• 06-05-2017, 17:19:50
    #1
    Merhabalar. Vmwareye kurulu centos işletim sistemi yüklü bir sanal makinem var. Yeni bir sunucu alıp buna Vmware kurduktan sonra eski sanal makineyi yeni sunucudaki Vmware'ye kopyala yapıştır (datastore'daki sanal makinenin klasörünü) yaparak çalıştırabilir miyim? Eğer mümkün değilse eski sunucudaki Vmware'ye bağlı sanal makineyi yeni sunucudaki Vmware'e taşımanın yolu var mı? Teşekkürler.

    Not : Amacım yeni sunucuda tekrar Centos kurulumunu yapıp sunucu optimizasyonu yaptırmamak.
  • 06-05-2017, 17:27:01
    #2
    Merhaba Vmware vcenter sürümü ise clone alabilirsiniz hem daha pratik hem daha hızlı öbür türlü diskin içinden kopyala yaptığınız zaman daha çok disk yeri kaplıyor
  • 06-05-2017, 17:26:47
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Klaus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar. Vmwareye kurulu centos işletim sistemi yüklü bir sanal makinem var. Yeni bir sunucu alıp buna Vmware kurduktan sonra eski sanal makineyi yeni sunucudaki Vmware'ye kopyala yapıştır (datastore'daki sanal makinenin klasörünü) yaparak çalıştırabilir miyim? Eğer mümkün değilse eski sunucudaki Vmware'ye bağlı sanal makineyi yeni sunucudaki Vmware'e taşımanın yolu var mı? Teşekkürler.

    Not : Amacım yeni sunucuda tekrar Centos kurulumunu yapıp sunucu optimizasyonu yaptırmamak.
    Merhabalar,

    Kendinize vCenter kurup clone yöntemi ile bu işlemi sorunsuzca yapabilirsiniz
  • 06-05-2017, 17:28:41
    #4
    Platin üye
    Klaus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar. Vmwareye kurulu centos işletim sistemi yüklü bir sanal makinem var. Yeni bir sunucu alıp buna Vmware kurduktan sonra eski sanal makineyi yeni sunucudaki Vmware'ye kopyala yapıştır (datastore'daki sanal makinenin klasörünü) yaparak çalıştırabilir miyim? Eğer mümkün değilse eski sunucudaki Vmware'ye bağlı sanal makineyi yeni sunucudaki Vmware'e taşımanın yolu var mı? Teşekkürler.

    Not : Amacım yeni sunucuda tekrar Centos kurulumunu yapıp sunucu optimizasyonu yaptırmamak.
    diski direkt kopyalamanız vdsi oluşturduktan sonra bazı ayarları değiştirmenizi gerektirir, bilginiz yoksa uğraştırır. onun yerine bir windows uzak masaüstü sunucu kurduktan sonra (up/down hızlı olması için) eski sunucudan vdsi seçip file>export> export ovf template kısmından ovf yedeğini indirin. yeni sunucuya girip file>deploy ovf template kısmından yedeği yükleyin. işlem vdsin disk boyutuna bağlı olarak uzun sürebilir.
  • 06-05-2017, 17:32:34
    #5
    Vcenter programı ile yapılıyordu ama tam tarif edemiyorum şuan sunucum olmadığından şöyle bir döküman mevcut https://kb.vmware.com/selfservice/mi...rnalId=1027865
  • 06-05-2017, 17:34:46
    #6
    Hepinize cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkür ederim. VCenter'i araştırayım ben.

    @azatmetin

    Hocam VDS'yi seçtikten sonra File -> Export'taki Export OVF Template seçeneği pasif durumda. Sadece Export System Logs... seçeneği aktif durumda.
  • 06-05-2017, 17:42:36
    #7
    Platin üye
    Klaus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hepinize cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkür ederim. VCenter'i araştırayım ben.

    @azatmetin

    Hocam VDS'yi seçtikten sonra File -> Export'taki Export OVF Template seçeneği pasif durumda. Sadece Export System Logs... seçeneği aktif durumda.
    vdsin kapalı olması gerekiyor yedek alırken
  • 06-05-2017, 19:46:07
    #8
    @Klaus; mesaj atarsan istediğin makinanı clone alıp teslim edebilirim.
  • 08-05-2017, 01:23:35
    #9
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Vcenter kurmanız gerek ayrı bir sanal makineye sonrasında bu vcenter sunucusuna 2 dedicated sunucularını eklediğinizde 2 ayrı sunucu karşınıza çıkacak sonrasında tek tuşla oraya clone atması kalacak.Vcenter kurulumu ile uğraşmak istemiyorsanız özelden yazın yardımcı oluruz.