Çeşmeleri kısmak değil de daha çok durum yurtdışında trafiklerini ucuza getirmek için exchange noktalarına trafik yollayan veri merkezleri ile telekomun bu noktalara olan bağlantısının yetmemesi.
Normal şartlarda bu veri merkezleri parasını verip trafik satın alıyor olsalar zaten bu bedeller ile sunucu satamazlar. Bu tip durumlarda da Türkiye'de sorun yaşanıyor diye kalkıp parasını ödedikleri ana internet çıkışlarını ucuz sunuculara kullandırmayacaklardır. Yoksa Telekom'un exchange noktası ile olan bağlantısı doluyor ise veri merkezi trafiğin bir kısmını farklı uplinklere yönlendirip işi çözebilir.