir daha düşünün arkadaşlar...
  • 27-11-2007, 09:49:25
    #15
    mrtcn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sistemnet için kendi yaşadıklarımı söyleyeceğim, gerçekten kötüleme gibi bir amacım yok tamamen yaşadığım olayları anlatacağım:

    2007 ocak ayında denemek için 1 hafta sistemnet ile çalıştım. sunucuyu akşam saat 21 gibi parayı yatırıp açtırdım. üzerine toplamda 4 adet HLDS sunucusu açtım, satın alırken toplam 16 ip adresi istediğimi belirtip parayı ona göre yatırmama rağmen bana 8 ip verildi, diğer ip'ler için pazartesiyi beklemeniz gerek dediler peki dedim. sunucularımda açıkça söylemek gerekirse çok büyük loss problemleri ile karşılaştım. 3com switch'lerde daha önce yaşadığım (kendi şirketimizin binasında managable 3com switch'ler kullanıyoruz intranet için) bir problem, anlık olarak belli port'larda %20 paket kaybı yaşanıp bu paket kaybının 1 saniye içerisinde geri sayarak tekrar %0'a düşmesi idi; bu problemin aynısını sistemnet'ten kiraladığım sunucu üzerinde görünce çok şaşırdım.

    telefonla arayıp bu konu hakkında bilgi istedim, daha konuyu incelemeden sizin load'ınız yükselmiştir bizden olamaz dediler. peki dedim (nasıl olsa denemek amacıyla almıştım). 3. gün loss problemleri inanılmaz arttı, dakikada 2-3 kez aynı olay yaşanıyordu. destek için mail attığımda ilk başlarda "kendi problemleriniz için birşey yapamayız" şeklinde cevap aldım, sorunun network ile alakalı olduğunu belirttiğimde birdaha cevap alamadım (işin ilginci attığım tüm destek mail'larının outlook'ta okundu'su geliyordu ama nedense cevap gelmiyordu =) ) 4. gün yeni ip'lerimi teslim aldım (bu esnada loss sorunu devam ediyordu), 5. gün ping'ler anlık 400-500'e kadar çıkıyordu ve 4-10 saniyede bir %100 paket kaybı yaşanıyordu, direk telefon açtım, tekrar daha bakmadan hiçbir problem yok dediler. telefonu kapadıktan 3 dakika sonra bağlantım bir anda tamamen gitti ve 10 saniye sonra normal olarak geri geldi (normal derken belirli zamanlarda olan %20 lik loss olayı devam ediyordu). ardından bana telefon geldi ve bana "haklıymışsınız, switch'in portu bozulmuş" gibi bir cevap verildi. yine neyse dedim. 6. ve gün loss sorunlarından aşırı derecede sıkıldığım için tekniğe tekrar 3-4 kez mail attım (6-7 saat aralıklarla) ancak yine her zaman olduğu gibi outlook'tan okundu'su geldi ama cevap gelmedi.
    7. gün ofise 2 adet fatura geldi, 2side açık kesilmiş durumdaydı (ilki ödenmesine rağmen ve 2.si tam olarak 28 gün sonra olmasına rağmen ne hikmetse yolladılar) telefon açtım bu açık faturalar nedir, ve 1 ay sonraya kesilmiş fatura nedir diye, aldığım cevap "o faturaları ödemek zorundasınız, her müşterimize ayın bilmemkaçında fatura keseriz" şeklinde cevap aldım "bana herhangi bir bilgilendirme yapılmadı ayın bilmemkaçında fatura kesceğinizle ilgili" dememe rağmen "ödemeniz gerekiyor onları yapabileceğimiz birşey yok" şeklinde cevap aldım. daha sonrasında ödemeyi reddettiğimde "pazartesi ara" şeklinde bana bağırdı telefondaki şahıs.
    aynı günün akşamında "Sunucumu kapatabilirsiniz" başlıklı aşağıdaki mail'ı gönderdim:


    mail'ın okundusu geldikten sonra 1 dakika sonra sunucum kapandı. burada şu noktaya dikkatinizi çekerim, destek istediğim hiçbir mail'a yanıt gelmiyor ancak sunucumu kapatabilirsiniz dediğimde 1 dakika içinde sunucum kapatılıyor =)

    ayrıca network'leriyle ilgili problemi belirttiğimde bu konuda birşey yapamicaklarını, sözleşmelerinde belirttiklerini söylüyorlar ancak hizmet alırken ne bir sözleşme veriliyor ne başka bir bilgi veriliyor. sözleşmeyi talep ettiğimde ise hiçbir cevap alamıyorum (telefonla aradığımda ilgili kişi şuan yok cevabı alıyordum)

    ayrıca pazar sabahına denk gelen gün sunucum hala açık iken erken saatlerde (7 ya da 8) uptime takip sisteminden cep telefonuma mesaj geldi (kendi firmamızda tüm sunucularımız için kullandığımız, sunucunun uzaktan kontrolü ile çalışan ve 2 dakika'dan fazla down olduğunda sms ile bilgilendirme yapan sistem) kontrol için bilgisayar başına geçtiğimde ne sistemnet'in web sunucusu, ne gateway'ler ne de sistemnetle alakalı başka bir ip ping alıyordu. acaba bgp'den block'mu yedi bizim sistem ve evdeki bilgisayar gibi ikisinin aynı anda olması imkansız gibi bir ihtimali düşünerek telefon açtım ancak santral dahi çıkmadı.. gayrettepede oturan bir iş arkadaşıma telefon açtığımda o civarda elektriklerin kesik olduğunu bana belirtti. buradan da çıkardığım sonuç jeneratörlerinin bulunmadığıydı.

    bunlar tamamen benim yaşadıklarım olmakla birlikte tamamen gerçekleri belirttim, herhangi bir yorum yapmadım genel kanaat getirmedim (jeneratörlerinin olmadığı haricinde) yalnızca olan biteni yazdım.

    Saygılarımla;

    Mert Can
    Hani bende savunacak değilim SistemNet'i bende çok büyük problemler yaşadım kaç 1,5 yıl boyunca. Ama bu sabır işte bir yere kadar...

    Ama şunu belirteyim jeneratörleri bulunmaktadır. Kendilerine ait olduğunu sanmıyorum binanın ortak jeneratörü... Ama mevcut... 2 sene öncesine kadar önce elektirikler gider sonra jeneratör açılır makineler tekrar up edilirdi. Sanırım o sorunu halen düzeltmemişler =)
  • 27-11-2007, 11:37:02
    #16
    O problem giderildi, ayrıca o problem jeneratörden değil, UPS den kaynaklanıyordu, UPS'in elektrik hesaplamasında çok iyi yük dengesi yapılamamıştı, dolayısıyla iyi bir mühendislik hesabı ile iyi bir regülasyon ve kompanzasyon yapıldı ve şuan elektrik ile ilgili en ufak problem bulunmamaktadır.
  • 02-12-2007, 01:08:59
    #17
    Üyeliği durduruldu
    SistemNET Telekom Havuz sistemi yapar. 2-3 gbitlik bi saldiri ile herhangi bir dedicated müşterisine saldirin. Komple tüm datacenter down
  • 02-12-2007, 02:44:33
    #18
    Doom adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    SistemNET Telekom Havuz sistemi yapar. 2-3 gbitlik bi saldiri ile herhangi bir dedicated müşterisine saldirin. Komple tüm datacenter down
    Bakın bu konuda hiç kimse bunu kabullenmiyor fakat, dünyada tüm datacenterlar havuz sistemi yapar, eğer havuz sistemi yapmazlarsa para kazanamazlar, bu genellikle mümkün değildir, bunu böyle kabullenmenizi ivedilikle istiyorum.

    Ayrıca sistemnete değil 2-3 Gbit'lik saldırı 16 gbit ile saldırsanız hiçbir zararı olmaz, çünkü sistemnet AS44097 BGP'si telekom ile dynamic routing yapmakta yani BGP anonsu yapmakta ve bu protokol üzerinden türk telekomun sağlamış olduğu BGP4 protokolü ile, saldırı gelen ip'nin BGP anonsunu keserek, tamamen network dışı bırakabilir.

    Saygılar