• 14-12-2013, 07:11:03
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Dün akşam saatlerinden itibaren (13.12.2013 - 17:00) sonrasında özellikle yurt dışı hatlarda sorun yaşayan bir ben ve mahallemmi yoksa genel bir sorun mu var ?
  • 14-12-2013, 11:07:23
    #2
    Genel bildirilen bir şikayet yok. Bir traceroute alınabiliyorsa sorunu anlamak daha kolay olur.
  • 14-12-2013, 12:43:12
    #3
    son günlerde benimde öyle akşamları yurtdışı çıkışları 500 800 ping alıyorum normalde 50 60 olması gerekirken
  • 14-12-2013, 13:12:36
    #4
    sunucuoptimizasyon.com
    Valla yeni birşey değil, aralıklı olarak ya telekom çeşmeleri kısıyor yada artık yurtdışı çıkışımız yetmiyor, trace sonucunda telekom poplarında benim 2000 ms gördüğüm olmuştur.
  • 14-12-2013, 13:27:55
    #5
    Genel olarak bir yavaşlık mevcut durumda.
  • 14-12-2013, 13:36:38
    #6
    Çeşmeleri kısmak değil de daha çok durum yurtdışında trafiklerini ucuza getirmek için exchange noktalarına trafik yollayan veri merkezleri ile telekomun bu noktalara olan bağlantısının yetmemesi.

    Normal şartlarda bu veri merkezleri parasını verip trafik satın alıyor olsalar zaten bu bedeller ile sunucu satamazlar. Bu tip durumlarda da Türkiye'de sorun yaşanıyor diye kalkıp parasını ödedikleri ana internet çıkışlarını ucuz sunuculara kullandırmayacaklardır. Yoksa Telekom'un exchange noktası ile olan bağlantısı doluyor ise veri merkezi trafiğin bir kısmını farklı uplinklere yönlendirip işi çözebilir.
  • 19-12-2013, 09:25:15
    #7
    Evet, özelikle dün 15:00 saatlerinden sonra aşırı bir yavaşlama var yurt dışı erişiminde.

    Yurt için erişiminde herhangi bir problem yok ancak Türkiye lokasyon sunucu sahibi Cloudflare kullanan arkadaşlar de bu yavaşlıktan etkilenmektedirler.
  • 21-12-2013, 23:56:10
    #8
    İlginç bir durum var , superonline de pingler 62 iken turk telekom kullanan arkadaşımda aynı pakette olup 125 değeri çıkıyor . Telekom 1 AYDIR saten ınanın geceleri pingler konusunda berbatlaşmış durumda.
  • 22-12-2013, 11:58:40
    #9
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Dün akşam aşırı bir yavaşlık ben de hissettim.